Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 27

Discussie: A-akkoord

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ghost-rider2006 Bekijk bericht
    Ruilen dan ik zit met die K .....>>> F
    e snaartje wil niet mee of gedempt grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
    En zo heeft iedereen wel wat, heb ik heel lang mee zitten rommelen.. Toen ik overstapte van klassiek naar western, heb ik ook bijna weer opnieuw moeten leren spelen! Positie zoeken is erg lastig, maar blijven proberen! er is er vast wel 1.. Duim iets lager of hoger, barrévinger een iets schuin, of hoger of lager plaatsen..

On topic: met 2 vingers een open A op een klassieke? moet het op een electrische zeker lukken! ook een goede mogelijkheid..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

Senior Member

Standaard

De open A speel ik met alleen de wijsvinger. hele kootje op 3 snaren. beetje knip erin om de onderste E open te houden.

zo houd ik mijn andere 3 vingers vrij om een lick/riff erbij te kunnen spelen.
    Toooooooooooooooone!!!

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

en soms doe ik dan pinkie erbij op 5e positie hoge E

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lindstrom Bekijk bericht
    De open A speel ik met alleen de wijsvinger. hele kootje op 3 snaren. beetje knip erin om de onderste E open te houden.

zo houd ik mijn andere 3 vingers vrij om een lick/riff erbij te kunnen spelen.
    +1 en die losse e die laat ik voor wat ie is. Als ik die echt wil horen speel ik in de vijfde positie in barre of in de 5e positie en dan laat ik de onderste twee snaren gewoon open (add b), prachtig.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    Met dikke vingers en een open A drukken de meesten gewoon die drie vakjes met twee vingers in.
    Ik heb geen bijzonder dikke vingers, maar doe het ook zo.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

Member

Standaard

Bedankt voor al deze nuttige info !! Het driehoekje dat iemand hier zei had ik ook al geprobeerd maar ook dat lukt me niet.
    Ik wist niet dat je hem ook met 1 vinger kan spelen waarvoor dank, dat Baré akkoordje met de wijsvinger lijkt voor mij de beste oplossing. Na jullie reacties ben ik even gaan zoeken achter uitleg en gevonden! ==>http://www.justinguitar.com/en/BC-14...ibar-chord.php
    Thanks !

Standaard

Dat voorgenoemde 'driehoekje' wordt in het filmpje in onderstaande link goed uitgelegd.
    http://www.justinguitar.com/en/BC-112-A-chord.php

Misschien iets te 'beginner', maar het is in ieder geval duidelijk

Super Moderator

Standaard

Ik gebruik ook voor een A het driehoekje (vinger 2 naar achteren) vooral omdat ik dan als het moet er nog een pink achter kan zetten op de E snaar om de A6 te maken.
    Vriendelijke groet,

Standaard

Flamencogitaristen spelen de A wel zo: wijsvinger in een kleine barré op de d- en de g-snaar en de middelvinger op de b-snaar.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Flamencogitaristen spelen de A wel zo: wijsvinger in een kleine barré op de d- en de g-snaar en de middelvinger op de b-snaar.
    Zo doe ik het ook.
    Enigzins wel beïnvloed doordat ik een stukje van mijn ringvinger mis.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten