Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 46 van 46

Discussie: Prototype Nostrat

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pirate Bekijk bericht
    waarom heb je gekozen voor dot-inleg? naast dat het wel makkelijk te maken zal zijn, vind ik het nou niet echt passen bij je ontwerp. misschien iets anders overwegen?
    Met de meeste andere modellen die ik heb gemaakt, was de insteek vaak: een zo eigen mogelijke identiteit creëren. Bij deze, nog es, moet er een serieuze strat geest in het ontwerp rondwaren. ergo: dots

en ja, mss speelt een zekere luiheid mee. ik heb onlangs nog een toets gedaan met custom inlay: pfff, wat een werk! ...

edit: anderzijds zet je me wel aan het denken.
    Laatst gewijzigd door barno; 6 februari 2012 om 21:15

Senior Member

Standaard

Heb je die streepjes bekeken in dat filmpje die ik laatst postte Ik denk dat toevoegen aan je laatste ontwerp en het is echt net anders.... Toch Guttlin.

Dus zoals bij de meest rechtse gitaar. EKO Excelsior. Dus strepen in plaats van dots.
    Laatst gewijzigd door muziekschuur; 7 februari 2012 om 01:46
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Senior Member

Standaard

Ik zou zelf niet te veel speciaal doen qua inleg. Gewoon dots of hooguit een inleg waarbij er verwezen wordt naar de hap uit de kont.
    Designgewijs ben ik ook benieuwd naar de tremelo die erop komt. Een gewone strattremelo heeft zijn deugdelijkheid al jaren bewezen, maar zoals al gezegd is: hoogstaand design is het niet en het zou misschien als een tang op een varken staan bij dit ontwerp. Dan lijkt me zo'n Babicz-tremelo me meer verantwoord (en ook prijziger - al valt dat mee in vergelijking met Callaham) :

Of een G&L Dual Fulcrum als die los verkrijgbaar zijn :

“Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

GuitarPlansCollection

Senior Member

Standaard

Ik zou voor een bladerunner trem gaan. Door de veer super stemvast en een goede geluidskoppeling naar de body.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    Met de meeste andere modellen die ik heb gemaakt, was de insteek vaak: een zo eigen mogelijke identiteit creëren. Bij deze, nog es, moet er een serieuze strat geest in het ontwerp rondwaren. ergo: dots

en ja, mss speelt een zekere luiheid mee. ik heb onlangs nog een toets gedaan met custom inlay: pfff, wat een werk! ...

edit: anderzijds zet je me wel aan het denken.
    misschien geen inleg? of misschien meer iets in de richting van wat Gretsch heeft. succes! :-)

Senior Member

Standaard

thx voor die trem tips. is materie waar ik geen fluit van ken (behalve bigsby) dus moet ik me maar es wat in verdiepen

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten