Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 13 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 125

Standaard

De nieuwe Class 5-01 heeft een hoofdtelefoonoutput en zo'n switch dat het geluid een stuk zachter gaat waardoor je hem vol kunt open trekken. Na mijn tentamenweek ga ik hem dus testen / kopen.

Standaard

Tuurlijk koop je nieuw! Ik geef je groot gelijk.
    Screw you guys, I'm going home!!!!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door keesss Bekijk bericht
    De enige eis: dat hij in combinatie met mijn LP hetzelfde klinkt als op 5.10 minuten op het volgende filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=nCMN5...eature=related

Ik houd ervan als het een hele simpele amp is, met weinig knoppen. Het liefst alleen volume en gain (evenuteel ook bass treble). Laatst toen ik een Fender en zo'n Line6 amp ging testen... Pffff, honderden knopjes, wat een kutversterkers.
    Dude, ik wil niet lullig doen, maar ik heb net even die clip beluisterd, en wat een zaadbak. Erg onprettige break-up, doffe cleans ook. Eigenlijk vrij onboeiend.
    En een amp hoeft niet moeilijk te zijn. Als jij een amp koopt met alleen volume en gain, tja ... dan wens ik je succes met het afstellen van je geluid. Wèl je pickups en elk klein detailtje van je gitaar aanpassen, maar niet je versterker? Neem op zijn minst een amp met een 2 band of 3 band EQ (bass / mid / treble). Het is overigens niet moeilijk. Wat je nu niet snapt kun je leren.

Dat stukje van 5:10 is denk ik meer een aanduiding betreffende hoe je wilt spelen dan de sound. Want hij speelt daarvoor met dezelfde sound en dan klinkt het gewoon echt slecht. Gewoon, echt slecht.
    Laatst gewijzigd door DemolitionColorScheme; 16 maart 2012 om 09:12
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

Standaard

Dude, ook ik wil niet lullig doen (al zal je het wel zo gaan ervaren..). Maar je speelt net 6 maanden gitaar en denkt nu al vanalles beter te weten dan je gitaarleraar, je maakt je druk om de hoogte van schroefjes om "het beste uit je gitaar te halen".
    Get a life, man !! Denk je echt dat je met "al je kennis en ervaring" nu al weet hoe een gitaar kan, moet en hoort te klinken en hoe je dit naar wens kan beinvloeden?? Ga eerst eens spelen, spelen, spelen, spelen en hou dat eens een paar jaar vol.
    Pas als je je instrument echt (ECHT !!) beheerst weet je wat TONE is, hoor je wat TONE is en krijg je ervaring in hoe dit aan te passen.
    Als je dan nog eens terug komt met opmerkingen over vervangen van je brug en/of afstellen van je pu's zal je wellicht meer constuctieve reacties krijgen.
    A good amp will treat you better than any girlfriend, because it's easier to pick up, it screams louder and it shuts up when you take your plug out.

Senior Member

Standaard

De zoektocht naar de heilige graal voor weinig geld. Zo herkenbaar... Ik kan het ook niet laten.

Ik heb me onlangs een Peavey Vypyr 75 gekocht (idd de GRUWEL, een modelingversterker ) en ik moet zeggen dat ik mijn VHT Special 6 (met andere lampjes) en mijn Marshall VS8100 met 2x12 cab bijna niet meer aanzet... De Marshall en cab staan zelfs te koop voor weinig omdat em in de weg staat. Ik zou de Vypyr ook niet meer willen ruilen voor de Vox AC4TV (top + cab) van een vriend of de blackstar HT5 van een andere vriend.

Er staan wel wat knoppen op, maar voor mij blijft het allemaal redelijk intuïtief instellen. Het fijne aan die amp voor mij is dat het allemaal in 1 bak zit, dat die op alle volumes goed klinkt en dat ik op internet voor bijna alle genres van muziek wel een setting kan vinden van waaruit ik kan vertrekken om de gezochte "sound" te vinden. En dat allemaal voor 170€ (tweedehands welteverstaan).

Dat je je gitaar optimaal wil instellen zodat je er het meeste uithaalt vind ik gewoon normaal. Waarom zou je een duurder instrument kopen als je die zo afstelt dat ze als een goedkope chinese replica speelt en klinkt?

Verder veel succes met je zoektocht!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door smullie Bekijk bericht
    De zoektocht naar de heilige graal voor weinig geld. Zo herkenbaar... Ik kan het ook niet laten.

Ik heb me onlangs een Peavey Vypyr 75 gekocht (idd de GRUWEL, een modelingversterker ) en ik moet zeggen dat ik mijn VHT Special 6 (met andere lampjes) en mijn Marshall VS8100 met 2x12 cab bijna niet meer aanzet... De Marshall en cab staan zelfs te koop voor weinig omdat em in de weg staat. Ik zou de Vypyr ook niet meer willen ruilen voor de Vox AC4TV (top + cab) van een vriend of de blackstar HT5 van een andere vriend.

Er staan wel wat knoppen op, maar voor mij blijft het allemaal redelijk intuïtief instellen. Het fijne aan die amp voor mij is dat het allemaal in 1 bak zit, dat die op alle volumes goed klinkt en dat ik op internet voor bijna alle genres van muziek wel een setting kan vinden van waaruit ik kan vertrekken om de gezochte "sound" te vinden. En dat allemaal voor 170€ (tweedehands welteverstaan).

Dat je je gitaar optimaal wil instellen zodat je er het meeste uithaalt vind ik gewoon normaal. Waarom zou je een duurder instrument kopen als je die zo afstelt dat ze als een goedkope chinese replica speelt en klinkt?

Verder veel succes met je zoektocht!
    Zo, hee, dat ding heeft veel knoppen zeg.. Hangt af van wat je wilt natuurlijk, als je liever veel instellingen hebt, dan is dat ding super. Ik? Ik zal er alleen de MXR distortion en overdrive pedalen op aan sluiten. En af en toe voor het vintage geluid zal ik de gain van de versterker gebruiken.

Ik vind dat ook normaal, maar blijkbaar wordt dat hier raar gevonden. Vreemd he.. .. Dank je wel!

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Kees, je begrijpt de kritieken niet. Althans, zo lijkt het. Je focust je enorm op randzaken: hoogte potmeters, knopjes, brug, tuners, wel of geen slagplaat, etc etc. Je wilt je tone verbeteren, en gaat het daarin zoeken terwijl een nieuw setje elementen veel meer zal doen voor je tone dan een brug of een nieuwe set stemsleutels. Of gewoon: een goeie nieuwe buizenbak. Fender heeft een hoop kleine leuke <5w buizenbakjes, zoals die kleine nieuwe van een watt of 2, a 270 euro. helga ofzo? (of ben ik in de war met ikea?! ghehe). En daar werken pedalen veel beter op. Het idee dat 5w te 'hard' gaat is kolder. ik woon in een apartement met links, rechts en onder mij buren, en ik kan zonder problemen met een 100 watter spelen op normaal volume dat er nog normaal te converseren valt in diezelfde kamer (zonder klachten van buren!). Ik wil alleen 100 watters omdat dat een 'feel' heeft die ik in een 50 watter niet kan vinden. Tuurlijk trek ik ze soms ook open als het kan, maar op normaal volume spelen met een 100 watter kan best, echt. Gewoon goed afstellen. En dat moet je nog leren.

Je hele 'ik koop alleen nieuw' gaat je opbreken als je een bijzondere amp, pedaal of gitaar wilt. Reductio ad aburdum: wat nu als je ooit voor 1000 euro een '59 stratje tegen komt. Koop je 'm dan nog steeds niet omdat ie tweedehands is? Waarom alleen nieuw? garantie'problemen'? Juist, dat is dus HET signaal van een 'rookie'. Zie het zo, als een gitaar na 10, 15 jaar problemen nog steeds een rechte hals heeft (en een kop die niet afgebroken is 'beyond repair'), dan ben je al van 99% van je problemen verlost. Al het andere is op te lossen. Stemproblemen? andere topkam, andere stemsleutels, brug opnieuw zetten (klusjes van niks overigens). Slechte tone versterkt (maar goed geluid akoestisch)? Andere pickups. Als je over 2 jaar een 'gibson les paul standard' wilt, moet je je afvragen in hoeverre dat nog een LP standard IS. Het pallisander is Gibson nu al aan het vervangen voor dat gebakken esdoorn (en waag 't om te vragen wat dat is: google!), de pickups zijn slechter aan het worden, lak is slechter aan het worden, etc etc. behalve in de customshop overigens. Als je voor hetzelfde bedrag een '04 customshopper kan kopen, hetzij de goldtop, hetzij een R8 met flametop of juist zonder, of de R9 met of zonder flame top, of misschien zelfs voor 950 euro de ouwe standard faded (die ik vaak genoeg voor dat bedrag verkocht heb, inclusief reeds 100E winst; handig inkopen!) dan ben je toch gewoon een dief van je eigen portemonnee?

Terug naar de kern: Volgens mij speel je niet al te lang; ga spelen, ga proberen, testen, speel over amps die niet van jou zijn, pak andere gitaren uit het rek en probeer. Ik heb 30 gitaren en 6 amps, en ook ik ga af en toe nog naar een gitaarwinkel om wat te proberen, even gitaren proeven zeg maar. dat ik uiteindelijk met een giga-smile de winkel uitloop met de gedachte 'ik heb betere gitaren' is dan weer een bevestiging van mijn gear. Dat kan ik ook alleen maar vinden omdat ik juist zoveel getest heb, en dat moet jij dus ook gaan doen. Je trots op de borst kloppen 'ik kan een gitaar beter afstellen en verknutselen dan m'n gitaarleraar' is geen kunst, je moet beter kunnen SPELEN dan je leraar wil je je op de schouder kunnen kloppen. En dan je 'tutorial'... C'mon? dat kan je toch met wat logisch verstand en google zo herleiden? Ik vind het bewonderenswaardig dat je dat deed, maar het is zo logisch en 'common sense'.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door keesss Bekijk bericht
    Zo, hee, dat ding heeft veel knoppen zeg.. Hangt af van wat je wilt natuurlijk, als je liever veel instellingen hebt, dan is dat ding super. Ik? Ik zal er alleen de MXR distortion en overdrive pedalen op aan sluiten. En af en toe voor het vintage geluid zal ik de gain van de versterker gebruiken.

Ik vind dat ook normaal, maar blijkbaar wordt dat hier raar gevonden. Vreemd he.. .. Dank je wel!
    Ik wil alles. Weinig knoppen heb ik al met de vht... jij spreekt over een gainknop... verwend nest

Ik vind het niet vreemd. Ieder diertje zijn pleziertje...
    Laatst gewijzigd door smullie; 17 maart 2012 om 12:05

Senior Member

Standaard

@ orpheo, hij heeft helemaal gelijk.

Verder zou ik zelf voor die class 5 gaan. Ik speel thuis ook op een 100 watt plexi. Gewoon op tv volumes met 2 pedalen ervoor, echt mijn sound die ik in mijn hoofd heb. Ja inderdaad in mijn hoofd heb, dus ga weer gewoon testen en koop wat je bevalt al vraag ik mij af of je verkelijk verschil hoort met jouw ervaring ( minder ontwikkeld muzikaal gehoor).

Maar effe over het volgende? Ik had het laatsts over jouw les paul z'n resell value en toen zij je zelf dat je hem nooit weg deed. En nu ineens wordt er over een standard gesproken? Oow wacht jij kan de toekomst voorspellen dat je over 2,5 jaar een standard gaat kopen.......

Hou je lp gewoon zoals die is , je hebt hem gekocht omdat je van die sound hield, en mocht je ooit een standard kopen dan zal je studio faded echt niet meer veel gebruikt worden.

Voor die amp kun je je denk ik het beste gewoon lange tijd orienteren en gewoon over je bs blijven spelen totdat je echt het gevoel hebt van die amp wil ik.....

Succes

Senior Member

Standaard

En wat is er mis met 2e hands? Eigenlijk zeg je gewoon dat niemand jouw spullen moet kopen die In je sig staan.... Huh?! Wel verkopen maar niet kopen??? Ik snap er echt geen reet meer van. Een echte vintage lp of een oude buizen amp kun je gewoon niet meer nieuw kopen, en in die gevalen is 2e hands dan gewoon veeeeeeeeeeel beter.

Eerlijk gezegd ben ik net andersom @@ ik koop bij voorbaad al liever niet nieuw omdat je dan eigenlijk gewoon teveel betaald .

Op school hebben we als vuistregel geleerd: winkelprijs = kostprijs * 150% * 150% .

De eerste 50% is voor het merk en die andere is voor de winkel. Dus waarom zou je eigenlijk nog nieuw kopen als je het over het algemeen ook voor een goede prijs kwaliteits verhouding 2e hands zou kopen??

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten