Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 28
    Senior Member

Standaard Marshall Class 5 mist na gepruts volume, punch en helderheid

Ik heb er niet te veel aan gedaan, maar lijk toch iets verprutst te hebben

Gek gemaakt door allerlei mods op het net, ben ik maar es begonnen, in mijn vorige week 2e hands gekochte combootje, met de input impedantie te verhogen van 470k naar 1M (safe Mod). Er meteen andere buisjes ingezet, want stock dingen zijn altijd slecht.... Resultaat: geen volume en punch meer. Dus stock buisjes teruggezet en voila, probleem opgelost.

Ik vond toch dat de amp had ingeboet aan feel en sound, dus heb er weer een 470k ingezet ipv de 1M. Alles dichtgeschroefd en ja hoor, tube rattle, waar deze amp om bekend staat. Amp open gehaald, tikken met potlood op buisjes, vond V1 licht microfonisch, maakte lichte bijgeluiden, zo ook op V2 zelfde resultaat. In V1 een JJ buisje gestopt. Tikken met potlood gaf kraak en plofgeluidjes en een brom........ oei! Toch maar weer die Marshall buisjes erin gezet en V1 en V2 omgewisseld, Joost weet waarom..... Heb ook rubber ringen erin gezet bij V1 en V2. Alles weer dicht, en ja hoor.... geen volume en punch.

Dus de amp weer open, buisjes omgewisseld, alles dicht, geen tube rattle meer trouwens, maar weet zeker dat ik minder volume en gain heb dan toen ik hem kocht.... Hij was eerst kneiterhard met volume halverwege, maar nu is het aangenaam voor thuis, maar wil hem in de band gaan gebruiken.

Trouwens via mijn pedalboard klinkt alles redelijk okay, maar plug ik mijn gitaar rechtstreeks in, dan heb ik een zacht en dof geluid. Heeft iemand misschien een goed idee?

Senior Member

Standaard

Sjonge jonge, had een 470R erin gesoldeerd ipv een 470K....................

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarguru Bekijk bericht
    Ik heb er niet te veel aan gedaan, maar lijk toch iets verprutst te hebben

Gek gemaakt door allerlei mods op het net, ben ik maar es begonnen, in mijn vorige week 2e hands gekochte combootje, met de input impedantie te verhogen van 470k naar 1M (safe Mod). Er meteen andere buisjes ingezet, want stock dingen zijn altijd slecht.... Resultaat: geen volume en punch meer. Dus stock buisjes teruggezet en voila, probleem opgelost.

Ik vond toch dat de amp had ingeboet aan feel en sound, dus heb er weer een 470k ingezet ipv de 1M. Alles dichtgeschroefd en ja hoor, tube rattle, waar deze amp om bekend staat. Amp open gehaald, tikken met potlood op buisjes, vond V1 licht microfonisch, maakte lichte bijgeluiden, zo ook op V2 zelfde resultaat. In V1 een JJ buisje gestopt. Tikken met potlood gaf kraak en plofgeluidjes en een brom........ oei! Toch maar weer die Marshall buisjes erin gezet en V1 en V2 omgewisseld, Joost weet waarom..... Heb ook rubber ringen erin gezet bij V1 en V2. Alles weer dicht, en ja hoor.... geen volume en punch.

Dus de amp weer open, buisjes omgewisseld, alles dicht, geen tube rattle meer trouwens, maar weet zeker dat ik minder volume en gain heb dan toen ik hem kocht.... Hij was eerst kneiterhard met volume halverwege, maar nu is het aangenaam voor thuis, maar wil hem in de band gaan gebruiken.

Trouwens via mijn pedalboard klinkt alles redelijk okay, maar plug ik mijn gitaar rechtstreeks in, dan heb ik een zacht en dof geluid. Heeft iemand misschien een goed idee?
    Ja, ik heb een erg goed idee :-)
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

Senior Member

Standaard

Pfff, dat viel dus nog mee. De juiste weerstand erin en alle volume en punch weer terug.................... en voorlopig geen tube rattle meer. Houden zo! Zo, ben het gemod weer even zat.

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

leuk toch?
    mooi dat je nix gemold hebt!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc_o Bekijk bericht
    Ja, ik heb een erg goed idee :-)

Stereo spelen zeker?? Verzekerd van dubbele ellende!!

Moderator

Standaard

Ach, dat arme beestje maar ploegen tegen die enorme weerstand (je pickups dan hè?) Maar effe, die verhoging van de ingangs impedantie zou juist bij single coils verbetering meoten geven van de helderheid (door minder load). Jouw ervaring was anders? Ik heb op mijn Class5 nog steeds niet gespeeld met mijn Jazzmaster, maar ik wil die wel kunnen gebruiken op de Marshall.
    De Gretsch was in ieder geval geen succes. Het indrukwekkende laag dat het hals element uitbraakt werd volkomen geabsorbeerd hahahaha! Met mijn Les Pauls blijft het een heerlijk ampje hoor...
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ach, dat arme beestje maar ploegen tegen die enorme weerstand (je pickups dan hè?) Maar effe, die verhoging van de ingangs impedantie zou juist bij single coils verbetering meoten geven van de helderheid (door minder load). Jouw ervaring was anders?
    Waarschijnlijk was het een 100K ipv 1M

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ach, dat arme beestje maar ploegen tegen die enorme weerstand (je pickups dan hè?) Maar effe, die verhoging van de ingangs impedantie zou juist bij single coils verbetering meoten geven van de helderheid (door minder load). Jouw ervaring was anders? Ik heb op mijn Class5 nog steeds niet gespeeld met mijn Jazzmaster, maar ik wil die wel kunnen gebruiken op de Marshall.
    De Gretsch was in ieder geval geen succes. Het indrukwekkende laag dat het hals element uitbraakt werd volkomen geabsorbeerd hahahaha! Met mijn Les Pauls blijft het een heerlijk ampje hoor...
    Heb speciaal zojuist even mijn Tele aangesloten Ik kan niet anders concluderen dan dat ik voldoende helderheid heb hoor, zo stock. Ik vond na die mod vooral de feel niet lekker meer. Voelde iets opgefokter, minder gecontroleerd en de sound was minder warm en dunner. Vooral met mijn Les Paul was dat verre van lekker. Ik laat hem zoals ie nu is.
    Inderdaad, het volle luchtige laag van mijn semi-hollow Duesenberg komt er niet goed uit. Komt o.m. door het kleine kastje met 10" speakertje, maar zal ook wel in het circuit zitten. Ik neem de kleine maar gewoon voor wat het is.
    Vraag me nu wel af of de 1974x of de 2061x niet precies is wat ik nodig heb voor bandgebruik. IK zou ook nog eerst eens een 2x12 kastje kunnen proberen op de C5. Heb je daar al ervaring mee Mitch?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarnijboer Bekijk bericht
    Waarschijnlijk was het een 100K ipv 1M
    Nou, nou, nou, nou.....................................nee die 1M heb ik echt wel gebruikt. Maar 470 Ohm of 470.000 Ohm maakt echt wel verschil zeg!!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten