Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 46

Discussie: Prototype Nostrat

Senior Member

Standaard

Andere naamsuggesties: Chamberlain, Elector, Chancellor, Palatine, heck, ik vind zelfs dat Sheriff in overweging moet genomen worden
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

GuitarPlansCollection

Senior Member

Standaard

Ik vind het wel een ontwerp dat binnen de guttlinfamilie past. de 'deuk vind ik goed gevonden. In mijn ongeoefend oog zou ik die misschien zelf groter (tot net onder de strapbutton) blieven. op de eerste blik vond ik de onderste kant van de slagplaat niet stroken met de onderste lijnen van de gitaar.... maar na een paar minuten veranderde dit wel.....

ik ga straks en morgen nog eens kijken... dan zal ik wel iets anders vinden...

Senior Member

Standaard

ik weet dat ik al eens eerder over de headstock viel vanwege zijn 'neus' naar beneden
    met de neus omhoog word hij er eigenwijzer van
    maar eh, is de bobking body niet een pracht startpunt voor de nostrat?
    want nostrat moet zo min mogelijk lijken op de bodyform van de strat.
    hier een andere nostrat
    http://www.youtube.com/watch?v=AWGvOoqOQSE

Standaard

Vind jouw ontwerp eigenlijk mooier dan de vorm van een Strat, Barno, maar dat is natuurlijk een beetje vanzelfsprekend daar ik het originele Stratconcept eerder als een Ikea kapstok beschouw.

Al is de Guttlin headstock inderdaad flink out on tune bij deze Nostrat.

Tee.
    Tee.

Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

Senior Member

Standaard

na jaren heb ik eindelijk door hoe ik meerdere quotes kan beantwoorden: early adaptor euh... no

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rizz Bekijk bericht
    Mooi ontwerp!

Als ik naar het totaalplaatje kijk van je gitaren, is de slagplaat altijd een toevoeging; wijst hij richting de knoppen of volgt de body.. Dat mis ik bij deze... Nu lijkt het of hij er, bij gebrek aan beter, zo opgekwakt is. Tis 't net niet..

Voor de rest vind ik het ontwerp mooi in lijn bij de rest van je modellen..
    THx
    slagplaat: velen zouden geneigd zijn om idd bodyvorm wat te volgen. soms kan de kracht ook zitten in dat juist niet te doen. dat was hier de bedoeling. ik moet het ook nog ff laten wennen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zjef Bekijk bericht
    Ik vind het ook, die onderste hoorn mag iets dikker en iets meer naar voor 'gekruld'. Een beetje zoals die van de Kings.

Naamsuggestie: Marquess? (http://en.wikipedia.org/wiki/Marquess)

btw hoe staat het met de Commander?
    Commander moet er ooit komen. gezien de complexiteit zit ik met wat faalangst maar het is een kwestie van het juiste moment van overmoed afwachten

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kakihara Bekijk bericht
    Andere naamsuggesties: Chamberlain, Elector, Chancellor, Palatine, heck, ik vind zelfs dat Sheriff in overweging moet genomen worden
    thx both voor de inspiratie voor namen: zitten weer enkele leuke bij. Kakihara: Sherrif vind ik super! mss niet voor deze maar you'll get the credits als ik die naam ooit gebruik voor een model.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pim raaijmakers Bekijk bericht
    Ik vind het wel een ontwerp dat binnen de guttlinfamilie past. de 'deuk vind ik goed gevonden. In mijn ongeoefend oog zou ik die misschien zelf groter (tot net onder de strapbutton) blieven. op de eerste blik vond ik de onderste kant van de slagplaat niet stroken met de onderste lijnen van de gitaar.... maar na een paar minuten veranderde dit wel.....

ik ga straks en morgen nog eens kijken... dan zal ik wel iets anders vinden...
    thx pim, give it some time

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    ik weet dat ik al eens eerder over de headstock viel vanwege zijn 'neus' naar beneden
    met de neus omhoog word hij er eigenwijzer van
    maar eh, is de bobking body niet een pracht startpunt voor de nostrat?
    want nostrat moet zo min mogelijk lijken op de bodyform van de strat.
    hier een andere nostrat
    http://www.youtube.com/watch?v=AWGvOoqOQSE
    Mijn insteek voor een Nostrat: alle essentieale strat features except for de bodyvorm. dwz: wel: zelfde scale (mandatory!), zelfde pickups en trem, opbouw electronica ipv backloaded, goede balans (deze heeft theoretisch een betere strap balance dan al mijn andere modellen, gezien die lengte van de upperhorn). Bolt on (!) en six in line tuners: laatste wordt aan gewerkt.
    In dat opzicht is de washburn uit je voorbeeld verre van een strat. Wel coole gitaar !

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door loose-fur Bekijk bericht
    Vind jouw ontwerp eigenlijk mooier dan de vorm van een Strat, Barno, maar dat is natuurlijk een beetje vanzelfsprekend daar ik het originele Stratconcept eerder als een Ikea kapstok beschouw.

Al is de Guttlin headstock inderdaad flink out on tune bij deze Nostrat.

Tee.
    thx Tee. Je hebt wel gelijk over mismatch. beetje het PRS syndroom: die houden vast aan hun headstock, ook op modellen waarbij hij staat als een tang op het spreekwoordelijk varken (bv de Starla); en dat wil ik toch vermijden
    six in line, dus. probleem is dat ik de tele en strat headstock wil vermijden qua vorm maar je heb echt niet veel keuze (als je de snaren recht naar de tuners wil laten lopen. Ik denk nu aan een reversed, zoals suggestie eerder systeem firebird. geloof wel dat dat met banjo tuners is.
    Laatst gewijzigd door barno; 4 februari 2012 om 15:29

Senior Member

Standaard

Wat ik nou juist zo fijn vind aan een strat, zijn de tussenstandjes en de ergonomische body. Je gitaar ziet er leuk uit maar nou juist die 2 punten zijn hierin verloren gegaan. De bovenste hoorn zit al bij de 15e fret in de weg, ipv. de 17e, ik zou daar persoonlijk toch graag een cutaway hebben. Ook een contoured heel zou helemaal mooi zijn. 6-in-line en een wat mooiere slagplaat is mooi meegenomen, maar ik vind/denk vooral dat nu de functionaliteit een stuk minder is geworden met dit ontwerp..

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marter544 Bekijk bericht
    Wat ik nou juist zo fijn vind aan een strat, zijn de tussenstandjes en de ergonomische body. Je gitaar ziet er leuk uit maar nou juist die 2 punten zijn hierin verloren gegaan. De bovenste hoorn zit al bij de 15e fret in de weg, ipv. de 17e, ik zou daar persoonlijk toch graag een cutaway hebben. Ook een contoured heel zou helemaal mooi zijn. 6-in-line en een wat mooiere slagplaat is mooi meegenomen, maar ik vind/denk vooral dat nu de functionaliteit een stuk minder is geworden met dit ontwerp..
    ik ben de eerste om te zeggen dat de fender strat ergonomisch zowat niet te verbeteren valt. ja hier en daar met wat meer contour enz... wat zovele superstrats al doen (maar die lijken meestal heel fel op een strat en dat wilde ik dan weer niet hier

Dit is eerder mijn "guttlin" interpretatie van een strat. en dan nog vooral voor mezelf bedoeld: de diepe upper cutaway bij een strat bv gebruik ik zelf nooit.
    De drie pups heb je wel gelijk in, zoals pepe ook al zei, dus die ga ik wel doen.

Hier trouwens een mogelijke headstock; met deze wat samurai achtige vorm (die ongetwijfeld al wel zal bestaan vermoed ik) gaat ie qua feel mss wat meer naar surf, maar soit, het is zes in line, da's al iets.

mss komt er later nog wat anders uit mijn pen

Senior Member

Standaard

Misschien moet je (ik bedoel den forummer) niet teveel naar details kijken maar meer in "de geest van.." en dan is het duidelijk dat van alle Guttlin's dit de strat rendering is. In die zin is het model wel geslaagd.

Voor mij is "de geest van.." de strat niet een oude vervelde bluesgitaar maar een fris hip space age elektriek in felle kleurtjes dat zich meer thuisvoelt in een Toys'R us ambiance dan in deftige jazz etablissement.
    Zo had Leo het ook bedoeld. Een gitaar voor de jonge hippe surf generatie.

Dat gezegd hebbende vind ik de Detroit style Mosrite trem nog beter bij een strat passen dan de hoekige trem van de strat zelf.
    Maar goed, dat ben ik dan.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Misschien moet je (ik bedoel den forummer) niet teveel naar details kijken maar meer in "de geest van.." en dan is het duidelijk dat van alle Guttlin's dit de strat rendering is. In die zin is het model wel geslaagd.

Voor mij is "de geest van.." de strat niet een oude vervelde bluesgitaar maar een fris hip space age elektriek in felle kleurtjes dat zich meer thuisvoelt in een Toys'R us ambiance dan in deftige jazz etablissement.
    Zo had Leo het ook bedoeld. Een gitaar voor de jonge hippe surf generatie.

Dat gezegd hebbende vind ik de Detroit style Mosrite trem nog beter bij een strat passen dan de hoekige trem van de strat zelf.
    Maar goed, dat ben ik dan.
    ontwerpers, takes one to know one. zoals vaak formuleer je beter dan ikzelf wat goes on in my mind.

de trem: mss waren leo en co zo enthousiast (terecht) over de nieuwe trem die ze hadden uitgevonden dat ze dachten: fuck vormgeving for now, dit moet snel in productie

Standaard

De samurai 6 in line is al een stuk mooier, misschien niet de eindvorm maar een reversed headstock staat hem sowieso goed! Wat ik minder mooi vind is het duidelijke onderscheid tussen de bovenste curve die nog erg strat is en de onderste curve. Het lijkt me dat daar nog meer een geheel van te maken is zonder de eigenzinnigheid en ergonomie te verliezen.
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten