Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 10 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 97
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Misery Signals Bekijk bericht
    Als je een veelzijdige en top plexi-sound zoekt, kan ik je wel de Bogner Extacy aanbevelen.

MS
    +1, die bogner xtc zijn echt klasse, plexi (en meerdere modes binnen de lead kanalen mogelijk) en clean echt heel mooi. Steve Lukather gebruikt momenteel ook XTC bij zowel Toto als solo. Als hij al zn custom audio rack voor een bogner xtc setup wisselt, zegt dat al genoeg.

Standaard

heb eens de 20anniversary kunnen testen, was niet mijn ding, ook z'n prijs zeker niet waard...
    te koop !
    niets.

Senior Member

Standaard

Volgens mij heeft forumlid Lord Riffenstein er ook één (een OD100).
    Hij is er laaiend enthousiast over.....

Oh ja, Guitarplayer heeft de 50W versie te koop (met 5881 buizen):

http://www.guitarplayer.nl/Webwinkel...Standard+.html
    Laatst gewijzigd door Henri H; 4 februari 2012 om 21:00

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StevenStrat Bekijk bericht
    heb eens de 20anniversary kunnen testen, was niet mijn ding, ook z'n prijs zeker niet waard...
    De gewone versie is al meer dan goed genoeg hoor.

Maar als je een XTC niet goed vindt, stop ik hier met raad geven, want dan weet ik echt niet welke sound je eigenlijk bedoelt. Een XTC is dé Plexi boutique versterker??

MS

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Misery Signals Bekijk bericht
    De gewone versie is al meer dan goed genoeg hoor.

Maar als je een XTC niet goed vindt, stop ik hier met raad geven, want dan weet ik echt niet welke sound je eigenlijk bedoelt. Een XTC is dé Plexi boutique versterker??

MS
    Volgens mij was hij defect, de plexi mode gaf een gigantische volume drop en de algehele sound was niet erg levendig. De gewone versie was er overigens niet.
    te koop !
    niets.

Senior Member

Standaard

Hmm, zowel de XTC als de OD100 hebben wat mij betreft niet echt een Plexi sound (of Marshall sound for that matter).
    Het is toch wel een redelijk pak moderner hoor, een vrij slechte clean ook, dus daarvoor hoef je het mijns inziens niet te doen.
    Maar ja, smaken he.
    De meest brute en veelzijdige Plexi amp met cleans op dit moment lijkt me de Friedman, ik geloof alleen dat die helaas niet in de Benelux te testen/krijgen is.
    De OD100 met 6L6 buizen is echt een ander ding (ontzettende rukamp i.m.o.).

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tristan Bekijk bericht
    Hmm, zowel de XTC als de OD100 hebben wat mij betreft niet echt een Plexi sound (of Marshall sound for that matter).
    Het is toch wel een redelijk pak moderner hoor, een vrij slechte clean ook, dus daarvoor hoef je het mijns inziens niet te doen.
    Maar ja, smaken he.
    De meest brute en veelzijdige Plexi amp met cleans op dit moment lijkt me de Friedman, ik geloof alleen dat die helaas niet in de Benelux te testen/krijgen is.
    De OD100 met 6L6 buizen is echt een ander ding (ontzettende rukamp i.m.o.).
    heb je het over de OD100 classic met EL34's wanneer je zegt, slechte clean en niet marshall-gevoiced ?
    Laatst gewijzigd door StevenStrat; 5 februari 2012 om 00:13
    te koop !
    niets.

Senior Member

Standaard

Ja, eigenlijk allemaal (i.m.o.), maar de EL34 heeft dan tenminste in de verste verte nog iets weg van een Plexi, de 6L6 versies naar mijn idee in geen geval.

Senior Member

Standaard

Ik blijf mij soms verbazen over de grote rol die het verschil tussen 6l6 en EL34 buizen zou moeten spelen.
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Senior Member

Standaard

Ik heb op t punt gestaan een od100 te kopen, maar ben toen voor de guytron gt100 gegaan.
    Wat de bogner XTC betreft, heb ik gehad maar volgens mij kun jij veel meer met een bogner shiva el34. Ik heb m'n XTC daarvoor verkocht.
    "Ik ben nou eenmaal dol op ouwe troep, ik ben gitarist...."

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten