Gebruik jij ook oversturende amps? Over een cleane amp hoor je de ruis niet/nauwelijks.
Ik moet zeggen dat het op zich best meevalt hoor, 't is niet echt mega storend, maar je hoort het duidelijk.
Zonder die ruis zou het de perfecte chorus zijn naar mijn idee, en de rotary is ook dik in orde.
@Robert: ik hoor het wel wanneer je langs wil komen....![]()
Ik heb zelf een Arion Stereo Chorus de SCH 1. Ik vind het zelf een geweldig pedaal.
Voor clean vind ik 'm fantastisch; lekker diep maar niet te. (Eric Johnson dingen, Your Love van The Outfield) Voor overdrive vind ik 'm wat minder. Dat issie wat te diep/aanwezig. Ik ben dan wat op zoek naar een jaren 80 dikke sound. Hij heeft zelfs nog wat meer dan Still of the Night (Whitesnake). Ik heb liever a la Rock the Night (Europe), het geluid wat aandikken maar niet té aanwezig.
Ik vind het jammer dat er over het algemeen geen level knop op een chorus zit.
Seriously? Die footswitches van BOSS zijn echt een stuk praktischer dan de reguliere switches die je meestal ziet. Anyways, ik val in herhaling, maar ik vind persoonlijk de EHX Electric Mistress (oude) de beste chorus sounds doen. Het is een flanger, klopt, maar meer chorus-achtig dan flange.
een reguliere switch doet KLIK als je hem trap. Boss doet pff als je hem trapt. Wel groot maar verder is het niks waard.
En ik vond de PGS demo van de electric mistress niet echt overtuigend. Je hebt ook kunnen lezen dat ik de corona chorus te flangerachtig vind. Zal bij deze niet minder erg zijn denk ik.
Laatst gewijzigd door Buzzel; 12 februari 2012 om 20:48
Het is een forum, waar we onze meningen geven. Ik neem aan dat we niet overal 'ik vind' hoeven te plaatsen? Maar goed, to each his own. dus.
Liever silent switching dan een klik. Als hij aanstaat, staat 'ie aan. Dat merk je in veel van de gevallen wel. Ik ben geen BOSS fanaat, maar dat switching design is iets wat door de jaren heen nog nooit gefaald heeft bij mij. Ook leuk trouwens als die 'klik' van die andere designs dan gedelayed wordt als je een pedaal aanklikt ...
PGS heeft een demo van de DEM, niet de EM:En ik vond de PGS demo van de electric mistress niet echt overtuigend. Je hebt ook kunnen lezen dat ik de corona chorus te flangerachtig vind. Zal bij deze niet minder erg zijn denk ik.
Ook niet alles geloven door een demo van PGS te zien. Het ligt puur aan de settings. Je kunt de Mistress line erg chorus-achtig laten klinken. Ik prefereer de chorus-like chorus-sound van de Mistress line ver boven de chorus units die ik heb gehad.
Mistress is ook mooi en is in ieder geval de flanger die het best als chorus kan worden gebruikt. Mensen zeggen ook wel eens dat ze een FL9 zo kunnen instellen, maar dan zet ik mijn vraagtekens bij wat ze onder een goeie chorus verstaan.
Anyway, alle grote klassiekers zijn inmiddels wel genoemd en ook een paar underdogs. CE2, CH1, Small Clone, Mistress, After Image, RC99, BC9, Halo: keus genoeg! 'De beste' blijft toch een persoonlijk verhaal.
"Het is maar een spelletje" - Confucius
prima samenvatting.... ware het niet dat je de in het begin vd discussie - terecht!- geopperde Ibanez SC-9 opeens verwisseld met zn gehypede broertje, de BC 9.
het ligt voor de hand: meer knopjes en mogelijkheden moeten haast wel beter zijn..
Ik haal de BC ook altijd tevoorschijn als er gechorust moet worden.
Maar ik val altijd weer terug op een van mn SC-9's..
Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.
Favorieten/bladwijzers