Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 9 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 81

Standaard

Hi
    Ik was erg ernthousiast over je muziek en je aanpak. Daarom vond ik het een beetje jammer dat het stil werd. Bij deze draad vroeg ik mij af hoe ik mijn plezier over je terug keer als plezier, in plaats van als een verwijt kon laten klinken.

En dat weet ik niet. Ik heb gezocht naar zo'n domme smiley met zijn duim omhoog..... niet gevonden!
    Blij dat je er weer bent.
    Vriendelijek groet, Gus

Senior Member

Thumbs up

Merel maakt gewoon mooie muziek, reden genoeg voor mij om blij van te worden, daar hoeft ze neit persé voor op het forum te verschijnen hoor, ben wel blij voor haar dat ze alsnog een custom gitaar gebouwd krijgt.
    Mvgr. Dirk Jan

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vederlicht Bekijk bericht
    Hoi Merel, Ik herinnerde mij jouw berichten nog goed van enige tijd geleden. Het klonk toen zo veelbelovend. Maar deze nieuwe ontwikkelingen klinken ook lang niet slecht. Je hoeft er niets over te melden maar ik ben wel erg benieuwd waarom het toen niet is doorgegaan en hoe je nu aan deze nieuwe, Amerikaanse bouwer bent gekomen.
    Vederlicht♫
    De bouwer was eigenlijk helemaal niet in de positie om zo'n dure gitaar gratis te bouwen. De laatste tijd hoorde ik al bijna niks meer van hem en toen heb ik de deal beëindigd, mede omdat dit ook op mijn pad kwam!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Smoky Bekijk bericht
    Mooie muziek trouwens op je site!
    Bedankt

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Hi
    Ik was erg ernthousiast over je muziek en je aanpak. Daarom vond ik het een beetje jammer dat het stil werd. Bij deze draad vroeg ik mij af hoe ik mijn plezier over je terug keer als plezier, in plaats van als een verwijt kon laten klinken.

En dat weet ik niet. Ik heb gezocht naar zo'n domme smiley met zijn duim omhoog..... niet gevonden!
    Blij dat je er weer bent.
    Vriendelijek groet, Gus
    Ik heb inderdaad wat minder gepost de laatste tijd, er staan ook niet heel veel nieuwe filmpjes op mijn YouTube channel. Wel heb ik een nieuw nummer opgenomen, die kun je beluisteren op mijn website.
    Greenfield GF - Taylor 12 Fret
    YouTube: www.youtube.com/merelvh
    Website: www.merelvanhoek.com

Senior Member

Standaard

Ook heb ik uit verschillende plankjes cocobolo deze uitgekozen, heel exotisch

Senior Member

Standaard

Mooie back zeg en proficiat...
    De eerste gedachte die bij me opkomt bij het zien van de tekening in het hout,
    het heeft iets met "Azteken of Maya's".
    Vraag me niet waarom
    don't worry be happy

Te Koop : Taylor T5 met Koa bovenblad, in nieuwstaat wegens zelfbouw gitaren

Senior Member

Standaard

Wauw, dat is een mooi stukje hout!!

Jaloers!!!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

Senior Member
    Het bij nader inzien toch niet altijd zonnige Brabant.......

Standaard

Wow! Als dat hout straks gelakt is weet je volgens mij helemaal niet meer wat je ziet! Heel erg mooi stuk, met zulk hout heeft je gitaar verder weinig toeters en bellen nodig qua bindingen en inlays.
    Een dikke streep is ook een lijn.

Senior Member

Standaard

Ben ook erg blij met dit stukje hout daarom wil ik de gitaar inderdaad verder simpel houden. Geen inlays en ik denk aan een ebony binding..
    Er komt trouwens geen bevel in, twijfel er te veel aan of ik het wel echt wil. Ik verander vaak van mening
    Laatst gewijzigd door Merelvh; 5 februari 2012 om 15:00

Standaard

Gaaf hoor. Zoals Hans zegt, dat wordt prachtig onder lak, kijk maar eens naar deze:

Misschien zou je nog lichte bindingen kunnen overwegen. Ik ben een gitaar aan het bouwen met ook vrij uitgesproken zij- en achterkanten en ben blij met mijn keuze voor gevlamd esdoorn bindingen. Maar met zo'n setje kan het niet anders dan mooi worden.
    Martin D-18V - Guild JF-30 12 - Northernlake OM/D (zelfbouw) - Northernlake Advanced Jumbo (zelfbouw)

Senior Member
    Het bij nader inzien toch niet altijd zonnige Brabant.......

Standaard

Grappig, ik had ook juist lichte bindingen in gedachte. Het cocobolo krijgt erg veel diepte met de lak en de donkere delen worden nog donkerder. Ik heb een tijdje geleden een Lowden gezien met maple bindingen tegen donker hout, ik denk ook cocobolo. Ik weet niet in welke richting dat maple voor die bindingen gezaagd is maar er komt een soort vlam in die je alleen vanuit een bepaalde hoek ziet, spectaculair maar niet de glitter en glamour van paarlemoer ofzo.

@ Northernlake: is de hak van jouw hals echt heel erg anders dan de rest van de nek of komt het door de lichtinval?
    Een dikke streep is ook een lijn.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten