Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 79 van 107 EersteEerste ... 2969777879808189 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 781 t/m 790 van 1063
    Senior Member

Standaard

... ik heb 3 jaar geleden een hele berg 2x12 kasten bij Guitar King (boekel) getest. De meeste kasten hadden Celestion speakers. De VHT 2x12 kast had Eminence speakers (welke weet ik niet meer) maar ik vond ze te schel klinken met weinig laag. Snel aan de kant gedaan.

Tankman
    Guest

Standaard

Met wat voor gitaar en amp had je die toen getest?

Ik heb zelf weinig ervaring met Eminence. Gebruik nu een Vintage 30 en wil graag Sheffield 1200's gaan gebruiken. De Palmer is dan ook niet voor mij, maar ik mag hem gewoon uittesten om te kijken wat ik ervan vind.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tankman Bekijk bericht
    Met wat voor gitaar en amp had je die toen getest?

Ik heb zelf weinig ervaring met Eminence. Gebruik nu een Vintage 30 en wil graag Sheffield 1200's gaan gebruiken. De Palmer is dan ook niet voor mij, maar ik mag hem gewoon uittesten om te kijken wat ik ervan vind.
    Met een Marshall JCM800 en een Fender USA strat.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Dynamite Bekijk bericht
    Wat ik eigenlijk zoek is een Greenback die nog iets verder doorgaat in het laag, en die inderdaad ook wat strakker is. Zou graag een G12 65 proberen, die lijken me erg vet.
    Dit dus, de Greenbacks gaan eruit en ben nu op zoek naar wat anders.
    De G12 65 lijkt me gaaf, maar is duur en zeldzaam 2ehands te vinden.

Dan even verder kijken en kom ik bij de Eminence Tonespotter wat een soort kopie van de Celestion G12-65 zou moeten zijn.
    Heeft iemand hier ervaring mee?

Wat ik dus zoek is een speaker met een Greenback karakter (rijke mids) maar wat meer "oompf" en iets strakker laag. En dan komt Celestion op de proppen met de Creamback die volgens hun omschrijving perfect aansluiten op mijn wensen. Filmpje:

Dit vond ik ook: Creamback has the cream can on the rear like we had in the 70's (on occasion). UK built, 65w, Greenback with more low oomph. Th G12-65 is it's own thing.
    Als ik het goed opmaak is dit dus een speaker die er al eens is geweest?
    "Till I Cadillac"

Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons

Senior Member

Standaard

Ik heb kortgeleden een setje G12-65 Heritages geruild tegen G12M-20's. De G12-65's zijn inderdaad strakker maar ook zachter en ronder qua klank. Een pak meer bas dan de Greenback, die meer open en gebalanceerd is. Puur een kwestie van smaak, ik prefereer de G12M-20's, wie weet vind jij de G12-65's fijner.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door E-J Bekijk bericht
    Ik heb kortgeleden een setje G12-65 Heritages geruild tegen G12M-20's. De G12-65's zijn inderdaad strakker maar ook zachter en ronder qua klank. Een pak meer bas dan de Greenback, die meer open en gebalanceerd is. Puur een kwestie van smaak, ik prefereer de G12M-20's, wie weet vind jij de G12-65's fijner.
    Tja wat jij schrijft dat lees je wel meer, en spreekt mij wel aan. Als ze langskomen dan ga ik ervoor, maarja, áls ze langskomen..
    Dan nog iets, Warehouse Guitar Speakers ET65, "Upgrade from your Celestion™ G12-65" Dat nemen we wel met een korreltje zout maar toch, interessant..
    "Till I Cadillac"

Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door E-J Bekijk bericht
    Ik sluit mij hier helemaal bij aan. Maar clean bij de g12-65 is zoooo mooi...
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Standaard

65-ers zijn wat minder gedefinieerd en hebben wat meer ballen, beide zijn fijne speakers imho

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guhlenn Bekijk bericht
    65-ers zijn wat minder gedefinieerd en hebben wat meer ballen, beide zijn fijne speakers imho
    Misschien is dit iets voor je:
    Ik heb nog twee originele oude Rola G12-65's liggen
    Samen af te halen voor 120 euro

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dorrus Bekijk bericht
    Misschien is dit iets voor je:
    Ik heb nog twee originele oude Rola G12-65's liggen
    Samen af te halen voor 120 euro
    Sow, da's geen geld! Mijn laatste paartje heb ik voor €200 (wel incl verzendkosten) gekocht, maar ik moest ze dan ook per se van 8 Ohm hebben.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten