Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 13 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 125

Standaard

De toon die ik zoek heb ik al gevonden. Op de tranistording. De Custom '78 Badass en de GTOD allebei aanstaan, een beetje afgeregeld en ik heb het geluid gevonden dat ik wil. Maar ik wil een buizenbak. Daarom de vraag naar de mogelijke kanshebbers.

Vintage is een ander verhaal. Zelf heb ik ook het liefst een vintage, namelijk een witte (verkleurde) LP Custom uit 1990 of een zwarte LP Custom zonder slagplaat en met drie elementen uit 1990. Als dat niet meer te krijgen is, zou ik ook wel genoegen nemen met een Standard uit 1990. Als ik kon kiezen uit een nieuwe Standard en een Custom / Standard uit 1990, welke nog in een 'okay-staat' is, dan zou ik zeker voor de vintage gaan, ookal kost 'ie meer dan een nieuwe.

Indien ik besluit om nog een Gibson er bij te nemen, dan wordt mijn Studio een beatertje, aan welke je jarenlang steeds dingen aan zult veranderen, perfectiseren, etc. Zo blijf je lekker bezig. De nieuwe Standard en vooral de vintage Standard of Custom zullen dan helemaal origineel en in een redelijke staat (proberen) te houden.

De reden dat ik iets nieuws wil heeft gewoon met het gevoel te maken, wanneer je de eerste eigenaar van iets bent. Sommigen zullen dat begrijpen, velen weer niet.

Nam ijn tentamens ga ik naar Maxguitars, ff amp's testen. #1: De Class 5 van Marshall. Als hij goed klinkt, het geluid op laag volume goed is en vooraal niet veel ruimte inneemt (kleine kamer heb ik), dan zal dat hem worden. Wordt dat hem niet, i.v.m. geluid of grootte, dan koop ik gewoon een HT-1 Combo (omdat ik de amp's toch ga aansluiten op de twee-/-drie effectpedalen) en ondertussen spaar ik dan voor zo'n Marshall 1WATT-ding, want die zijn echt helemaal wat ik zoek. Merkgeil, supergeluid en heel klein qua formaat.

Senior Member

Standaard

Wat is er zo magisch aan 1990?

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

waarschijnlijk geboortejaar.

Toch... die drang naar nieuw en je zo beperken door je blik te richten op 1 jaar, vind ik kansloos.

verder.

Sinds wanneer is 1990 voor gibson 'vintage'?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    waarschijnlijk geboortejaar.
    Wat schattig

Standaard

Geboortejaar is inderdaad de eerste gedacht die men zou kunnen bedenken, maar dat is hem niet. Als het jullie zaken zouden zijn geweest, dan had ik er wel bij verteld waarom per sé '90. Dus dat blijft privé.

Vintage is niet het juiste woord, een wat oudere bedoel ik daar natuurlijk mee.

Tot slot, tja. Hoe kansloos je mij vindt, ik heb dezelfde gedachten over een paar dingen over jou. Die hou ik wel voor me, omdat ik de regels in acht wil houden.

De rest bedankt voor de hulp en ik zal nog op het eind even vertellen wat het is geworden!

Standaard

Ach man Kees, mijn advies blijft gewoon: ga eerst goed en veel spelen want samen met je spel ontwikkel je ook je smaak. Ik wou in het begin ook een Les Paul met achteruitkijk spiegel maar dat is na 1.5 jaar ook weer veranderd. Ook qua tone. Ene keer vind ik de tone van John Mayer lekker en dan houd ik weer meer van een bluesrock tone.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door keesss Bekijk bericht
    Geboortejaar is inderdaad de eerste gedacht die men zou kunnen bedenken, maar dat is hem niet. Als het jullie zaken zouden zijn geweest, dan had ik er wel bij verteld waarom per sé '90. Dus dat blijft privé.

Vintage is niet het juiste woord, een wat oudere bedoel ik daar natuurlijk mee.

Tot slot, tja. Hoe kansloos je mij vindt, ik heb dezelfde gedachten over een paar dingen over jou. Die hou ik wel voor me, omdat ik de regels in acht wil houden.

De rest bedankt voor de hulp en ik zal nog op het eind even vertellen wat het is geworden!
    [img]DoubleFacePalm-300x240.jpg[/img]

je snapt het echt niet, he? Lees het nog eens terug wat ik zei en waarom ik het zei. Probeer je in te denken waarom we vallen over 'perse 1990', en je term 'vintage', het feit dat je zo mierenneukerig doet over tone (wat alleen maar te prijzen is), beweert dat je je TONE gevonden hebt (top!) in een transistor amp (TOP!) maar dat je toch perse een buizenbak wilt omdat je wat mist (maar je had je tone toch gevonden?).

Probeer je eens in te denken waarom we (ik) vallen (val) over je drang naar nieuw terwijl nieuw helemaal niet beter is. Reductio ad absurdum, en het kwartje valt dat je stelling wellicht wat absurd is, waarop je met een nog absurder voorbeeld komt (1990 les pauls; why? oh, das prive.... lulhannes begin er dan niet over )

Probeer je in te denken waarom we vallen (ik val) over je mod-drift. Je speelt net, hebt een gibson. Superb! maar je mod de hel uit dat ding (top) in een streven naar tone (top) maar kiest nou juist de verkeerde dingen om te modden. Je bent aan het stoeien met potmeterhoogtes voor de looks; snap ik best, maar wat voegt het toe? het komt nogal kansloos en zielig over, alsof je het gebrek aan gitaarspelen of techniek of whatever probeert te compenseren door middel van gitaartechnische trucjes, wat bevestigd wordt als je jezelf op de borst trommelt en op de schouders klopt dor te zeggen dat je leraar er minder van bakt dan jij. Is dat voldoende? Nee. Ik kan hybrid pickups maken, MichaelAE niet. Maar Ik ga niet zeggen 'ik kan het lekker wel, michael niet'. Is het een kunst dat ik het kan en hij niet? nee. die gast kan tig keer beter spelen dan ik, DAT is pas bewonderingswaardig.

Ik snap dat je 'nieuw' wilt hebben, omdat het dan vanaf 'nul' van jou is. maar kijk er eens zo naar: is het wel ECHT 100% nieuw en dus direct van jouw en jou alleen? Tuurlijk niet; in de fabriek heeft een klusser er nog een uur of wat op zitten spelen, de winkelier heeft 'm uitgepakt, afgesteld en op gespeeld, in de winkel is de gitaar getest en bespeeld... Waar hebben we 't dan over? de gitaar is zo door 4, 5 handen gegaan. Dat ie door iemand anders al afgerekend is, is dan opeens een probleem... Met die informatie op zak, snap jij dan dat het voor mij (en anderen) raar is dat je PERSE nieuw wilt? Als je iets wilt dat echt 100% van jouw is waar nog niemand aan gezeten heeft moet je het zelf maken of laten maken en bij dat laatste is het ook nog crap, omdat iemand anders (de bouwer) er ook op gespeeld heeft! Tenzij je met warmoth-parts wat in elkaar zet, dan hebben de bouwers er natuurlijk nog niet op gespeeld... Maar oh nee, das niet GIBSON! (merkengeilheidalert!).

maar goed, resumé; je wilt dus een gibson, een nieuwe. Het feit dat over 2 jaar het geen pallisander meer is, maar 'baked maple' als toets, de top geen esdoorn meer is maar sycamore en de backs geen mahonie maar iroko, boeit niet. Versus les pauls tot 2002 die dat dus WEL zijn.

Ok. ik snap m.

kansloos dus.

Waarom 1990?
    -geboorte broertje/zusje die onverhoopt overleden is
    -overlijden moeder/vader
    -overlijden oma/opa
    -geboorte kind

Doorhalen wat niet van toepassing is.

Senior Member
    Blog Entries
    2

Picker

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    alsof je het gebrek aan gitaarspelen of techniek of whatever probeert te compenseren door middel van gitaartechnische trucjes,
    ff alles doorgehaald behalve dat wat hier voor een hele hoop mensen van toepassing is

Senior Member

Standaard

Ja klopt, geldt ook voor mij, daar maak ik geen geheim van...
    want ik kan gewoon klote spelen en vind gitaartechniek gewoon leuk.

BTW: Orph, complimenten voor je geduld en je uitleg.
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 19 maart 2012 om 10:28
    "In God we trust, all others pay cash."

Senior Member

Standaard

Hierom

1990 rules

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten