oke, ga ik doen!! ik wist vooraf dat dit met die draden het meest lastige onderdeel zou worden.
oke, ga ik doen!! ik wist vooraf dat dit met die draden het meest lastige onderdeel zou worden.
haha.....ja, klopt ik heb ook ooit een flink aantal problemen gehad met een zelfbouw marshall 18 watter...
voor de zekerheid:
Rood - bruin = 145ohm
Rood - blauw = 165 ohm
blauw - bruin = 309 ohm
edit: Frans ge waart me te snel af haha..
Dus rood is de centertap, bruin en blauw moeten naar de eindpitten..
Net het topic eens doorgelezen, dat gaat hier nog leuk worden haha..Het afbouwen is nix, werkend krijgen en houden is iets anders
![]()
Laatst gewijzigd door don marco; 7 maart 2012 om 12:23
Okee, het label is dus niet goed en je kunt gewoon de kleuren van het schema aanhouden.
My Róisín Dubh is my one and only true love
dank je, had veel aan je foto's, die scheppen duidelijkheid. Ik ga hem nu afbouwen tot de PT, dus de kan van de voorversterker buizen, potmeters, enzo tot de PT, want daar zie ik weer een aantal verschillen tussen wat ik op het schema zie en op jouw foto's. dus dan komt de dradenvraag weer, maar nu voor de PT en ook wat aansluitingsvragen (zie bijvoorbeeld een weerstand bij een van de aan/uit schakelaars die ik niet op mijn schema zie staan). Er staat ook op mijn schema een heel verhaal over zwart met wit verbinden enzo, dat ik niet kan terughalen op jouw foto's....maar goed eerst maar eens bouwen dan kom ik met alle vragen die ik nu heb. Bedankt tot zover!
Are you talking to me ?
De weerstand is een bleeder , die zorgt ervoor dat de spanning van de caps gaat als je hem uitzet , voor je eigen veiligheid dus.
Volgens mij moet je aan de hand van het schema en de foto's een aardig eind komen met de pt.
Favorieten/bladwijzers