Oorspronkelijk geplaatst door
guitarguru
Ik heb er niet te veel aan gedaan, maar lijk toch iets verprutst te hebben
Gek gemaakt door allerlei mods op het net, ben ik maar es begonnen, in mijn vorige week 2e hands gekochte combootje, met de input impedantie te verhogen van 470k naar 1M (safe Mod). Er meteen andere buisjes ingezet, want stock dingen zijn altijd slecht.... Resultaat: geen volume en punch meer. Dus stock buisjes teruggezet en voila, probleem opgelost.
Ik vond toch dat de amp had ingeboet aan feel en sound, dus heb er weer een 470k ingezet ipv de 1M. Alles dichtgeschroefd en ja hoor, tube rattle, waar deze amp om bekend staat. Amp open gehaald, tikken met potlood op buisjes, vond V1 licht microfonisch, maakte lichte bijgeluiden, zo ook op V2 zelfde resultaat. In V1 een JJ buisje gestopt. Tikken met potlood gaf kraak en plofgeluidjes en een brom........ oei! Toch maar weer die Marshall buisjes erin gezet en V1 en V2 omgewisseld, Joost weet waarom..... Heb ook rubber ringen erin gezet bij V1 en V2. Alles weer dicht, en ja hoor.... geen volume en punch.
Dus de amp weer open, buisjes omgewisseld, alles dicht, geen tube rattle meer trouwens, maar weet zeker dat ik minder volume en gain heb dan toen ik hem kocht....

Hij was eerst kneiterhard met volume halverwege, maar nu is het aangenaam voor thuis, maar wil hem in de band gaan gebruiken.
Trouwens via mijn pedalboard klinkt alles redelijk okay, maar plug ik mijn gitaar rechtstreeks in, dan heb ik een zacht en dof geluid. Heeft iemand misschien een goed idee?

Favorieten/bladwijzers