Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 20 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 192
    Senior Member

Effect ! "HNAD" Marshall JMP 2204 uit '77

Nadat ik ruim een jaar geleden een JCM 800 2204 heb gekocht, welke me bijzonder goed bevalt, ben ik op zoek gegaan naar de voorloper hiervan: de Marshall JMP 2204.
    Niet omdat deze zoveel beter zou klinken, maar meer voor de "mojo", en het gevoel te hebben iets unieks in mijn bezit te hebben. Ze komen niet erg vaak voorbij op de 2e hands sites, en al helemaal niet in originele staat.

Gisteren zag ik ineens een advertentie van een ex-bandlid uit de midden jaren '90 op MP, die zijn JMP 2204 te koop aanbood, dus ik zo snel mogelijk in de telefoon geklommen, en direct een deal gemaakt, was zo gebeurd.
    Hij had de amp zo'n 15 jaar geleden gekocht, en heel weinig gebruikt. Het grootste gedeelte van de tijd heeft ie gewoon ongebruikt in zijn woonkamer gestaan. Hij had hem van de week weer 's aangezet, en hij deed het ook nog.

Enfin, ik erheen vanavond, en even getest ...... natte krant .... wat een domper!
    Het ding klonk echt voor geen meter, dus even overlegd, en ik mocht hem wel meenemen om thuis te testen, en evt. even na te laten kijken. Zo gezegd zo gedaan. Vanavond heb ik hem thuis even getest, klonk wel iets beter over mijn eigen 2x12 met G12-65's, maar niet zoals het hoort, vrij bassig, geen ballen, ronduit slecht.
    Eerst heb ik even de eindbuizen verwisseld met een paar die ik nog had liggen > geen verschil.
    Daarna nog even de preamp buisjes verwisseld, maar ook hier nagenoeg geen verbetering.

Waarschijnlijk is er dus iets anders aan de hand, misschien een elco (of meer).
    Misschien kan één v.d. forumleden a.d.h.v. onderstaande foto's (telefoonkwaliteit ) al zien wat er aan de hand is?

Senior Member

Standaard

Gefeliciteerd!

Heb je de bias gechecked? Anders denk ik dat de filtercaps wel eens aan hun einde kunnen zijn. Heel normaal voor een 35 jaar oude amp ... Kost een paar 10-tjes, maar dan zou hij veel minder 'sag' moeten hebben.

Senior Member

Standaard

Bedankt.
    Ik zal hem zo snel mogelijk naar een amp-dokter brengen.
    Die filter caps, zijn dat die witte dingetjes? Op de eerste foto zie je er een paar die wat donkere plekjes vertonen.
    De meeste ervan hebben van die donkere plekjes, maar dat valt weg op de foto.
    Op de 3e foto is het ook goed te zien.

Edit: bias niet gechecked nee....

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Die filter caps, zijn dat die witte dingetjes?
    De filter caps zijn de grote 50+50uF blauwe bekerelco's ... Als ze van Daly zijn, zijn ze nooit vervangen en kunnen ze wel eens droog zijn.

Standaard

Ik had hetzelfde euvel met mijn JMP 2204 uit '76, even naar de buizendokter gebracht en nu klinkt 'ie weer lekkerrrrr

Standaard

Zeker doen die filtercaps vervangen, is een werkje van niets en je amp komt opnieuw in leven.

Senior Member

Standaard

Werkje van niks, maar wel met dodelijke voltages!

Senior Member

Standaard

High Voltage Rock'n'Roll

Mooi zo'n uitdaging en dan versteld staan van de sound.Gaaf Henri !
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pucks
    Ga motorrijden en je wordt vanzelf een betere muzikant.
    LANGZALZELEVERWORST

Senior Member

Standaard

Gefeliciteerd Henri, echte karakteramp.
    Dit komt vast helemaal goed
    You bought a guitar to punish your ma...

Senior Member

Cool

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dodeboboeror Bekijk bericht
    Ik had hetzelfde euvel met mijn JMP 2204 uit '76, even naar de buizendokter gebracht en nu klinkt 'ie weer lekkerrrrr

Maar wel errug hard
    Laatst gewijzigd door Rinze; 17 maart 2012 om 16:22 Reden: Klote forum bleef eerst hangen.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten