Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 38
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht

Waarbij ik aanteken dat ik dit eerder van Huisjes heb begrepen en uit eigen ervaring totaal niet in herken.
    Kan natuurlijk aan de setup liggen.

De verkoper van de halo wil voor mij de prijs iets laten dalen. Ik twijfel sterk. Ik zal morgen de andere genoemde opties eens bekijken.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buzzel Bekijk bericht
    Inderdaad beetje jammer van de ruis.
    Waarbij ik aanteken dat ik dit eerder van Huisjes heb begrepen en uit eigen ervaring totaal niet in herken.
    Gebruik jij ook oversturende amps? Over een cleane amp hoor je de ruis niet/nauwelijks.

Ik moet zeggen dat het op zich best meevalt hoor, 't is niet echt mega storend, maar je hoort het duidelijk.
    Zonder die ruis zou het de perfecte chorus zijn naar mijn idee, en de rotary is ook dik in orde.

@Robert: ik hoor het wel wanneer je langs wil komen....

Standaard

Ik heb zelf een Arion Stereo Chorus de SCH 1. Ik vind het zelf een geweldig pedaal.
    Voor clean vind ik 'm fantastisch; lekker diep maar niet te. (Eric Johnson dingen, Your Love van The Outfield) Voor overdrive vind ik 'm wat minder. Dat issie wat te diep/aanwezig. Ik ben dan wat op zoek naar een jaren 80 dikke sound. Hij heeft zelfs nog wat meer dan Still of the Night (Whitesnake). Ik heb liever a la Rock the Night (Europe), het geluid wat aandikken maar niet té aanwezig.

Ik vind het jammer dat er over het algemeen geen level knop op een chorus zit.
    Band - www.freewaymusic.nl
    Gear - Strats en een Kemper

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez666 Bekijk bericht
    Eigenlijk zijn we net een stel wijven...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Gebruik jij ook oversturende amps? Over een cleane amp hoor je de ruis niet/nauwelijks.

Ik moet zeggen dat het op zich best meevalt hoor, 't is niet echt mega storend, maar je hoort het duidelijk.
    Zonder die ruis zou het de perfecte chorus zijn naar mijn idee, en de rotary is ook dik in orde.

@Robert: ik hoor het wel wanneer je langs wil komen....
    Ik speel nu over een bassman knap clean dus. Maar de kans is groot dat er een sovtek of een 18/36 watt scheurbeestje komt.

Senior Member

Standaard

Ik ben het met je eens dat het ontwerp van BOSS pedalen idd te wensen overlaat, vooral die joekel van een switch bevalt mij niet.
    Seriously? Die footswitches van BOSS zijn echt een stuk praktischer dan de reguliere switches die je meestal ziet. Anyways, ik val in herhaling, maar ik vind persoonlijk de EHX Electric Mistress (oude) de beste chorus sounds doen. Het is een flanger, klopt, maar meer chorus-achtig dan flange.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DemolitionColorScheme Bekijk bericht
    Seriously? Die footswitches van BOSS zijn echt een stuk praktischer dan de reguliere switches die je meestal ziet. Anyways, ik val in herhaling, maar ik vind persoonlijk de EHX Electric Mistress (oude) de beste chorus sounds doen. Het is een flanger, klopt, maar meer chorus-achtig dan flange.
    een reguliere switch doet KLIK als je hem trap. Boss doet pff als je hem trapt. Wel groot maar verder is het niks waard.

En ik vond de PGS demo van de electric mistress niet echt overtuigend. Je hebt ook kunnen lezen dat ik de corona chorus te flangerachtig vind. Zal bij deze niet minder erg zijn denk ik.
    Laatst gewijzigd door Buzzel; 12 februari 2012 om 20:48

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DemolitionColorScheme Bekijk bericht
    Seriously? Die footswitches van BOSS zijn echt een stuk praktischer dan de reguliere switches die je meestal ziet. ....
    Jij zegt het alsof het een feit is, maar ik zeg dat ik het geen prettig ontwerp vind, een mening....

Senior Member

Standaard

Jij zegt het alsof het een feit is, maar ik zeg dat ik het geen prettig ontwerp vind, een mening....
    Het is een forum, waar we onze meningen geven. Ik neem aan dat we niet overal 'ik vind' hoeven te plaatsen? Maar goed, to each his own. dus.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buzzel Bekijk bericht
    een reguliere switch doet KLIK als je hem trap. Boss doet pff als je hem trapt. Wel groot maar verder is het niks waard.
    Liever silent switching dan een klik. Als hij aanstaat, staat 'ie aan. Dat merk je in veel van de gevallen wel. Ik ben geen BOSS fanaat, maar dat switching design is iets wat door de jaren heen nog nooit gefaald heeft bij mij. Ook leuk trouwens als die 'klik' van die andere designs dan gedelayed wordt als je een pedaal aanklikt ...

En ik vond de PGS demo van de electric mistress niet echt overtuigend. Je hebt ook kunnen lezen dat ik de corona chorus te flangerachtig vind. Zal bij deze niet minder erg zijn denk ik.
    PGS heeft een demo van de DEM, niet de EM:

Ook niet alles geloven door een demo van PGS te zien. Het ligt puur aan de settings. Je kunt de Mistress line erg chorus-achtig laten klinken. Ik prefereer de chorus-like chorus-sound van de Mistress line ver boven de chorus units die ik heb gehad.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

Moderator

Music

Mistress is ook mooi en is in ieder geval de flanger die het best als chorus kan worden gebruikt. Mensen zeggen ook wel eens dat ze een FL9 zo kunnen instellen, maar dan zet ik mijn vraagtekens bij wat ze onder een goeie chorus verstaan.
    Anyway, alle grote klassiekers zijn inmiddels wel genoemd en ook een paar underdogs. CE2, CH1, Small Clone, Mistress, After Image, RC99, BC9, Halo: keus genoeg! 'De beste' blijft toch een persoonlijk verhaal.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Mistress is ook mooi en is in ieder geval de flanger die het best als chorus kan worden gebruikt. Mensen zeggen ook wel eens dat ze een FL9 zo kunnen instellen, maar dan zet ik mijn vraagtekens bij wat ze onder een goeie chorus verstaan.
    Anyway, alle grote klassiekers zijn inmiddels wel genoemd en ook een paar underdogs. CE2, CH1, Small Clone, Mistress, After Image, RC99, BC9, Halo: keus genoeg! 'De beste' blijft toch een persoonlijk verhaal.
    prima samenvatting.... ware het niet dat je de in het begin vd discussie - terecht!- geopperde Ibanez SC-9 opeens verwisseld met zn gehypede broertje, de BC 9.
    het ligt voor de hand: meer knopjes en mogelijkheden moeten haast wel beter zijn..
    Ik haal de BC ook altijd tevoorschijn als er gechorust moet worden.
    Maar ik val altijd weer terug op een van mn SC-9's..
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten