Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 47 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 464

Standaard

Het begint me een beetje te dagen. Via de Fender Tweed Deluxe 57 kwam ik bij dit item terecht. De originele Tweed Deluxe werd in de jaren vijftig gemaakt. Die uit 1957 hebben ze opnieuw uitgebracht onder de naam Fender 57 Deluxe Tweed (Reissue) . En wel voor de lieve prijs van circa €1800,-. Maar ze blijken ‘betrekkelijk eenvoudig’ zelf te maken. De schema’s zijn op het internet te vinden en alle onderdelen kunnen her en der besteld worden. De prijs hangt af van de onderdelen (transformatoren /buizen) die je er in stopt en welke speaker je plaatst. Klopt dat een beetje?
    Ik was eigenlijk van plan om een een Fender Deluxe Reverb aan te schaffen, maar het geluid van de Tweed Deluxe blijft mijn voorkeur houden. Ik wil met een natuurlijk overdrive spelen. En eigenlijk alleen aan de volumeknop van de gitaar (Gibson ES 137 Classic) draaien. De muziek is blues gerelateerd. Als ik buiten de deur ga spelen is dat hooguit in de kleinere cafés. Of ik er zelf eentje in elkaar kan knutselen is maar zeer de vraag. Zo handig ben ik niet. Ik heb niet eens een soldeerbout. Er is wel een kennis die elektricien is. Die zou het eventueel kunnen doen. Eventueel.....

Onderstaand filmpje vind ik qua geluid boeiend. Natuurlijk heeft de gitaar en zijn manier van spelen ook invloed op het geluid. “The amp has a couple of mods and an old Jensen P12Q speaker from a Hammond organ”. Via dit filmpje kom je bij tweeddeluxe.com terecht. In Zwartsluis (Tonefactory) kun je voor € 300,- een Fender Style Tweed Deluxe 5E3 Amp DIY Kit kopen. Maar wat is DIY nu weer. Daar wordt in het filmpje ook over gesproken. Zucht....... Ik raak het overzicht vaak kwijt. En hier boven de Tweed Deluxe van Tungsten. Met galm..... Sla de juiste spijker maar eens op zijn kop.

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

Do It Yourself..
    tonefactory kit is zonder cab en speaker.

Standaard

Hoe gaat het?
    Vraag:
    Wat doet het vervangen van de bij een pakket behorende Fender trafo’s door bijvoorbeeld de Hammond 290 BEX precies met het geluid?

Standaard

was even met vakantie en weer terug. De bij een zelfbouwpakket trafo's (DIY = Do it yourself) zijn meestal van iets minder kwaliteit, minder laag, etc. Ik had zelf zin om iets helemaal zelf te maken behalve het chassis dan. Zo'n DIY bouwpakket is trouwens vrij gemakkelijk te bouwen, vaak een erg uitgebreide handleiding. Als je iemand kent die je wilt helpen natuurlijk helemaal (of natuurlijk de mannen van gitaarnet inschakelen....). En ik vind het erg leuk om dan later over een zelfgebouwde amp te spelen.

Standaard

oke, de eerste 'draadjes' vraag. Ik heb dus een 1760E (15W-70Hz-15kHz) gekocht, daar worden de draden als volgt gelabeld:

BLK/YEL/GRN/WHT:COM/4OHM/8OHM/16OHM
    BRN-RED-BLUE: 8000/OHM/CT

Corresponderen die met de draden in het schema?
    http://site.triodestore.com/5E3Delux...-18017240V.pdf

Standaard

Secundair lijkt me duidelijk: zwart = BLK (common) ; geel = YEL (4) ; groen = GRN ( ; en wit is eventueel 16 ohm
    Primair is in het schema rood de 'center tap' Volgens jouw trafo beschrijving zou dat blauw zijn? De twee overgebleven draden (bruin en rood) gaan naar een pin 3 van een eindbuis. Maar dat is wel toevallig dat aan de primaire kant dezelfde kleuren net omgedraaid zijn. Ik zou het even dubbel checken voor de zekerheid en klaar.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

Standaard

thanx! en hoe check ik dat?

nb. ik ga dezelfde vraag ook nog stellen voor de BEX waarschijnlijk, maar moet dat nog even checken. wellicht komt het overeen.

Senior Member

Standaard

Ik heb dezelfde trafo's ook gehad en het staat er toch gewoon op? Anders even op de site van Hammond kijken.
    Mischien heb je hier wat aan:

[IMG][/IMG]

[IMG][/IMG]

[IMG][/IMG]
    Laatst gewijzigd door Hendriks; 6 maart 2012 om 09:18

Standaard

jawel, maar ik ze niet plaatsen t.o.v. dat schema dat ik gebruik (ik heb zeer beperkte electronische kennis)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door larsje Bekijk bericht
    jawel, maar ik ze niet plaatsen t.o.v. dat schema dat ik gebruik (ik heb zeer beperkte electronische kennis)

Wil je weten wat primair of secondair is?

Secondair meet je met de ohmmeter hooguit enkele ohms maar eerder onder de 1 ohm.
    Primair meer dan tientallen ohms afhankelijk van het vermogen.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten