Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 13 EersteEerste ... 678910 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 125

Standaard

Jeetje 7 pagina's lang, en ik maar denken dat ik de enige was die messing straplockschroeven essentieel voor mijn toooon zijn. Goeie tip linksdraaiend!! Trouwens waar kan ik die chambered topnuts vinden?
    Laatst gewijzigd door jahallozeg; 19 maart 2012 om 11:22

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rooker Bekijk bericht
    Hierom

1990 rules
    damm wat blijft dat ding mooi
    heb je hem nu helemaal in orde?

Senior Member

Standaard

Het is inderdaad kansloos om al je gedachte spelingen op internet te posten iedereen om hulp te vragen om wat voor nutteloze onderwerpen dan ook. En dan perse alleen maar op een jaar liggen te geilen en dat tot honderdachentachtig keer in 1 toppic lig te vertellen en dan als iemand vraagt; waarom dat jaar te zeggen : das prive. Omg ik kan niet meer tegen de spanning, please ik heb geen leven ik slaap niet meer totdat ik weet waarom JIJ een '90 lp wilt. Ik zou trouwens ook alleen een vintage lp kopen omdat die vergeelde bindingen heeft. Sound boeit niet het gaat mij erom dat mijn gitaarleraar mijn vergeelde bindingen heeft. Oow wacht die lp uit 1990 heeft geen vergeelde binding. Dan hoef ik hem niet......

Als ik jou was zou ik voor een echte vintage plexi gaan je hoort het verschil toch niet omdat je je sound al gevonden hebt op een transitor amp. Boeie mojo heeft het wel.

En voor de rest +10 voor orpheo, klopt aan alle kanten.

Nog een fijne avond.

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B-stone Bekijk bericht
    Ik zou trouwens ook alleen een vintage lp kopen omdat die vergeelde bindingen heeft.
    vergeelde lak op de binding als we dan toch allemaal gaan mierenneuken

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    [img]DoubleFacePalm-300x240.jpg[/img]

je snapt het echt niet, he? Lees het nog eens terug wat ik zei en waarom ik het zei. Probeer je in te denken waarom we vallen over 'perse 1990', en je term 'vintage', het feit dat je zo mierenneukerig doet over tone (wat alleen maar te prijzen is), beweert dat je je TONE gevonden hebt (top!) in een transistor amp (TOP!) maar dat je toch perse een buizenbak wilt omdat je wat mist (maar je had je tone toch gevonden?).

Probeer je eens in te denken waarom we (ik) vallen (val) over je drang naar nieuw terwijl nieuw helemaal niet beter is. Reductio ad absurdum, en het kwartje valt dat je stelling wellicht wat absurd is, waarop je met een nog absurder voorbeeld komt (1990 les pauls; why? oh, das prive.... lulhannes begin er dan niet over )

Probeer je in te denken waarom we vallen (ik val) over je mod-drift. Je speelt net, hebt een gibson. Superb! maar je mod de hel uit dat ding (top) in een streven naar tone (top) maar kiest nou juist de verkeerde dingen om te modden. Je bent aan het stoeien met potmeterhoogtes voor de looks; snap ik best, maar wat voegt het toe? het komt nogal kansloos en zielig over, alsof je het gebrek aan gitaarspelen of techniek of whatever probeert te compenseren door middel van gitaartechnische trucjes, wat bevestigd wordt als je jezelf op de borst trommelt en op de schouders klopt dor te zeggen dat je leraar er minder van bakt dan jij. Is dat voldoende? Nee. Ik kan hybrid pickups maken, MichaelAE niet. Maar Ik ga niet zeggen 'ik kan het lekker wel, michael niet'. Is het een kunst dat ik het kan en hij niet? nee. die gast kan tig keer beter spelen dan ik, DAT is pas bewonderingswaardig.

Ik snap dat je 'nieuw' wilt hebben, omdat het dan vanaf 'nul' van jou is. maar kijk er eens zo naar: is het wel ECHT 100% nieuw en dus direct van jouw en jou alleen? Tuurlijk niet; in de fabriek heeft een klusser er nog een uur of wat op zitten spelen, de winkelier heeft 'm uitgepakt, afgesteld en op gespeeld, in de winkel is de gitaar getest en bespeeld... Waar hebben we 't dan over? de gitaar is zo door 4, 5 handen gegaan. Dat ie door iemand anders al afgerekend is, is dan opeens een probleem... Met die informatie op zak, snap jij dan dat het voor mij (en anderen) raar is dat je PERSE nieuw wilt? Als je iets wilt dat echt 100% van jouw is waar nog niemand aan gezeten heeft moet je het zelf maken of laten maken en bij dat laatste is het ook nog crap, omdat iemand anders (de bouwer) er ook op gespeeld heeft! Tenzij je met warmoth-parts wat in elkaar zet, dan hebben de bouwers er natuurlijk nog niet op gespeeld... Maar oh nee, das niet GIBSON! (merkengeilheidalert!).

maar goed, resumé; je wilt dus een gibson, een nieuwe. Het feit dat over 2 jaar het geen pallisander meer is, maar 'baked maple' als toets, de top geen esdoorn meer is maar sycamore en de backs geen mahonie maar iroko, boeit niet. Versus les pauls tot 2002 die dat dus WEL zijn.

Ok. ik snap m.

kansloos dus.

Waarom 1990?
    -geboorte broertje/zusje die onverhoopt overleden is
    -overlijden moeder/vader
    -overlijden oma/opa
    -geboorte kind

Doorhalen wat niet van toepassing is.
    Jij bent degene die hier de boel niet snapt. Ik kan niet geloven dat je nog steeds aan het neuken bent over dat gedoe tussen mij en mijn leraar. Jij doet het voorkomen alsof ik ermee te koop loop, terwijl dat helemaal niet zo is. En senoir member dat je bent, zal iedereen hier jou eerder geloven dan mij. M'n leraar kickt niet op het afstellen en klooien met zijn gitaar. Dat kan. Ieder zijn pleziertje. Ik kick daar wel op, dat houdt mij bezig en dat vind ik leuk als het mij bezighoudt. "... alsof je het gebrek aan gitaarspelen of techniek of whatever probeert te compenseren door middel van gitaartechnische trucjes." -> Weer zo'n nutteloze zin waarin jij iets kenbaar maakt wat helemaal niet zo is. Get real.

Verder, wat voegt het verlagen van de knoppen toe voor het geluid? Helemaal niets. Ik heb nooit beweerd dat ik het doe om een beter geluid te krijgen. Onzin, zoals de rest. Ik weet niet waar je steeds dat soort dingen vandaan haalt.
    Voor mij voegt het wel iets toe betreffend het uiterlijk: ik vind het mooier. Laat dat eens in je doordringen.

Jouw uitleg over het woord 'nieuw' is werkelijkwaar lachwekkend. Dus stel dat ik morgen een nieuwe Suzuki-motorfiets ga kopen, moet ik dan tegen de verkoper vertellen dat de betreffende motorfiets helemaal niet nieuw is, want hij is in Japan door verschillende personen in elkaar gezet, door een andere persoon gespoten, weer door een andere persoon testgereden en tot slot door de laatste persoon vanuit Japan naar NL gebracht, waar hij uiteindelijk in deze showroom terechtkwam? Absurd, vind je niet? Och, nee, jij vindt dat natuurlijk niet absurd.

Drie keer onzin is scheepsrecht. Voortaan: think again voordat je iemand voor kansloos uitmaakt. Kom dan in ieder geval met normale argumenten.

Op de tranistor heb ik de tone gevonden, de buizenversterker wil ik vanwege het mooiere, vollere geluid. That's it.

De laatste persoon die mijn LP heeft behandeld was van de QualityControl in de USA. Ik heb mijn LP namelijk helemaal nieuw en nog verpakt gekocht bij Feedback. Vervolgens zelf afgesteld en al het andere nodige verricht wat verricht moest worden naar mijn mening.

Als het eenmaal tijd is om de volgende Gibson te kopen zal ik de nieuwe testen. Indien hij neit bevalt ga ik opzoek naar eentje voor 2002. Eentje uit 1990. 1989 en 1988 vind ik ook hele mooie jaren.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rooker Bekijk bericht
    Hierom

1990 rules
    Daarom, inderdaad. Echt supermooi vind ik hem en jaloers ben ik ook!
    Laatst gewijzigd door keesss; 19 maart 2012 om 18:20

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door keesss Bekijk bericht
    En senoir member dat je bent, zal iedereen hier jou eerder geloven dan mij.
    Alsjeblieft, neem van mij aan dat dat op dit forum lang niet altijd waar is in het geval van Orpheo Ik kan me de lange topics nog wel herinneren.

Maar Orpheo heeft wel een punt. En hij zegt ook dat die kleine dingen die je doet positief zijn (top staat er telkens bij) maar dat het soms wat krom is dat je bijv. klauwen vol geld aan een nieuwe brug uitgeeft (terwijl die stock prima is) maar bespaart op bijv. de amp.
    Orpheo is soms misschien wat ongenuanceerder dan de meeste mensen hier, maar je weet wel wat je aan hem hebt. Hij bedoelt het niet raar.

Standaard

Het is inderdaad zo, maar ik kijk nu eerst naar de versterker en daarna zal ik pas naar de TonePros onderdelen kijken. Zo bezuinig ik niet op een versterker. Dat is gewoon geen goed idee.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door keesss Bekijk bericht
    Het is inderdaad zo, maar ik kijk nu eerst naar de versterker en daarna zal ik pas naar de TonePros onderdelen kijken. Zo bezuinig ik niet op een versterker. Dat is gewoon geen goed idee.
    Dan zou ik toch misschien een stapje hoger voor een 2e hands jcm 800 combo gaan. Of geld dat alleen nieuw kopen nog steeds? Anders koop je hem nieuw, dan is die waarschijnlijk weer te duur. En zo heb je de cirkel weer rond

Begrijp me niet verkeerd maar de 2e hand markt ligt redelijk op z'n gat daardoor is het voor jou misschien weer mogelijk om een 2e hands amp als nieuw voor de helft te kopen. Want als je iets in de winkel koopt, wie zegt dan dat die niet terug is gebracht en als het ware dus ook weer 2e hands is alleen betaal je er dan weer relatief veel te veel voor. Een winkel is ook niet heilig, wie weet heeft de eigenaar dat ding al vaker thuis uitgeprobeert?

Ik probeer (net als orpheo) te zeggen dat je je blik ook eens kunt veruimen door voor 2e hands te gaan. 2e hands is voor gitaristen uitgevonden: iets kopen uitproberen op je eigen eq en als het je niet bevalt verkoop je het weer gewoon voor dezelfde prijs. Je bent( net als ik) student ( deeltijd dan wel voltijd) dus je bent een dief van je eigen portomonee als je je blikveld zo klein houd door alleen voor nieuw te gaan. ( studeren is ook niet goedkoop)

En marktplaats kan een soort 2e hobby worden.

Succes!!

Senior Member

Standaard

Maar waarom wil je precies de tonepro upgrades? Heb je stemproblemen of iets dergelijks. Dan kan ik mij de upgrade wel indenken.

Maar als je het doet om je gedachte te voeden met 'ik heb een Gibson LP met Tonepro hardware' dan lijkt het mij zonde van het geld.

Ook buiten de door jou genoemde jaren zijn goede gitaren gemaakt. Als ik het goed heb was voor Gibson het jaar 1976 het beste jaar (?). Dus hou je maar niet zo vast aan dat jaar hoor. Bespeel, beluister en oordeel de gitaar maar eerst. Kijk dan pas naar het jaar.....

Senior Member

Standaard

Dat tonepros idee is nu op een laag pitje gezet zo te lezen. Dus laten we daar over ophouden.
    Als versterker denk ik dat de class 5 heel leuk is. Vergeet niet dat Keesss nog niet heel lang speelt. Dan is zo'n Class 5 toch erg leuk, en voor zijn doeleinde waarschijnlijk erg geschikt. Wat ik je wel wil aanraden is om gewoon eens wat ampjes te testen. En probeer dan voor de grap ook eens een 100watter op laag volume om te vergelijken. Om nou gelijk een JCM800 aan te raden. Die is wel een stuk duurder en voor thuis is zo'n class 5 (eventueel icm pedaaltjes) misschien ideaal.

Ik zou met de huidige markt zelf ook tweedehands gaan. Maar ik kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die liever nieuw gaan. En dat zijn er denk ik meer dan je denkt, anders was er niet zo'n wereld aan 2ehands spul.
    IVM garantie, en hoewel ik het zelf niet zo heb, kan ik me voorstellen dat het je een goed gevoel geeft eerste eigenaar te zijn.
    Maar ik zou je in ieder geval adviseren om te proberen open te staan voor 2ehands, en gewoon eens op marktplaats ofzo te kijken wat je extra kunt krijgen voor het budget.

Over die jaren. Keesss hoeft zeker niet aan ons verantwoordelijkheid af te leggen waarom 1990 voor hem belangrijk is. Zoals gezegd privé, en ik vind het wat flauw om daar over door te zagen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten