Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 9 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 83

Standaard

Even een snelle update want ik moet snel weer verder.

Vanmorgen om 8.00 uur begonnen met het aftekenen en op maat zagen van de hals.

De radius geschuurd, met het handje! Daarna de fretjes afgetekend en ingezaagd.

Ik ben nu al zeer tevreden over mijn werk. Deze hals heeft een veel mooiere tekening. De radius is ook mooier, de kop heeft schrepere randen, wat ik mooier vind.

Ik ga nu weer verder. Als ik ergens een probleem tegen kom of als ik weer wat ben opgeschoten, zal ik het jullie laten weten!
    Er zijn vele manieren om de gitaar te bespelen, er is echter maar één goede manier!

Senior Member

Standaard

Misschien is dat afknappen van de kop dan wel ten goede aan de bespeelbaarheid van je gitaar
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

Standaard

Samenvatting van vandaag:

Hals vorm gegeven.

Past precies. Blijft goed klem zitten, kan hem aan de hals optillen.

Ik heb de hiel nog ietsje verder opgetrokken naar de body.

De kop heb ik net aan de hals gelijmd, dus kan ik rustig achterover gaan zitten met een Amaretto en genieten van het resultaat.
    Morgen ga ik de fretjes ovezetten van de oude hals. Ik heb even goed gekeken op het forum hoe andere mensen dat doen. Heb ik weer veel van geleerd! Daarna de hals goed schuren en hem aan de body lijmen.
    Er zijn vele manieren om de gitaar te bespelen, er is echter maar één goede manier!

Standaard

Zo, ik ben klaar voor vandaag. Het hele zaakje zit nu in de lijmklemmen.

Ik laat dit het hele weekend drogen aangezien ik naar mijn vriendin ga. Zij vond dat foutje met die eerste hals erger dan ik; moest ze me nog een dag missen Nee hoor ik vond het ook heel erg!

Morgen ga ik me eens verdiepen in de behandeling van het hout. Ik wil de hals in de olie, de body weet ik nog niet. Het is erg mooi hout, maar ik vind een kleurtje wel mooi, rood ofzo. Wel dat de nerven nog zichtbaar blijven. Wat denken jullie?

Senior Member

Standaard

Stainen denk ik dan.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door damiano Bekijk bericht
    [...] dus kan ik rustig achterover gaan zitten met een Amaretto en genieten van het resultaat [...]
    dus dat is wat jullie kids tegenwoordig drinken.. in mijn tijd was dat gewoon een biertje
    maar je hebt m verdiend..!
    fenders stuiteren, gibsons breken

stem op mijn vriendin..! please?
    --Jenneke - Bestemming Onbekend--

Standaard

Bedankt! 't mocht van m'n moeder:P

Vandaag de brug gemonteerd en snaren erop gezet.

De snaren lopen mooi door de body heen.

Zo ziet de headstock er dan uit.

Ik heb er net even op gespeeld; GEWELDIG! Wel nog even een paar fretjes bijvijlen, maar hij speelt goed. Morgen ga ik verder met afwerken. Lijmresten verwijderen en scherpe randjes weg schuren.

Dan kan ik beginnen aan de bedrading. Heel spannend is dat niet want bijna alles zit nog vastgesoldeerd, omdat ik het rechtstreeks uit mijn 'donor' gitaar heb gehaald.
    Ik bedenkt me net dat ik jullie die gitaar nog helemaal niet heb laten zien. Hier is ie dan:

Voor 100 euro bij een gitaarwinkel gekocht. Alleen de brug heb ik niet gebruikt omdat ik niet zo weg ben van de Tune-O-Matic brug. Ik heb tot nu toe nog geen 200 euro uitgegeven aan mijn gitaar. Dat is inclusief 100 euro voor de donor gitaar en 36 euro voor het hout. Als de gitaar af is zal ik jullie het kostenplaatje tonen, wat ik bijhoud voor mijn verslag.

Dat was het voor vandaag. Ik zal jullie laten weten hoe de gitaar klinkt als ik alles aangesloten heb!
    Laatst gewijzigd door damiano; 5 maart 2012 om 23:18 Reden: Nog iets vergeten te vertellen

Senior Member
    Blog Entries
    243

Standaard

Heb je het halsprofiel ingezet met een beitel? wow!
    Het hele proces loopt echt top! Petje af!
    vriendelijke groet, Olav
    Founding Member of the Gun Guitars Owners Association
    www.makeyoursongcount.com

Senior Member

Standaard

Gaat lekker Damiano! Alleen als ik naar de volgende foto kijk...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door damiano Bekijk bericht
    Samenvatting van vandaag:

.. dan zie ik nog een beetje vreemde schaduwwerking links van de nek (of de foto links). Misschien moet je dat nog even wat netter schuren? Je gaat dat erg goed zien na het lakken namelijk.

Tipje om dat soort dingen goed te zien: pak een klein bureaulampje, zet hem ongeveer een meter van je gitaar, en richt hem er op. Zorg dat er verder weinig licht in de kamer is. Draai nu je body langzaam rond terwijl je goed kijkt. Doordat het licht van de zijkant komt vallen oneffenheden beter op. Schuurpapiertje bij de hand houden, lekker een beetje schuren, stof afblazen en weer kijken. Het heeft wel iets weg van Zen
    Te koop:
    Hughes & Kettner Duotone 100W buizentop
    Kool & Elfring 2 x 12" cabinet (Celestion Vintage 30)
    Blackstar DistX buizendistortion in goede staat, incl adapter

Standaard

Bedankt voor de tip! Ik moet eigenlijk de hele gitaar nog schuren. Sommige stukjes zijn zelfs nog niet helemaal symetrisch doordat ik alles met de hand heb gedaan. Ik ben nog wel even bezig met schuren. Ben vandaag begonnen met de hals. Lekker buiten zodat ik goed licht heb, was er prima weer voor.
    Het heeft inderdaad iets rustgevends. Lekker gitaarmuziekje op de achtergrond.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten