Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 10 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 97
    Moderator

Music

Dus omdat hier niet zoals op andere fora iedereen over elkaar heen buitelt in superlatieven zijn er forumleden die besluiten minder aktief te worden? Het moet niet gekker worden.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Dus omdat hier niet zoals op andere fora iedereen over elkaar heen buitelt in superlatieven zijn er forumleden die besluiten minder aktief te worden? Het moet niet gekker worden.
    Waarom is dat gek? Op andere fora misschien superlatieven, maar dat zijn vaak wel vaak superlatieven van mensen die die amps daadwerkelijk in huis hebben, er veel speeluren mee maken en voor hun zelf erachter komen dat het inderdaad een toffe amp is. Wij gaan hier vaak uit van een uurtje of wat spelen bij Haarguitars om vervolgens hier te schrijven dat de pt 100, een / 13 of een matchless of een tone king of noem maar op een giga grafbak is.
    Ben het met je eens dat op amerikaanse fora behoorlijk dingen worden opgehemeld, aan de andere kant zoals hier amps door sommigen worden afgekraakt verdient ook echt geen prijs. Ik dacht overigens dat het deelnemen aan dit forum vrijblijvend was en dat je dus zelf mag bepalen of je wel of niet actief mee doet.

Standaard

Iemand die een amp in zijn bezit heeft geeft een betere review dan iemand die hem meerdere malen geprobeerd heeft?

Als iemand een bepaalde amp koopt, vind hij het een goed ding. Tenminste, dat hoop ik voor hem. Zou zo iemand zo'n amp op een forum gaan ophemelen, of zal hij objectief zijn en de minpunten ook benadrukken?

Iemand die meerdere draaiuren op een bepaalde amp heeft gehad en het niks vind, mag toch ook gewoon zijn mening geven, of wat? Ook al zeikt iemand een amp helemaal af, daar zal toch een rede voor zijn neem ik aan.

Ach, ik snap het niet meer. Hahaha! Ik trek me maar weer terug denk ik.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael AE Bekijk bericht
    Iemand die meerdere draaiuren op een bepaalde amp heeft gehad en het niks vind, mag toch ook gewoon zijn mening geven, of wat? Ook al zeikt iemand een amp helemaal af, daar zal toch een rede voor zijn neem ik aan.
    +10.

En zo is ook
    "ik vraag me dan af hoe hij/zij speelt" niet van toepassing. Ik houd niet van Hendrix en kom daar ook openlijk voor uit. Kan ik spelen als Hendrix? Nee. Moet ik daarom m'n mond houden. Nee dank.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Senior Member

Standaard

[QUOTE=Michael AE;2795485]Iemand die een amp in zijn bezit heeft geeft een betere review dan iemand die hem meerdere malen geprobeerd heeft? Ik denk persoonlijk dat er wel degelijk een wezenlijk verschil in zit als je een amp koopt en er vervolgens maanden mee speelt en dan zegt ; het is wel wat of niet wat, ten op zichte van een aantal keren proberen.

Als iemand een bepaalde amp koopt, vind hij het een goed ding. Tenminste, dat hoop ik voor hem. Zou zo iemand zo'n amp op een forum gaan ophemelen, of zal hij objectief zijn en de minpunten ook benadrukken? Dat zal ie wellicht wel doen ja. Zeker op the gearpage wordt er vaak nog teruggeblikt na de honeymoon fase, en daar komt vaak zat uit dat de amp toch een aantal minpunten heeft...

Iemand die meerdere draaiuren op een bepaalde amp heeft gehad en het niks vind, mag toch ook gewoon zijn mening geven, of wat? Ook al zeikt iemand een amp helemaal af, daar zal toch een rede voor zijn neem ik aan. Natuurlijk moet je je mening geven daar is het forum voor. Maar het afzeiken is vaak ook van horen zeggen of een half uurtje spelen.

Ach, ik snap het niet meer. Hahaha! Ik trek me maar weer terug denk ik.
    Ik trek me ook maar weer terug. Het leid verder nergens toe. De PT 100 is een grafbak , zo ik heb begrepen van anderen hier
    [QUOTE]

Senior Member

Standaard

Ach, ik heb in het begin van mijn "forumleven" ook wel veel nagepraat, en/of me laten beïnvloeden door wat minder objectieve reviews e.d., maar dat is een "fase" denk ik dan maar. Iedereen moet daar doorheen.

Nu probeer ik wel zo veel mogelijk objectief te zijn, en laat ik me niet snel meer iets aanpraten, af en toe nog 's bij een pedaaltje misschien, maar die verkoop je dan weer voor (bijna/ruim) het zelfde geld.
    Voor mij is het in ieder geval geen reden om weg te blijven. Ik lees er gewoon overheen....

Moderator

Music

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tillens Bekijk bericht
    Waarom is dat gek?
    Omdat je je dan als forumlid wel erg snel laat ontmoedigen. Als er een paar mensen zijn waar je het niet mee eens bent dan is dat genoeg om niet meer naar dat forum te gaan. Lijkt me sterk. Dan is er meer wat je tegenstaat of je staat wel heel erg slap in het virtuele leven.

Wij gaan hier vaak uit van een uurtje of wat spelen bij Haarguitars om vervolgens hier te schrijven dat de pt 100, een / 13 of een matchless of een tone king of noem maar op een giga grafbak is.
    Laat ik voorop stellen dat ik het volledig met je eens ben dat ik méér waarde hecht aan een review van iemand die langere tijd gebruiker is geweest dan iemand die die korte tijd iets getest heeft. Maar er is één uitzondering: als ik diegene persoonlijk ken en er gezamenlijk amps mee getest heb en/of andere gear, dan hecht ik daar meer waarde aan dan het oordeel van iemand die ik niet persoonlijk ken. Ik zou zeggen: zie daar het verschil in opinie.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Zonde van de hele discussie. Iemand die zoals de TS wilt nog een goed alternatief heeft voor een channelswitcher met fx-loop, MV en een plexi geluidje?

Senior Member

Standaard

Oh jee, vlieg ik na jaren een brave jongen te zijn geweest weer eens een keertje uit de bocht en dan zoveel reacties.
    Er stonden wel drie smilies achter mijn opmerking dus ik dacht dat alles nog redelijk onder controle was, het was allemaal niet zo serieus bedoeld jongens.

Het was van mijn kant meer de verwondering dat de PT100 op de clipjes zo lekker klinkt eigenlijk, terwijl de OD100 de basis is.
    Daarnaast was het natuurlijk een beetje een analogie tussen bespeler/ontwikkelaar en amp, dus heeft de amp het karakter van de bespeler (beetje middle of the road, van alles wat, niet echt iets dat er bovenuit steekt) en dus echt wat mij betreft het Suhr karakter of hebben we hier toch met iets anders te maken, ik ben daar serieus waar erg benieuwd naar.

Senior Member

Standaard

Jammer weer, zo'n langste pik wedstrijd.

Ontopic:

Er zijn natuurlijk oplossingen genoeg.
    Marshall Malmsteen signature, is een plexi met schakelbare drive
    Bogner XTC classic (mijn mening is gekleurd, heb 'm zelf en denk nog steeds dat het 1 van de beste amps in z'n soort is)
    Brunetti Mercury, prima bak!
    Kool & Elfring Black Rose

ga zo maar door....
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten