Even mijn Smitty Custom posten...
![]()
Even mijn Smitty Custom posten...
![]()
Groovie Guitar Guus
Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)
Na maanden sparen, na maanden wachten, na maanden zoeken, eindelijk...
Sinds enkele weken in mijn bezit:
Custom Shop 60's strat, lichte relic.
Ik heb ook een CS tele maar dit is zonder twijfel de beste gitaar waar ik ooit op speelde.
![]()
Het was het wachten waard![]()
"Sometimes you want to give up the guitar, you'll hate the guitar.
But if you stick with it, you're gonna be rewarded"
Jimi Hendrix
wat zijn statocasters toch lekker...
PRACHTIGE custom shop!
ook die smitty heel nice! al had ik andere kleur slagplaat genomen
Te Koop: - Boss DS-2 Turbo Distortion (ruilen kan ook)
Wat een prachtige Fender!! Heb je ook ooit een USA '50 of '60 reïssue in bezit gehad. En zo ja, hoe verhouden die zich tot een exemplaar wat je nu hebt als het om het geluid en bespeelbaarheid gaat?
Thanks!! Was inderdaad het wachten waard !
Mijn vorige strat was een American vintage RI 62, zeker ook een steengoede gitaar - een absolute aanrader, naar mijn gevoel zit het grootste verschil in de bespeelbaarheid, voelt iets anders aan, meer "geleefd" - moeilijk uit te leggen. De vorm van de nek is ook iets anders, die van m'n AVRI was iets platter over de hele lengte.
Ik heb deze 2de hands gekocht ze is van 2005, kan er ook mee te maken hebben natuurlijk.
Qua souns zijn ze min-of -meer gelijk met de AVRI strats, iets meet 'bite'.
Wat wel nog een noemswaardig verschil is is de resonantie, waarschijnlijk door een ander kwaliteit van hout gebruikt voor de body, dit merk je meteen als je er op speelt zonder in te pluggen. Deze zingt meer.
Mvg,
Steven
Op alle fronten bevalt ie net even beter dus.
Die '62 ri gaat er ook zeker nog eens komen. Ik had voordat ik naar de dark side over ging een CA '57 hot rod. Was ook een top gitaar, alleen vanwege de moderne voicing een beetje een miskoop aangezien ik van Clapton en Hendrix dingen houd.
It took a while, maar ik heb toch nog een strat gevonden die NOG lelijker is als de mijne. En net zoals de mijne heeft het een DIJK van een sound.
(HH "Double Fat" stratocaster, met miniswitch voor de zebra's te coiltappen. Is van iemand die aan mij vroeg om daar een gans nieuwe electronica in te bakken, en eens af te stellen).
Favorieten/bladwijzers