Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 24 van 24
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 mei 2009
    Locatie
    lochem/Gelderland
    Berichten
    355

    Standaard

    Al heel wat jaren heb ik zo'n stokoude Eko 12 in een hoekje van de kamer staan. 8 jaar geleden ontdekte ik een scheur in het hout vanaf de brug die inmiddels tot onderaan is doorgelopen. Ik heb de snaren verwijderd en zo staat ie nog steeds, wat hulpeloos in de kamer. Vanuit nostalgische gevoelens kon ik nog niet besluiten hem weg te doen. Toen ie nog helemaal gezond was werd ik er trouwens regelmatig ziek van als de snaren weer eens vernieuwd moesten worden en het op stemmen aankwam. Een flinke klus en daarnaast gebruikte ik hem te weinig. Ik heb trouwens geen idee waardoor die scheur ontstaan is. Misschien toch een wat zwak familielid tussen de sterke Eko-familieleden.
    Vederlicht♫
    handcraft Hopf Tarantella (1971), 12-snaren Eko, Farida D67 Dreadnought, Salvador Cortez CF-120.

  2. #22

    Standaard

    weet je zeker dat de scheur in het hout zit? want eko's staan bekend om het feit dat die dikke laklaag gaat scheuren, en dat lijkt soms net of het hout gescheurd is.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 mei 2009
    Locatie
    lochem/Gelderland
    Berichten
    355

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wietse Bekijk bericht
    weet je zeker dat de scheur in het hout zit? want eko's staan bekend om het feit dat die dikke laklaag gaat scheuren, en dat lijkt soms net of het hout gescheurd is.
    Ja, dat weet ik zeker. Aan de binnenkant kan ik de scheur duidelijk voelen. Helaas, ik had ook liever dat het de lak was geweest.
    Vederlicht♫
    handcraft Hopf Tarantella (1971), 12-snaren Eko, Farida D67 Dreadnought, Salvador Cortez CF-120.

  4. #24
    Member
    Geregistreerd
    8 juni 2009
    Locatie
    Driebergen
    Berichten
    82

    Standaard

    Die scheuren in de lak zie ik ook op deze Eko, gelukkig is er behalve de brug geen hout gescheurd. Die lakscheuren laat ik gewoon zitten, dat heeft wel karakter vind ik.

    Ik wou een klein opknap-verslagje maken, dus ik heb in zelfbouw een topic gestart, klikkerdeklik voor de geïnteresseerden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top