Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 11 EersteEerste ... 891011 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 100 van 103
    Senior Member

Standaard

Werkt goed in combinatie met deze:

Maar nu even serieus. Kan dit topic niet gewoon worden samengevoegd met het religietopic?
    Laatst gewijzigd door Einzeln; 28 februari 2012 om 09:22
    Ibanez as200/Ibanez silverseries strat -> Lex Bos Superdrive IV-> Wampler Analog Echo-> Barber launchpad-> ac30

Senior Member

Standaard

Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muziekschuur Bekijk bericht
    Hij zegt het in het filmpje al: Hier wordt je toch niet wijzer van. 3 verschillende gitaren. Met daarin 3 soorten pickups. Te veel variabelen.
    Ibanez as200/Ibanez silverseries strat -> Lex Bos Superdrive IV-> Wampler Analog Echo-> Barber launchpad-> ac30

Senior Member

Standaard

Is een idee.... Is beter dan al die taalvarianten om een sound te beschrijven. Ze zijn nog niet te koop. Heb even gezocht... Of misschien niet waar ik heb gezocht...
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Senior Member

Standaard

Logischer wijs staat de laatste gitaar op neck pickup ... Tot zover de vergelijking ...
    En inderdaad, neem dan 3 tele's of 3 lespauls dan wordt het pas echt duidelijk !
    3x de exacte afstand tot de snaren en ga zo maar door !

Dan babbelen we nog eens !

s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stijnkenens Bekijk bericht
    Logischer wijs staat de laatste gitaar op neck pickup ... Tot zover de vergelijking ...
    En inderdaad, neem dan 3 tele's of 3 lespauls dan wordt het pas echt duidelijk !
    3x de exacte afstand tot de snaren en ga zo maar door !

Dan babbelen we nog eens !

s.
    Volgens mij zit die schakelaar verkeerd om, het klinkt in ieder geval als een brugelement. Niet dat je in het filmpje duidelijke verschillen hoort tussen de elementen, daarvoor pikt de microfoon te veel van de ruimte op.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    Ik zou 'm uit het raam flikkeren en er zelf achteraan springen.

Moderator

Standaard

Hij excuseert zich nog wel dat 't niet drie dezelfde gitaren zijn, maar verder.... mijn hemel zeg wat een gelul. Weer dat verhaal dat niet alleen de asymmetrie positief is, maar dat het combineren van die spoelen ook precies de voordelen van beide pickups zou samen brengen! Pijnlijke veronderstelling. Dan de test. Oké, over een Marshall. Eerlijk gezegd niet echt een amp waar je de nuances op gaat terughoren. Ze klinken inderdaad alledrie een beetje anders. Iets minder output, iets meer en iets meer volume zo lijkt het. Erg matig.
    Ik krijg wel serieuze plannen om dit een keer beter te doen. Ik heb sinds kort een HD cam, ik krijg op deze manier niet alleen zin om clips te maken maar ook om een demo te maken van een pickup wissel. Ik zit nog een maand wat krap in mijn extra tijd in de weekenden, maar dit voorjaar ga ik er écht nog werk van maken. Beloofd.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Hij excuseert zich nog wel dat 't niet drie dezelfde gitaren zijn, maar verder.... mijn hemel zeg wat een gelul. Weer dat verhaal dat niet alleen de asymmetrie positief is, maar dat het combineren van die spoelen ook precies de voordelen van beide pickups zou samen brengen! Pijnlijke veronderstelling. Dan de test. Oké, over een Marshall. Eerlijk gezegd niet echt een amp waar je de nuances op gaat terughoren. Ze klinken inderdaad alledrie een beetje anders. Iets minder output, iets meer en iets meer volume zo lijkt het. Erg matig.
    Ik krijg wel serieuze plannen om dit een keer beter te doen. Ik heb sinds kort een HD cam, ik krijg op deze manier niet alleen zin om clips te maken maar ook om een demo te maken van een pickup wissel. Ik zit nog een maand wat krap in mijn extra tijd in de weekenden, maar dit voorjaar ga ik er écht nog werk van maken. Beloofd.
    Zorg ervoor dat je de microfoon niet verplaatst, en ook clean doet. Ga in ieder geval niet voor zo'n slap 'net niet' geluid als in het filmpje, dat én niet mooi clean en niet vet overstuurd is.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    Ik zou 'm uit het raam flikkeren en er zelf achteraan springen.

Standaard

Wat leuk! Een element wat ervoor zorgt dat drie gitaren precies hetzelfde klinken!
    Toegegeven, de derde klinkt wat donkerder, maar het zit er zeker in! Verschillen die live prima wegvallen.

Zijn we meteen van dat hele gezever af van bolt-on vs set-neck, en al die exotische houtsoorten.

Senior Member

Standaard

Tis dat ik je een beetje ken Nielsje anders zou ik potdorie nog een zweem ironie kunnen ontwaren..

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten