Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 98 van 104 EersteEerste ... 488896979899100 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 971 t/m 980 van 1037

Standaard

Wij hebben vijf man; 2x gitaar( ook backingvocals), bas, drums en zangeres.
    We proberen inderdaad ook zo min mogelijk over de monitors te gooien en over het algemeen staat er alleen zang over de PA en dus ook op de monitors. Het is een beetje de kunst om bijvoorbeeld de gitaarversterkers zo te plaatsen dat de hele band je kan horen. Ik speel zelf met een Twin Reverb en dat kan erg hard gaan, zoals iedereen weet, maar ik heb 'm vaak niet boven de 4 staan. Ik richt 'm dan ook zo dat de gitarist aan de andere kant van het podium 'm goed kan horen...zonder solo volume. Op solo volume kom ik toch overal wel boven uit

Op het moment dat we op een groter podium of buiten op een trailer staan of zo, wordt het een ander verhaal. Dan gaat alles over de PA en kan het ook nodig zijn alle instrumenten over de monitors te gooien.
    Dan heb ik graag m'n gitaar ook over m'n eigen monitor. Maar alleen om het simpele feit dat ik dan mooi met feedback kan "spelen".

Ik heb over het algemeen trouwens niet echt problemen met geluidsmannen/vrouwen. Ik maak sowieso meestal van te voren even een praatje met ze om kennis te maken en te kijken wat voor persoon het is. Zo kunnen we beiden ook aangeven hoe we het prettigst werken of wat voor voorkeuren we hebben.
    Ik heb maar één keer een typetje gehad die echt alles aan het verkloten was...na ja...shit happens.

Senior Member

Standaard

Wat mij opvalt is bij de grotere optredens met meer mensen de geluidsmensen 'slechter' of minder geïnteresseerd lijken.
    Paar keertjes opgetreden en al was het een kleinschalig dingetje was de geluidsman gewoon goed en dan klink ik zelf ook gelijk een stuk lekkerder.

Sommigen bezitten een stukje magie en andere.. Tja die kunnen beter aan de bar gaan zitten denk ik --"
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Onbekend
    Is 't niets, in de kachel ermee! Je gooit wel vaker geld weg in de kroeg ofzo, niewaar?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MeneerJoost Bekijk bericht
    Wat mij opvalt is bij de grotere optredens met meer mensen de geluidsmensen 'slechter' of minder geïnteresseerd lijken.
    Paar keertjes opgetreden en al was het een kleinschalig dingetje was de geluidsman gewoon goed en dan klink ik zelf ook gelijk een stuk lekkerder.

Sommigen bezitten een stukje magie en andere.. Tja die kunnen beter aan de bar gaan zitten denk ik --"
    Dat komt doordat het meestal hun beroep is. Als je op je werk weer een standaard klus of project doet dan ben je ook niet altijd even enthousiast. Amateurs/Vrijwilligers doen misschien een paar keer per maand geluid en voor hen is het echt weer eens iets anders. Voor professionals is het gewoon werk. Dat neemt natuurlijk niet weg dat ze hun werk niet goed mogen doen of zich onbeschoft mogen gedragen.

Standaard

als het klopt wat je zegt mogen ze wel wat kritischer zijn naar zichzelf, en zich gaan afvragen of ze niet beter iets anders kunnen gaan doen. Als ik de hele dag met een lang smoelwerk bij mijn klanten zou zitten volgt vanzelf het verzoek om een ander plekkie te gaan zoeken....

Standaard

Peet (skanky) dat ben ik volledig met Harry eens!

Hoewel ik begrijp wat je bedoelt, gaat het MeneerJoost wellicht niet om het gebrek aan fris enthousiasme, maar om -al dan niet schijnbare- tegenzin waarmee sommige mensen hun werk lijken te -moeten- doen.

Ok, in het hele gegeven zit vast ook een portie '(g)een houding weten aan te nemen' verwerkt, maar zo'n houding kan gewoon niet. Ik heb zelf ook vaak genoeg met figuren gewerkt met zo'n houding, en meestal waren het dan prutsers.
    Laatst gewijzigd door peter_heijnen; 22 maart 2012 om 10:01
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Standaard

Aha ok, ik begrijp het. Ik dacht inderdaad dat het over fris enthousiasme ging. Je moet inderdaad niet met een continu met een chagrijnig smoelwerk achter die mengtafel gaan zitten. Het is net als in de horeca, je bent met serviceverlening naar je klanten bezig.

Standaard

Sterker nog, het is gewoon 'in de horeca', alleen verkoop je dan geen drank...
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Senior Member

Standaard

Volgens mij ben ik best snel tevreden qua geluid. Gitaar hoor ik wel uit m'n versterker, drums zijn geen probleem en de bas moet gewoon niet te zacht staan. Zaterdag besefte ik ineens dat ik een monitor voor mijn neus had, en dat die ook echt voor mij was. Komt mooi uit.

Nu moet ik bij een paar stukken strak spelen met de toetsen (zonder ritmische ondersteuning) dus die moet ik hard terughoren. Zelfde geldt voor de 2e gitaar. Die is in feite wel te horen maar wil ik toch wel over de monitor. En dan de leadzang. Strikt genomen niet nodig maar voor de beleving is het wel erg fijn.

Standaard

Om even terug te komen op chagrijnige techniekers: ik spreek onbeschoft gedrag nooit goed, maar als geluidstechnieker wil ik toch even meegeven dat het effectief vaak gebeurt, en opzettelijk.

Inderdaad, zoals velen aanhalen: het is een beroep, geen hobbie. Natuurlijk hebben geluidstechniekers passie voor hun vak en doen ze niets liever, de randvoorwaarden zijn nooit ideaal. Bovendien gedragen niet alle muzikanten zich professioneel ... Wat monitoring betreft: leer vragen wat je nodig hebt. Meer dan 2 of 3 instrumenten zijn dat echt niet.

Standaard

Ik ben altijd heel voorkomend en communicatief naar geluidsmensen, of het nu groot of klein is. Onlangs besloten we met de band naar een open podium te gaan omdat we op dat moment niet onze oefenruimte bleken te kunnen betreden.

Daar aangekomen plug ik op een gegeven moment in en grijp, terwijl ik mijn gitaarhals vast had, naar de microfoon (standaardprocedure bij mij als zanger/gitarist) en voel een duidelijk spanningsverschil; ik wist meteen dat het een flinke optater zou leveren als ik met mijn lippen de microfoon zou raken terwijl ik gitaar speelde. Dus ik meld meteen aan de officier van dienst wat er aan de hand is.

De geluidsman betreedt daarop het podium, voelt aan de microfoon en spreekt: 'ik voel niets, het ligt aan je gitaar'. Toen was mijn plan om onmiddellijk in te pakken en weg te gaan; ik speel zo niet.
    Verbijsterend vind ik het dan dat mensen kennelijk niet weten dat verschillende aardingen (groepen) helaas niet altijd dezelfde nul volt hebben en dat sommigen (Keith Richards onder anderen) op een haar na en anderen daadwerkelijk zijn overleden door dit soort incompetentie; en dat ze, in het onderhavige geval, geen idee hebben hoe de situatie is qua aarding.

Had ik toen maar een multimeter bij me gehad, ik weet zeker dat ik vele tientallen volts had gemeten. In het vervolg gaat die standaard mee bij optredens.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten