Zoek even op Ola Englund op google and be amazed. Heel veel erg leuke hi-gain amptests...
Zoek even op Ola Englund op google and be amazed. Heel veel erg leuke hi-gain amptests...
Heb hem gegoogled en deel 2 van mijn vraag blijft staan.
Tja, het hoeft ook niet iedereen te interesseren. Hij is op dit moment wel 1 van de leading amp-testers en als hij zo`n Kemper boven een Axe verkiest in zijn eigen setup dan zegt dat voor een aantal mensen wel wat.
Is een aardige vent. Grappig dat met welke modeler dan ook, altijd zijn eigen geluid meteen herkenbaar is. Logisch ook dat ie voor de Kemper kiest. Het is een goed apparaat, hij kan zijn trademark geluid erin stoppen en eruit halen. Heeft ie alle extra's van de (duurdere) Axe-Fx niet voor nodig. En waarsch heeft ie een soort van endorsement, omdat ie voor Kemper aan het profilen is.
Anyway, laat onverlet dat ik 'm de Axe-Fx II niet heb horen dissen. Ben benieuwd naar de bron.
Alexander van Engelen
Ik heb even twee filmpjes gezien van Ola met de kemper, ik vind dat icepick hoog bij de aanslag niet lekker klinken maar dat is inderdaad een beetje zijn ding. Ik vond het filmpje waarbij hij de tweaking options bij een geprofilede mesa recto leuk om te zien omdat je daar ziet wat je nog aan EQ-ing kan doen met een profiel.
Verder is het natuurlijk te gek dat een profiel maar zo klein is en dat je er een behoorlijk aantal in de Kemper op kan slaan, als de user community eenmaal op gang is dan is dan kun je na aan schaf de Kemper direct vullen met een aantal leuke presets en deze naar smaak nog bijstellen.
Edit, tweakfilmpje even bijgevoegd:
Laatst gewijzigd door interessander; 14 februari 2012 om 15:13
Tja, als Ola dus straks zijn Kemper wegdoet en overstapt naar bijv de nieuwste Behringer modeller , gaan al die volgelingen gewoon mee ..............hahahaha
Je zult altijd voor en tegenstanders hebben voor iedere gear maar ik ben echt benieuwd wie er hier van de kemper voorstanders er de volle 100% mee tevreden zullen zijn.........
Ik ben zelf mega tevreden met de Axe ongeacht welke ster gitarist em heeft of verkoopt...........![]()
Ola zelf op het Sneap forum:
I'm not saying I dislike the Axe Fx 2 just because I sold it. I'm not saying the Kemper is better, for me it's just a piece of gear in the chain of all the fucking gear that have passed my way since I started playing guitar. To me the full price for an Axe Fx2 IS a big deal of money. For not using it to much, I don't see why I shouldn't have that money put on other more helpful things for my position, like a shit load of acoustic treatment for my studio. If I'm lucky, I'll get one again in the future.
__________________________________________________ __________________________
Het gaat snel. Eerste clip van Fractal Audio's Tone Matching:
"The following clip compares two devices. One of the devices is a guitar processor. The other device is the Axe-Fx II after having the amp block "tone matched" to the other device using the new "Tone Matching" technology."
www.fractalaudio.com/tmp/amp_match_preview.mp3
"There are currently two modes:
Amp Matching and...
Tone Matching.
In Tone Matching mode you can match the tone of an isolated guitar track."
Laatst gewijzigd door Yek1; 19 februari 2012 om 20:39
Alexander van Engelen
Gaan we nou echt iedere stap van de ontwikkeling en integratie van deze (oude EQ) matching techniek in de AFX hier aankondigen?
Volgens mij hoort dat onder een andere topic. Lees Snax 2 topic.
Dus moderator, verplaatsen graag.
2 Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist.
LIVE: EVH5153 6L6 50W & EVH5153 STEALTH 50W / BOSS MS-3 / 4 stuks IRT212 met V30 CH & UK
HOME: Kemper MK2, Ampero II Stomp <> Ampero Control. En IR's gewoon zelf aanpassen.
Favorieten/bladwijzers