Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 13 EersteEerste ... 7891011 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 125
    Senior Member

Standaard

hummm...... heb je voor de prijs van een nieuwe class 5 niet ook een mooie jcm 800 combo 2e hands?
    ik denk niet dat je een class 5 moet kopen als je misschien een jcm 800 beter vind klinken, ookal speel je pas 6 maanden. ik denk dat een jcm 800 wel echt een amp is die ook toekomst gericht is, en die class 5 misschien wat minder? (misschien zelfs wel gewoon je marshall mg houden for the time being.)

en als je al je spul 2e hands koopt en je mocht er een keer mee kappen heb je minimale tot geen verlies geleden aan je aankopen

maarja, op school begonnen ze ook een keer te lachen omdat ik een marktplaats app had @@.
    misschien dat een relatieve beginner (ik bedoel er niks verkeerds mee) ook anders tegen 2e hands aan kijkt wat dat betreft. Maar voor de rest is in de muziek wereld 2e hands een uitvinding, je verkoopt wat je niet lekker vind en koopt waar je naar nieuwschierigbent.

denk er tenmiste nog even overna

Standaard

Hoe graag ik ook een JCM800 wil, dit is de reden waarom hij het niet zou worden. Het moet namelijk niet groter dan mijn MG, vooral niet dat hij uitsteekt. Anders kan ik niet meer achter mijn bureau zitten en / of lopen.

Qua tweedehands staat er een Class 5 te koop voor €250,-. Dat lijkt mij zo'n oude Class 5. Maar voor die prijs koop ik hem liever nieuw voor €358,- in Nijmegen. Zou ik tweedehands overwegen dan moet het tweedehandse goed echt een stuk goedkoper zijn dan nieuw.

School en alles wordt voor mij betaald. Alles wat ik zelf verdien is helemaal voor mijzelf. Geld is dus geen probleem voor mij, maar ik moet er wel grenzen aan stellen.

De TonePros onderdelen.. Ik ga alle hardware vervangen door hardware van nikkel, zodat het kan oxideren en nikkel vind ik mooier. Nu is het alles chroom. Als ik het dan toch vervang, wil ik gelijk voor het beste gaan. Bridge-Tailpiece set is maar €50,- duurder dan die van Gotoh en de stemmechanieken zijn maar €30,- duurder dan die van Gotoh..

Standaard

"Als ik het dan toch vervang, wil ik gelijk voor het beste gaan. Bridge-Tailpiece set is maar €50,- duurder dan die van Gotoh en de stemmechanieken zijn maar €30,- duurder dan die van Gotoh.. "

.....zucht. daar gaan we weer...
    A good amp will treat you better than any girlfriend, because it's easier to pick up, it screams louder and it shuts up when you take your plug out.

Senior Member

Standaard

Maar de kwaliteit is net zo goed als die van Gotoh. En dan scheelt het je toch 80 euro. Daar kun je een half jaar brood voor eten. Of een leuke brugpickup extra voor kopen. ProTones is niet het beste.

Senior Member

Standaard

Keesss doe jezelf alsjeblieft een lol en ga dan niet voor de class 5. Ik spreek uit ervaring: koop niet je b keuze ga dan gewoon voor de jcm800 als je dat het liefste wilt. Anders ga je over 2 maanden toch weer gas krijgen. En over die plaats lijkt mij niet zon probleem. Bureau eruit laptop en 2 marshall stacks dan bespaar je nog ruimte ook . Nee ik meen het die class 5 lijkt misschien wel leuk maar dat komt door de gas. Als je gas wat minder wordt relativeer je meer en zul je blij zijn dat je die inpuls aankoop niet gedaan hebt. Het is en blijft redelijk veel geld en je kan het maar 1 keer uitgeven, ga je droom dan achterna. Dalijk krijg je veer gas voor een jcm800 als je die class 5 hebt. En al zeker als je het geld hebt. Wil je perse nieuw. Blijf dan op je mg spelen en koop later dan je droom amp.

Ikzelf vind een amp de belangrijkste factor in je sound. Misschien wel meer dan 50% in sommige gevallen zelf meer. Die brug etc is misschien maar 1 of 2 procent. Ik zou het wel weten

Standaard

Een deel komt inderdaad wel door het gas. De amp die ik zou willen hebben is de Marshall JMP1 Combo. Klein (heel belangrijk) en precies het jaren '70 geluid. Hij is alleen nog niet uit dat ik hem kan testen.

Stel dat ik de Class 5 koop of de HT-1, dan zal ik uiteindelijk toch de JMP1 kopen en dan zit ik opgescheept met die eerste die ik had gekocht. Maargoed, ik denk wel dat ik één maand niets uitgeven wel volhoud en dan heb ik een versterker welke lijkt alsof 'ie speciaal voor mij gemaakt zou zijn en hoe ik dat zou willen.

Over de onderdelen, Standards en Custom's gebruiken TonePros toch? Locking tuners en locking bridge en stoptail wil ik wel hebben, of het nu van Gotoh is (als het even goede kwaliteit is) of van TonePros. Men zegt dat dat TonePros de sustain verbeterd enzo, ja het zal wel, maar het gaat mij om die locking features. Voor de bespaarde €80,- zou ik eventueel naar de hoere kunnen gaan ofzo.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door keesss Bekijk bericht
    . Voor de bespaarde €80,- zou ik eventueel naar de hoere kunnen gaan ofzo.
    Das weer een andere discussie maar dat zou ik ook niet doen xD

Verder klinkt die jmp1 zo tering vet, ik zou hem ook graag willen maar ik vind ze alleen uber overpriced. Jammer.....

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door keesss Bekijk bericht
    maar het gaat mij om die locking features.
    In dat geval zou ik alleen voor de tuners gaan, en eventueel een ander topkammetje. De brug die er standaard op zit is echt wel goed genoeg. En tsja, sustain. Ik geloof echt niet dat je dat gaat merken.

Standaard

Ze zijn inderdaad echt veel te duur. Maar ik wil hem hebben. Moet de prijs wel geheimhouden tegenover mijn ouders dan..

Ach zoveel verschil in de prijs is er toch niet, dusja. Waarom de topkam? Ben van plan om alleen de dingen te vervangen welke ik zelf kan vervangen, dat is de bridge, tailpice en tuners. De nickelcover moet ik laten solderen helaas. Misschien toch ff zo'n soldeersetje aanschaffen.
    Laatst gewijzigd door keesss; 19 maart 2012 om 23:09

Senior Member

Standaard

Pickup covers laten solderen? Die moet je laten waxen anders gaan ze fluiten als de hel.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten