Het filmpje is inderdaad een beetje prutserig, zelfs saai !
En die uitgeholde brug: check !
Jens Ritter heeft niets uitgevonden met z'n princes Isabella !!!
Morgen pics van de top, kabeltje ligt in het atelier, dus ik kan geen foto's uploaden !
s.
En foto's !!!
Recht van onder het hemeltje:
Balkjes op hoogte brengen:
Afschuining tot op 3 mm, ongeschuurd:
Klaar:
details:
s.
Stijn, wat ziet dat er weer mooi uit.Ik had niet gedacht dat die zangbalkjes zo hoog zouden zijn.
Bijna zonde om dit allemaal weg te werken in de kast ....
Leuk filmpje, maar ik heb 1 vraag: is het bovenblad van die gitaar nu een heek klein beetje bol?
en de tweede (toch): ik ben geen snarenkenner (doe mij maar 5 setjes ernie ball .10 aub) maar welke snaren liggen erop? Dat soort lusjes heb ik nog nooit gezien
Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome
@ Ike: ik heb er zelfs wat afgedaan, er bestaan verschillende tekeningen, op de 1 is het 2o mm hoog, op de andere 25 ...
En dan verschillen de diktes van de balkjes ook nog eens: van 5 tot 7 mm ...
Je zou eens moeten weten wat er allemaal in gitaren zit, waar je inderdaad nooit meer iets van ziet.
@ Rik: een klein beetje bol is een understatement !!!
De 503 uit het filmpje heeft een 'pliage' hoek in het klankblad, en komt dus +/- 6 mm boven de rand van de gitaar uit.
De bouwwijze van zoiets strookt bij mij tegen alle gitaarbouw principes is, dat ik het anders heb opgelost:
Bolling van 6 mm (in tegenstelling tot een normale 2 mm)
Er bestaan inderdaad snaren, speciaal voor dit instrument, omwille van de langere mensuur, en het rare staartstuk. Maar balletjes eruit pulken zou inderdaad ook gaan.
s.
Favorieten/bladwijzers