Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 46

Discussie: Prototype Nostrat

Senior Member

Standaard Prototype Nostrat

Wat doet een mens als ie ziek thuiszit en tegen de muren oploopt? Nog maar es een gitaartje ontwerpen.

Ik heb al heel wat dingen ontworpen en gebouwd en gek genoeg zit daar geen enkele gitaar bij die aansluit bij mijn gitaar DNA: ik ben au fond een strat man.

Ik heb al goeie Humbucker gitaren gebouwd, ook heel wat P90 gedoe. Guttlin's met teleconfiguratie. maar nog nooit iets strat achtigs.

Bij deze een poging. Nog heel vers, dus het kan zijn dat ik morgen zelf niks vind, of mss juist wel, dat is afwachten: incubatie. Vorm moet sowieso nog gefinetuned worden.

Ik heb geen trem getekend, maar die moet er natuurlijk wel in. Normaal zou ik ook een 6 in line headstock willen, maar nog nooit in geslaagd een te tekenen waar ik echt tevreden over was.

voorlopig is het dit. de typenaam Nostrat is slechts werktitel.

Senior Member

Standaard

Ik vind hem er best goed uit zien. Mooie strakke slagplaat en leuk kontje

Gewoon een (bijv) MDF prototype gaan bouwen zou ik zeggen, dan weet je hoe hij in het echt voelt.

Beterschap gewenst
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

Senior Member

Standaard

Ik vind die kont wel wat hebben, doet me wat denken aan iets van EKO.
    De vorm doet mij wat te veel aan een Music Man Albert Lee denken, goed design, maar net niet origineel genoeg. Needs some more tweakin' naar mijn mening.
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

GuitarPlansCollection

Senior Member

Standaard

Er is een tijdje overheen gegaan, en tegenwoordig vind ik de Guttlin-vorm net zo vanzelfsprekend als een strat of een LP. Maar toch denk ik dat dat bij deze niet gaat gebeuren, met die rare deuk...
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

Senior Member

Standaard

Nee, die deuk vind ik ook niet zo geslaagd. Het lijkt een wat krampachtige poging om afwijkend te zijn. Verder wel een leuk model, maar ik kan er nog niet heel warm voor lopen. Ik weet alleen niet waar het hem in zit.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

Beetje het plaatje verkloot.

Idee. De schuine lijn die de body maakt bij de halsaanzet, ook bij de kop en achteraan de body... Ik ben niet zo'n tekenheld dus excuses voor het naar de maan helpen van het plaatje. Nocaster is nogal een verkrampte naam. Guttcaster is misschien beter. Al heb ik het idee dat er betere namen te verzinnen zijn.

Dacht nog effekes aan Showcaster..... Denk aan binding, glitterlak, knalletje wit met extravagante accesoires... Beige koffer met poolberen voering.... En meer van dat 50's gedoe...

CUTTLESS of CUTTLINN kan ook. CUTS through the MIX like No Other... Play your SOlO and be heard like never before... You SHOULD play a CUTTLINN..... (of iets anders errug flauws)
    Laatst gewijzigd door muziekschuur; 3 februari 2012 om 09:58
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Senior Member

Standaard

Nice!
    Deuk in de kont lijkt mij wel handig bij zittend spelen. de headstock zou idd wel dezelfde kant op kunnen als de body. (ondersteboven wat schuin rekken aan de rechterbovenhoek en er een 6in lijn van maken? Dolpinlike)
    Word de body contoured? Dan ben ik erg benieuwd naar de vorm IRL.

Senior Member

Standaard

Ik ben het wel met de anderen eens, zoals muziekschuur die body getekend heeft ziet het er al beter uit.
    Misschien de taille net iets breder nemen en je zou ook de punt die hij achter heeft getekend precies andersom kunnen plaatsen, dus naar boven, dan heb je een beetje het halve reversed Firebird achtige idee, ik denk dat een omgekeerde Firebird achtige kop ook wel zou werken bij deze gitaar (als je 6 in lijn wil).
    Bovendien zou ik een andere slagplaat ontwerpen, deze is wel erg Albert Lee inderdaad.

Senior Member

Standaard

De oude Guttlin vormen vond ik wennen (*king), de Servant gaaf, maar je laatste 2 ontwerpen vind ik maar niks...

Senior Member

Standaard

Zoals Muziekschuur het tekende, lijkt het op een kruising tussen een Fender offset en de Joker. Ik vind dat die gekke hap moet behouden blijven
    Qua naam, misschien op iets van hier baseren :

“Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

GuitarPlansCollection

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten