Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 83

Threaded View

Standaard I'm back!

Hallo jongens,

Ik ben een tijdje afwezig geweest door familie omstandigheden, excuses hiervoor. Ik ben ondertussen wel door gegaan met de bouw van mijn gitaar. Ik heb tot begin april de tijd met bouwen, mijn verslag moet 16 maart ingeleverd zijn.
    De hoofdvraag voor mijn profielwerkstuk is: Hoe is de elektrische gitaar ontwikkeld en welke ontwikkelingen heeft de gitaar tot op heden doorgemaakt? Ik doe het bij het vak geschiedenis.
    Hieronder enkele foto’s van het bouwproces tot nu toe:

Body verlijmd en uitgezaagd

Headstock en hals vorm gegeven

Uitsparingen van hals en elementen met de beitel gemaakt

Hals en body in elkaar (nog niet vast hoor!)

Tuners in headstock gemonteerd

Totaal plaatje zoals de gitaar er vandaag uitziet

De brug is nog niet binnen, ik wilde er eentje met goudlak. De zwarte plastic plaatjes van de elementen wil ik van een mooie donkere kleur hout maken als ik tijd heb. De volume- en toneknoppen zitten nog niet vast, de gaten zijn wel al geboord en de hals is ook nog niet gemonteerd. Dat werkt wat makkelijker.

Ik ga deze week verder met de uitsparing voor de elektronica en misschien de fretten inzagen. Vrijdag vertrek ik naar de sneeuw om een weekendje te snowboarden, dus het zal wel weer even duren voordat ik weer een vooruitgang heb geboekt die het waardig is om te posten.

Blijf ondertussen lekker kletsen, vanaf nu ga ik weer volle bak aan de slag!

Groetjes,

Damiano
    Laatst gewijzigd door damiano; 5 februari 2012 om 20:58 Reden: Datum veranderd
    Er zijn vele manieren om de gitaar te bespelen, er is echter maar één goede manier!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten