Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 9 EersteEerste ... 56789 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 83

Standaard

Hallo allemaal,

Ik heb het op het moment even druk met optredens en andere leuke dingen, dus ik ben niet erg opgeschoten. Wel heb ik de gitaar al meegenomen naar de bandrepetitie en daar deed hij het erg goed. Speelt verassend lekker voor een eerste gitaarbouw en klinkt als de duivel. Clean krijg je een warme blouse sound, maar gooi je er een beetje overdrive op dan gaat ie gillen! Geweldig helder geluid. Totaal niet zoals de Les Paul waar ik de hardware uitgesloopt heb. Ik ben zeer tevreden.

Ik heb even wat foto's voor jullie gemaakt.

Eind maart houd ik mijn presentatie op school. Daarna ga ik pas verder met afwerken en aflakken omdat ik bang ben dat tijdens de demonstratie deukjes in het hout komen die ik er dan net heb uitgeschuurd.

Blijf dus kijken voor het eindresultaat!

Groetjes,

Damiano
    Er zijn vele manieren om de gitaar te bespelen, er is echter maar één goede manier!

Member

Standaard

Heel erg mooi gedaan!

Senior Member

Standaard

Waanzinnig mooi voor een eerste project (zelfs als project nummer 5 of meer zou je er geen flater mee slaan). Een tip: maak in het vervolg de kop smaller. Dat oogt mooier en je snaren lopen rechter door naar voren. Nu heb je een vaste brug, maar met een tremelo zou het onnodig ergernis kunnen gaan geven.
    147-c Guitars

Senior Member

Standaard

inderdaad erg mooi. weet jij stiekem al in welke kleur je 'm gaat lakken?

Standaard

Dankjewel voor de complimenten! Ik had zelf ook al opgemerkt dat de kop wel iets smaller had gemogen. Heel erg vind ik het niet, zo zie je tenminste dat het een echte (eerste) zelfbouw is, met hier en daar wat schoonheidsfoutjes die ik dan maar leer momenten noem.

Ik wil de body een wat diepere kleur geven. Ik denk zelf aan donker rood, mijn vriendin vind donkerbruin mooier. In alle gevallen blijft de houtnerf zichtbaar.
    De hals wil ik alleen lakken of in de olie zetten, die moet licht van kleur blijven.
    Er zijn vele manieren om de gitaar te bespelen, er is echter maar één goede manier!

Senior Member

Standaard

knap!
    dat de snaren niet recht lopen na de nut is zeker geen drama. Gibson LP bv en vele andere modellen... dat de twee E snaren bijna buiten het vlak lopen is esthetisch wat minder. Dat soort dingen voorkom je door alles altijd op ware grootte uit te tekenen. Maar strak gedaan hoor!

Senior Member

Standaard

Hiervan valt mijn bek open: zo'n resultaat voor je eerste zelfbouw en dan nog met beitels. In mijn wereld ben je dan toch wel een klein beetje een held.

Maar eh...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door damiano Bekijk bericht
    Clean krijg je een warme blouse sound, maar gooi je er een beetje overdrive op dan gaat ie gillen!
    Is dat niet de verkeerde blouse/blues ?
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

GuitarPlansCollection

Senior Member

Standaard

"Still got a blouse from you" was dat niet Gary Moore??

Heel mooi gedaan!! Een 10 en een zoen van de juffrouw.

Senior Member

Standaard

Wohoo! Netjes man!

Daimn, nu wil ik nog liever zelf een gitaar bouwen.
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

Standaard

sorry om op deze dode discussie te reageren, maar ik heb een vraag.

klopt het dat jij geen trussrod hebt? zo ja, waarom? en wat zal het uitmaken?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten