Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 34
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.292

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Elmet Bekijk bericht
    Toch
    is mij in diverse winkels aangeraden om rechtshandig te gaan spelen omdat het een kwestie van wennen is. Mocht het niet lukken zou ik altijd
    nog kunnen besluiten linkshandig te gaan spelen. Ben dat ook van plan te
    doen maar het voelt wel heel vreemd. Heeft iemand van jullie daar misschien
    ervaring mee?

    Elmet
    Ja, doe voor de grap eens je linker schoen aan je rechtervoet en probeer te lopen. Dat werk. Ben zelf ook linkshandig en bij mij is het nooit gewend. Ik wil niet uitsluiten dat veel zaken je het adviseren omdat ze vrijwel geen linkshandige kwaliteits gitaren hebben......
    Doen wat het meest natuurlijk voelt.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2011
    Locatie
    Kollum, Friesland
    Berichten
    114

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beruk Bekijk bericht
    Ja, doe voor de grap eens je linker schoen aan je rechtervoet en probeer te lopen. Dat werk. Ben zelf ook linkshandig en bij mij is het nooit gewend. Ik wil niet uitsluiten dat veel zaken je het adviseren omdat ze vrijwel geen linkshandige kwaliteits gitaren hebben......
    Doen wat het meest natuurlijk voelt.
    +1 !
    Wat een onzin om iemand die van nature linkshandig is, rechtshandig te willen forceren. Ik denk idd dat dat een makkelijkere verkoop voor de winkel was geweest. Moet je eens aan een rechtsbenige voetballer vragen met links te schieten, of een tenniser zijn racket in de andere hand te laten nemen.
    Linkshandig ben je geboren, daar is niks mis mee. En volgens mij lopen er heel wat getalenteerde "lefties" rond !
    Dus gewoon een lekker spelende gitaar uitzoeken (is puur persoonlijk) , misschien even extra goed laten afstellen, en lekker veel oefenen.
    Veels succes !
    "En ineens ging het grote licht aan"

  3. #13

    Standaard

    als je linkshandig bent dan heb je als voordeel als je op een rechtshandige gitaar speelt dat de vingerzettingen e.d sneller leren, alleen de aanslag duurt dan veel langer om die goed onder de knie te krijgen.
    ander voordeel als je het wel rechtshandig onder de knie krijgt is dat je enorm veel types en modellen gitaren kan bespelen, linkshandige gitaren heb je niet veel keuze in.

    trouwens schrik niet als polen je mankut noemen, dat is hun woord voor linkshandige .

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2008
    Locatie
    Gorinchem
    Berichten
    449

    Standaard

    Hoi, welkom en nooit te oud om te leren hoor. Goed van je dat je het gewoon doet! Betreffende linkshandigheid: Probeer de zoekfunctie eens, er is al zoveel over gepost......maar het is niet zo moeilijk: Als je linkshandig bent speel je linkshandig en als je rechtshandig bent speel je rechtshandig en je koopt er een (bij-)passende gitaar bij. Linkshandige gitaren zijn volop verkrijgbaar. Veel plezier en succes ermee.

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lefthandstrat Bekijk bericht
    Hoi, welkom en nooit te oud om te leren hoor. Goed van je dat je het gewoon doet! Betreffende linkshandigheid: Probeer de zoekfunctie eens, er is al zoveel over gepost......maar het is niet zo moeilijk: Als je linkshandig bent speel je linkshandig en als je rechtshandig bent speel je rechtshandig en je koopt er een (bij-)passende gitaar bij. Linkshandige gitaren zijn volop verkrijgbaar. Veel plezier en succes ermee.
    Wat een onzin. Er zijn zat linkshandigen met een rechtshandig gitaar en ook andersom komt voor. Neem gewoon wat het beste bevalt. Zelf ben ik ook linkshandig en heb gewoon een rechtshandig gitaar. In het begin beide geprobeerd, maar ik kon die linkshandige niet eens normaal vasthouden, laat staan erop spelen.

  6. #16

    Standaard

    Ha,ha, fijn van die eenduidige meningen, daar was ik al bang voor.
    Blijkt toch maar weer hoe persoonlijk het ligt.
    Het blijft voor mij toch wel een twijfel. Ik overweeg serieus een simpele
    klassieke gitaar aan te schaffen zodat ik zowel links- als rechtsspelend kan uitproberen. Als ik dan uitgevonden heb wat het beste bij mij past en er echt plezier in heb (ik kan me niet voorstellen van niet) een fijne Western aan te schaffen.
    Iig bedankt voor al jullie meningen en suggesties.
    Greetzz,
    Elmet

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2008
    Locatie
    Gorinchem
    Berichten
    449

    Standaard

    Hallo Elmet. dat is een wijs besluit.

    Via de zoekfunctie kan je alle oude discussies oproepen over welles-nietes links- of rechtshandig spelen. Conclusie is dat er geen andere conclusie getrokken kan worden, anders dan: "Maak je eigen keuze". Ik ben zelf linkshandig en speel op een linkshandige gitaar. Ik zou niet anders kunnen en denk dat als ik rechtshandig zou moeten spelen, dit hetzelfde aan zal voelen als voor een rechtshandige die het links moet gaan doen. Maar dat zal dan voor mij gelden, anderen hebben weer andere ervaringen. Ik wens je veel plezier toe met gitaar (leren) spelen.

  8. #18

    Standaard

    Hallo allemaal,
    na al jullie tips wil ik even laten weten dat ik deze week een klassieke gitaar,
    linkshandig, heb aangeschaft. Een Martinez mtc 080. Simpel ding maar
    voor mij goed genoeg om te beginnen. Het linkshandig spelen (nou ja, spelen) voelt direct al heel natuurlijk. Ik heb de gitaar een paar keer omgedraaid maar
    dat voelt toch minder. Volgens mij ben ik er al uit.
    Gisteren en vandaag begonnen met lessen via www.joice.dds.nl.
    In het begin was het even abacadabra, maar ik begin het nu door te krijgen.
    Als ik wat verder ben en / of vragen heb horen jullie mij weer.
    Tot die tijd: veel speelplezier allemaal.

  9. #19
    Member
    Geregistreerd
    26 oktober 2010
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    40

    Standaard

    Hoi Elmet.
    Ik heb eventjes gekeken op die site www.joice.dds.nl. Als het voor jou werkt, okay, maar zo zonder grafische voorbeelden etc, lijkt mij die site niet zo makkelijk. Zag ook dat in les drie al bijna alle scales voorbijkomen! Ik denk dat je meer lol beleeft aan www.justinguitar.com. Klik dan links in het menu op "beginners course" en dan zul je zien, werkelijk elk akkoord staat met een filmpje uitgelegd.

  10. #20

    Standaard

    Hoi RogerRabbit,

    bedankt voor de tip. Ik had zomaar een site uitgekozen die ik op het forum
    voorbij had zien komen in die mij wel wat leek. Nu gaat het er mij niet om zo snel mogelijk een liedje te kunnen spelen. Ik vind vooral belangrijk eerst goed de basisvaardigheden te leren. Misschien is dat bij 'justinguitar' wel beter dan bij 'joice.dds', daar heb in niet zo'n zicht op. Kan je daar misschien iets over zeggen?.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top