De toon die ik zoek heb ik al gevonden. Op de tranistording. De Custom '78 Badass en de GTOD allebei aanstaan, een beetje afgeregeld en ik heb het geluid gevonden dat ik wil. Maar ik wil een buizenbak. Daarom de vraag naar de mogelijke kanshebbers.
Vintage is een ander verhaal. Zelf heb ik ook het liefst een vintage, namelijk een witte (verkleurde) LP Custom uit 1990 of een zwarte LP Custom zonder slagplaat en met drie elementen uit 1990. Als dat niet meer te krijgen is, zou ik ook wel genoegen nemen met een Standard uit 1990. Als ik kon kiezen uit een nieuwe Standard en een Custom / Standard uit 1990, welke nog in een 'okay-staat' is, dan zou ik zeker voor de vintage gaan, ookal kost 'ie meer dan een nieuwe.
Indien ik besluit om nog een Gibson er bij te nemen, dan wordt mijn Studio een beatertje, aan welke je jarenlang steeds dingen aan zult veranderen, perfectiseren, etc. Zo blijf je lekker bezig. De nieuwe Standard en vooral de vintage Standard of Custom zullen dan helemaal origineel en in een redelijke staat (proberen) te houden.
De reden dat ik iets nieuws wil heeft gewoon met het gevoel te maken, wanneer je de eerste eigenaar van iets bent. Sommigen zullen dat begrijpen, velen weer niet.
Nam ijn tentamens ga ik naar Maxguitars, ff amp's testen. #1: De Class 5 van Marshall. Als hij goed klinkt, het geluid op laag volume goed is en vooraal niet veel ruimte inneemt (kleine kamer heb ik), dan zal dat hem worden. Wordt dat hem niet, i.v.m. geluid of grootte, dan koop ik gewoon een HT-1 Combo (omdat ik de amp's toch ga aansluiten op de twee-/-drie effectpedalen) en ondertussen spaar ik dan voor zo'n Marshall 1WATT-ding, want die zijn echt helemaal wat ik zoek. Merkgeil, supergeluid en heel klein qua formaat.
Favorieten/bladwijzers