Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 35
    Junior Member

Standaard GLS "switchcraft" pluggen bestellen?

Omdat ik mijn pedalenbak nu echt eens een keer netjes wil maken ga ik deze pluggen bestellen uit Amerika:

http://www.speakerrepair.com/mm5/mer...dj-quarterinch

De verzendkosten zijn alleen nogal hoog ($25,-), dus dacht ik: wie weet is er hier iemand ook geïnteresseerd in deze pluggen, dan zouden we samen kunnen bestellen en de verzendkosten delen. Ze verkopen ze in verpakking van 4, 10, 20 of 100 stuks, zelf heb ik er zo'n 16 nodig.

Oh ja, mocht er nog iemand over de streep getrokken worden: In tegenstelling tot de 'echte' Switchcrafts hebben deze 'pancake' pluggen wél gewoon 2 terminals, en ze kosten een fractie...

Als je geïnteresseerd bent in zo'n gezamenlijke koop, stuur me dan even een mailtje: rumblefuzz2 [apenstaartje] gmail [punt] com. Het handigst lijkt me dat je een beetje in de buurt van eindhoven woont zodat je ze op kunt komen halen en we verder geen gezeik hoeven te hebben mbt verzending/betaling en wie dan eerst of gelijk oversteken... Afijn, je snapt wat ik bedoel!

Ik hoor het wel, als er over een week nog geen reacties zijn geweest dan ga ik gewoon bestellen.

Mvgr,

Gijs Coolen

Standaard

Wat is het verschil met deze dingen:
    http://www.newtone-online.nl/catalog...products_id=65

of echte switchcrafts (dus gevoon met een beetje extra flux aan de case monteren):
    http://www.banzaimusic.com/Switchcraft-Plug-228.html

Waar ik overigens deze dingen prettiger en knapper vind:
    http://www.banzaimusic.com/Switchcraft-SC-226.html
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Senior Member

Standaard

Check dit: http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...=1#post2800293

@rumblefuzz: dikke kans dat ik wel interesse heb! Even over nadenken ...

Standaard

Omdat ik mijn pedalenbak nu echt eens een keer netjes wil maken ga ik deze pluggen bestellen uit Amerika
    Het zal er wel netjes uit gaan zien maar daar heb je het mee gehad. Die pluggen dat is echt rommel !!

Koop gewoon Neutriks , wel een stuk duurder maar dan heb je kwaliteit en geen ergenis meer.

Maar dit is gewoon mijn bescheiden mening. Je krijgt waar je voor betaald.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitaraddict Bekijk bericht
    Het zal er wel netjes uit gaan zien maar daar heb je het mee gehad. Die pluggen dat is echt rommel !!

Koop gewoon Neutriks , wel een stuk duurder maar dan heb je kwaliteit en geen ergenis meer.

Maar dit is gewoon mijn bescheiden mening. Je krijgt waar je voor betaald.
    Heb je ervaring met deze pluggen? Ik heb er net 25 binnen via Ebay en ze voelen erg solide aan. Perfect voor een pedalboard als je het mij vraagt. Die neutriks nemen zo veel plaats in. Voor een snoer ligt dat anders maar voor een board
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Heb je ervaring met deze pluggen?
    Niet aan mij gericht maar ik reageer toch effe. Deze pluggen heb je in vele verschillende marken/varianten. Er zullen gegarandeerd betere en mindere types tussen zitten maar persoonlijk kan ik me niet herinneren ooit zo'n ding gesoldeerd te hebben waar ik gelukkig van werd. De Neutriks hebben idd het formaat als con. Ik ga wel mee in het kwaliteitsperspectief als enorme pro.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Standaard

Bij die pancakes van Newtone breekt de sleeve van de pannenkoekenbehuizing als je er naar kijkt..

Senior Member

Standaard

Misschien wel handig om even rekening te houden met douanerechten en BTW bij grotere bestellingen buiten de EU. Boven een bepaald bedrag komt er een forse verhoging bij, waardoor het mogelijk uiteindelijk goedkoper is wanneer iedereen voor zich bestelt. Op de site van de belastingdienst staat geloof ik info hierover.
    Drummer: "Potmeter? Is dat net zoiets als een gaydar?"

Junior Member

Standaard

Er zijn genoeg gebruikerservaringingen te vinden op allerlei fora van mensen die excact deze pluggen hebben gebruikt voor pedalenplanken. Bijna allemaal zijn ze positief. Het lijkt mij het risico wel waard. Al die andere Switchcraft kopieën zijn misschien wel net zo goed/slecht, maar zie daar maar eens feedback op te vinden! 'Echte' switchcraft is nog altijd een paar tientjes duurder (in totaal dan :-) ) en veel mensen vonden deze makkelijker te solderen en net zo stevig.

@Dirk Hendrik: Die 226 pluggen van switchcraft heb ik ook wel overwogen, maar die steken toch al snel een centimeter uit, dus heb je sowieso 2 cm tussen je pedalen zitten, en dan kom ik net een centimeter tekort in de breedte op m'n plank. Die zijn dus uitgesloten, ik moet pancakes gebruiken...

@guitaraddict: Ik ben wel benieuwd waar jij je mening op baseert? Je klink alsof je ze al eens hebt gebruikt? Alle info is natuurlijk welkom!

Die douanerechten had ik idd nog helemaal niet aan gedacht! Mmmm, zo maar eens een telefoontje plegen met de douane dan. Daarover binnenkort meer...
    Laatst gewijzigd door rumblefuzz; 22 maart 2012 om 13:38

Standaard

Ik zal even uitleggen waarom ik dat zeg . Ze lijken 100 % op de pluggen die ik vroeger wel eens gebruikte wat niet wil zeggen dat ze het ook zijn.

Maar dit type plug gaf het probleem dat de tip losraakte door een of andere reden. Dit was een bron van ergernis.

Ik heb al heel wat pluggen versleten in mijn leven en ruim 20 jaar geleden ben ik voorgoed op Neutrik overgestapt en nooit meer problemen. ( Daarom durfde ik deze boute bewering te maken )

Ik wil je alleen waarschuwen voor goedkope rommel. Vaak is goedkoop duurkoop.

Maar probeer het gerust eens als je goedkoop uit wilt zijn.
    Laatst gewijzigd door guitaraddict; 22 maart 2012 om 18:49

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten