Citaat Oorspronkelijk geplaatst door smullie Bekijk bericht
De zoektocht naar de heilige graal voor weinig geld. Zo herkenbaar... Ik kan het ook niet laten.

Ik heb me onlangs een Peavey Vypyr 75 gekocht (idd de GRUWEL, een modelingversterker ) en ik moet zeggen dat ik mijn VHT Special 6 (met andere lampjes) en mijn Marshall VS8100 met 2x12 cab bijna niet meer aanzet... De Marshall en cab staan zelfs te koop voor weinig omdat em in de weg staat. Ik zou de Vypyr ook niet meer willen ruilen voor de Vox AC4TV (top + cab) van een vriend of de blackstar HT5 van een andere vriend.

Er staan wel wat knoppen op, maar voor mij blijft het allemaal redelijk intuïtief instellen. Het fijne aan die amp voor mij is dat het allemaal in 1 bak zit, dat die op alle volumes goed klinkt en dat ik op internet voor bijna alle genres van muziek wel een setting kan vinden van waaruit ik kan vertrekken om de gezochte "sound" te vinden. En dat allemaal voor 170€ (tweedehands welteverstaan).

Dat je je gitaar optimaal wil instellen zodat je er het meeste uithaalt vind ik gewoon normaal. Waarom zou je een duurder instrument kopen als je die zo afstelt dat ze als een goedkope chinese replica speelt en klinkt?

Verder veel succes met je zoektocht!
Zo, hee, dat ding heeft veel knoppen zeg.. Hangt af van wat je wilt natuurlijk, als je liever veel instellingen hebt, dan is dat ding super. Ik? Ik zal er alleen de MXR distortion en overdrive pedalen op aan sluiten. En af en toe voor het vintage geluid zal ik de gain van de versterker gebruiken.

Ik vind dat ook normaal, maar blijkbaar wordt dat hier raar gevonden. Vreemd he.. .. Dank je wel!