Werkt goed in combinatie met deze:
Maar nu even serieus. Kan dit topic niet gewoon worden samengevoegd met het religietopic?
Werkt goed in combinatie met deze:
Maar nu even serieus. Kan dit topic niet gewoon worden samengevoegd met het religietopic?
Laatst gewijzigd door Einzeln; 28 februari 2012 om 09:22
Ibanez as200/Ibanez silverseries strat -> Lex Bos Superdrive IV-> Wampler Analog Echo-> Barber launchpad-> ac30
Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...
Is een idee.... Is beter dan al die taalvarianten om een sound te beschrijven. Ze zijn nog niet te koop. Heb even gezocht... Of misschien niet waar ik heb gezocht...
Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...
Logischer wijs staat de laatste gitaar op neck pickup ... Tot zover de vergelijking ...
En inderdaad, neem dan 3 tele's of 3 lespauls dan wordt het pas echt duidelijk !
3x de exacte afstand tot de snaren en ga zo maar door !
Dan babbelen we nog eens !
s.
Hij excuseert zich nog wel dat 't niet drie dezelfde gitaren zijn, maar verder.... mijn hemel zeg wat een gelul. Weer dat verhaal dat niet alleen de asymmetrie positief is, maar dat het combineren van die spoelen ook precies de voordelen van beide pickups zou samen brengen! Pijnlijke veronderstelling. Dan de test. Oké, over een Marshall. Eerlijk gezegd niet echt een amp waar je de nuances op gaat terughoren. Ze klinken inderdaad alledrie een beetje anders. Iets minder output, iets meer en iets meer volume zo lijkt het. Erg matig.
Ik krijg wel serieuze plannen om dit een keer beter te doen. Ik heb sinds kort een HD cam, ik krijg op deze manier niet alleen zin om clips te maken maar ook om een demo te maken van een pickup wissel. Ik zit nog een maand wat krap in mijn extra tijd in de weekenden, maar dit voorjaar ga ik er écht nog werk van maken. Beloofd.
"Het is maar een spelletje" - Confucius
Wat leuk! Een element wat ervoor zorgt dat drie gitaren precies hetzelfde klinken!
Toegegeven, de derde klinkt wat donkerder, maar het zit er zeker in! Verschillen die live prima wegvallen.
Zijn we meteen van dat hele gezever af van bolt-on vs set-neck, en al die exotische houtsoorten.![]()
Tis dat ik je een beetje ken Nielsje anders zou ik potdorie nog een zweem ironie kunnen ontwaren..
Favorieten/bladwijzers