Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 38
    Senior Member

Standaard Gezocht: Een goede Chorus.

Hey Gitaarnetters,

Ja, weer zo'n topic. Ik zoek een chorus. Dat doe ik al tijden. Een Chorus is het enige apparaatje wat ik echt mis op mijn pedalboard!

Wat zoek ik.

Een Stevige (niet te subtiel) en duidelijk aanwezige chorus met een lekkere diepe sound. Ik zou het fijn vinden dat het pedaal true bypass is. Ik heb al een 2 goede buffers in het pedalboard zelf gebouwd, zodat er geen gebufferde pedalen op komen. Het pedaal wat er het meest in de buurt kwam van wat ik zoek is de MXR micro chorus, maar bij het testen in de winkel bleek dat deze een kleine volume boost geeft. Dat wil ik niet. En aangezien er geen volume trimpot of volume knop is, valt er niks aan te doen helaas.

Wat heb ik nog meer getest:

• MXR anolog chorus (die blauwe met veel knopjes)
      Leuke chorus met veel instel mogelijkheden, maar veel te subtiel. Zelf met de level op max is het nog een beetje een achtergrond pedaaltje.
    • Tc electronic Corona
      Een krachtig apperaatje. Je kan er veel uit halen en zeker veel leuke dingen mee. Bandlid (Mr. Dynamite) heeft hem, dus ik ken het pedaal aardig goed. De sound die ik wil kan ik er vast wel uithalen, maar het is me een veel te digitaal ding. Ben ik een beetje huiverig voor. Ook klinkt het pedaal op zijn gewone chorus stand (niet toneprint dus) erg flanger achtig, dat hoeft dus niet van mij.
    • BBE chorus/Vibrato
      Meeggh, niks bijzonders. En niet wat ik zoek. Dit doosje heeft te weinig diepte naar mijn smaak.

Ik kijk en google er lustig op los en kwam vandaag de diamond halo chorus tegen. Klinkt echt geweldig!

Alleen is dat ding dan weer astronomisch duur

Help mij en ik dank u allen!
    Laatst gewijzigd door Buzzel; 11 februari 2012 om 21:17
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

Standaard

Heb zelf ook de TC Corona, en ben hier echt tevreden mee!
    Per repetitie een andere setting, om het pedaal helemaal uit te zoeken, maar ik kan hier goed mee uit de voeten!

Die Halo klinkt ook wel erg lekker!

Ps, mijn pedalboard blijft nicer
    Guitars: Fender Telecaster '67 || Fender Stratocaster Ultra '91|| Smitty HS Telecaster
    Amps: Fender Bandmaster '64 || Jackson Newcastle 30 || Fender Vibrolux '71 || 2x Two Notes Live ||
    Band: Beat The Stones || Trouble

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Babelouba Bekijk bericht

Ps, mijn pedalboard blijft nicer
    Proof it!

Ik twijfel ook wel een beetje over die corona, maar (ik weet dat het idioot is) ben nogal een anologe fan.

Standaard

Ik raad je de MXR Stereo Chorus aan Paradise City intro goed voorbeeld van hoe die een beetje klinkt

Senior Member

Standaard

Bedankt voor de tip! Klinkt inderdaad lekker vol. Wel jammer dat het ding 18 volt vraagt, moet in nog een extra adapter onder mijn pedalboard timmeren. Maar het kan.

Standaard

Ik gebruik al een tijdje de EHX small clone. Simpel, klinkt lekker, goedkoop, true bypass. De EHX Neo clone schijnt ook zoiets te zijn, maar dan in een kleiner jasje.

Standaard

Tjah. Ik vind de CE-2 nog steeds erg lekker klinken, maar een hoop mensen vinden 'm te aanwezig.
    Misschien is de CostaLab ChorusLab wel wat voor je?
    Hier een reviewtje: http://www.gilmourish.com/?p=2944

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Comfortably Daniel Bekijk bericht
    Ik vind de CE-2 nog steeds erg lekker klinken,
    Inderdaad. +1.
    Al is de CE2 niet mijn persoonlijke favoriet.

Voor Buzzel,
    Als je weinig ervaring hebt met chorussus zou ik die suffe TB mode eis even aan de kant zetten en eens wat breder gaan rondkijken. Idd CE2, CE3 en of 5 (smaken verschillen), Danelectro's, Iba CS9, SC10, BCL etc. Er is nogal wat keuze als je je niet van tevoren vast legt op TB.

Enne,
    95% van de choruspedalen die op de markt zijn is analoog. Da's dus prettig voor de digitaal-bangerds.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Senior Member

Standaard

Kwanta costa een D_H afterimage? Had hem al gezien. Leek me interessant.

Het TB idee is lang over nagedacht. Een goeie buffer of geen buffer. Als ik al zei zitten er 2 buffers in mijn pedalboard gebouwd. Tevens vind ik het ontwerp van boss pedalen duizend keer niks.

groeten Buzzel

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buzzel Bekijk bericht
    Bedankt voor de tip! Klinkt inderdaad lekker vol. Wel jammer dat het ding 18 volt vraagt, moet in nog een extra adapter onder mijn pedalboard timmeren. Maar het kan.
    Hoeft niet. Heb 'm hier aangesloten met zo'n Voltage Doubler kabeltje, werkt perfect.
    "In God we trust, all others pay cash."

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten