Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 10 EersteEerste ... 78910 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 97
    Senior Member

Standaard

dit vind ik wel een sappig plexi soundje
    http://www.youtube.com/watch?v=5A-g_pKx8tU
    TE KOOP: fender bandmaster 1968 (drip edge) nog blackface circuit. in perfecte staat

Senior Member

Standaard

Zoals Reinhold Bogner het reeds jaren geleden verwoordde bij een discussie PTP vs PCB:

"Recently, we got a call from a tech complimenting us on our old Plexi model amplifier (that we built between 1990 and 1995), but he said that it was just a little bit "stiff in the high-end" compared to a real Marshall Plexi. To back up his point, he told us that he had a real Marshall Plexi on the bench next to ours and was comparing the two side by side. What he did not seem to realize was that no two Marshall Plexis sound the same. They were terribly inconsistent with their component sources and values, not to mention the inconsistencies in wire routing."

Gewoon een goeie Marshall Plexi uitzoeken en er een andere amp als aanvulling naast zetten vrees ik...

MS

Senior Member

Standaard

Yup! Als je 'n echte plexi wil, moet je er een kopen....

En "plexi-achtig" en "Fender-clean" zijn veelste brede begrippen, blijkt wel....

Ik denk maar zo; als je voor je gevoel en gehoor 'n "plexi" en "fender" uit 1 amp krijgt..... prima toch!

Wij gitaristen blijven toch last van GAS hebben.... en dat is 't leuke ervan! Die "zoektoch naar...."

Joost
    Haar strat, Gibson Les Paul Standard, Suhr Tele
    Suhr PT100 signature edition

Senior Member

Standaard

En Steven, al verder met de zoektocht?

Standaard

hoi Peter,

nog niet. Ik heb al een Marshall YJM100 overwogen, ook een 2555 silver jubilee. De YJM heeft me nog niet volledig kunnen overtuigen, en de 2555 is niet meteen voor een acceptabele prijs te vinden, dus de zoektocht gaat verder.

Ik neig heel duidelijk naar een marshall voicing voor overstuurde geluiden, maar wel een heel 3d, diep en vol geluid. Er moet dikte achter elke noot zitten, en dat vind ik in heel weinig amps.
    te koop !
    niets.

Senior Member

Standaard

Hmm, als je dat zegt dan denk ik eigenlijk aan de 3 Monkeys Orangutan, ik ken dat ding alleen van filmpjes, maar daar lijkt 'ie wel zo'n karakter te hebben.
    Of een nieuwe Matamp / oude Orange.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tristan Bekijk bericht
    Hmm, als je dat zegt dan denk ik eigenlijk aan de 3 Monkeys Orangutan, ik ken dat ding alleen van filmpjes, maar daar lijkt 'ie wel zo'n karakter te hebben.
    plus 1 voor de Orangutan. Ik heb dat ding meerdere keren nu bij de proguitarshop op youtube beluisterd, en wat een toffe amp lijkt me dat. Volgens mij speelt Spike er ook op. Er staan er als het goed is een paar bij Haarguitars.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StevenStrat Bekijk bericht
    hoi Peter,

nog niet. Ik heb al een Marshall YJM100 overwogen, ook een 2555 silver jubilee. De YJM heeft me nog niet volledig kunnen overtuigen, en de 2555 is niet meteen voor een acceptabele prijs te vinden, dus de zoektocht gaat verder.

Ik neig heel duidelijk naar een marshall voicing voor overstuurde geluiden, maar wel een heel 3d, diep en vol geluid. Er moet dikte achter elke noot zitten, en dat vind ik in heel weinig amps.
    Hoi er staat er al eentje tijdje te koop op kapaza, maar ik weet niet wat de prijzen zijn voor een dergelijke amp.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tristan Bekijk bericht
    op youtube te horen, is 'ie wat te fuzzy qua karakter voor mij.

tot nu toe is de beste amp qua overdrive die ik al gehoord heb een two-rock Eric Gales sig (EL34s).
    maar ja, heel duur en geen fx loop..
    te koop !
    niets.

Senior Member

Standaard

Dat geeft me de indruk dat je redelijk de moderne kant op wil.
    In dat licht bekeken zijn een Bogner XTC Classic, Hook Captain 34, Custom Audio OD100 Classic of PT100 waarschijnlijk toch wel interessant voor je.
    Diezel of Budda zou je ook nog kunnen overwegen (zo even snel wat ik uit het blote hoofd weet op te noemen).

Betreft de FX loop, heb je al overwogen om Wet/Dry te gaan en eventueel de reverb en delay effecten achter je setup te plaatsen?
    Het enige dat je voor Wet/Dry nodig hebt is een preamp out op beide amps, een goede poweramp en een extra cab.
    Als je de reverb en delay effecten achter je setup plaatst heb je alleen een goede compacte powered monitor of gewoon een transistor gitaarcombo en eventueel een Speaker Simulator zoals b.v. een Palmer PDI-09 nodig (die plaats je dan tussen je amp en je speakers/cab).

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten