Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22
    Junior Member

Standaard Cd laten branden/persen

Hoi,

Wij hebben een demo opgenomen en zouden die nummers graag op cd laten persen. Meestal wordt echter min. 500 exemplaren verwacht en dat is wat veel voor ons. De meeste bedrijven bieden voor mindere oplage van 200-300 aan om deze te branden.

Als ik nu echter zelfs cd's brand met mijn mac, dan spelen die op 5 op de 10 cd spelers niet af. Dat willen we uiteraard vermijden! Dus ik vroeg mij af of dat probleem zich ook voordoet als je cd's laat branden bij een bedrijf? Of gebeurt dat toch nog wat anders dan op een gewone computer?

tips, hints, alles is welkom... Wij hebben er echt geen verstand van

gr.
    Kenneth
    (.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)

http://vi.be/poachersofmen
    http://facebook.com/poachersofmen

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

ik voel me genaaid als ik een cd koop en het is niet een geperste.
    gebrande beschadigen veel makkelijker.
    volgens mij is er wel ergens iemand te vinden die 2 tot 300 maakt.

Moderator

Standaard

Voor een echte CD heb je een glasmaster nodig en dat maakt het duur voor een kleine oplage. Het omslagpunt ligt ergens rond 300 CD's.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Senior Member

Standaard

Wij hebben laatst met de band hetzelfde gehad en in eerste instantie 75 cd's laten branden en bedrukken. In verhouding was dit ook erg duur en nu hebben we 500 geperste exemplaren (aangezien die 75 stuks er zo doorheen waren). Nu hebben we niet de illusie dat we al die 500 geperste exemplaren verkocht krijgen overigens.
    Gear: Mayones, Skervesen, Mesa
    Band: Firezone http://www.firezone.bandcamp.com

Standaard

Zelfde ervaringen hier. Als je je cd aanbiedt voor een flinke prijs kom je niet weg met gebrand, maar 500 raak je niet kwijt tenzij je ze weggeeft. Dus: of geodkoop en gebrand, of geperst en geld verliezen op je oplage .

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hendrix2 Bekijk bericht
    Als ik nu echter zelfs cd's brand met mijn mac, dan spelen die op 5 op de 10 cd spelers niet af. Dat willen we uiteraard vermijden! Dus ik vroeg mij af of dat probleem zich ook voordoet als je cd's laat branden bij een bedrijf? Of gebeurt dat toch nog wat anders dan op een gewone computer?
    Helaas heb ik dit meegemaakt, had een verzamel CD opgenomen met 13 bands, de eind CD`s werden door een bedrijf geperst, en deze CD`s speelden vervolgens op 5 vd 10 spelers niet af! In computers enzo wel, maar in vele normale hi-fi sets niet.

Ik noem geen namen, maar ben één en ander nagegaan, dat bedrijf bleek ook maar gewoon iemand met een aantal copyers in zn extra slaapkamer. Misschien dat je hier even op moet letten voor je iets gaat drukken? Ga er even langs, en bespreek dergelijke zaken, en benadruk vervelende ervaringen. Spreek een garantie af ofzo.

Super Moderator

Standaard

Ik heb nog steeds paar dozen met eigen CD's op zolder. Heeft klauwen met geld gekost en heb er 100 van de 500 verkocht.

Ik gooi het even over een andere boeg.

Ik ben 40+ en op mijn werk zijn 30 stagiaires na 1986 geboren en heb eens rond gevraagd, niemand daarvan heeft ooit een CD gekocht.

Ik zou zelf in 2012 nooit meer een CD maken als band in kleine oplage.
    Zet je product op je site waar ze hem kunnen downloaden / afspelen.
    Vriendelijke groet,

Moderator

Standaard

Hans Dulfer zet het op een USB stick en zegt erbij: als je het kutmuziek vindt zet je gewoon je vakantiefoto's ervoor in de plaats. Geen Buma/Stemra en ik vermoed dat zoiets de hoofdreden is van Hans' USB stickje.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Senior Member

Standaard

Het probleem zit hem vaak in Goedkope c.d.s nemen. En op een te hoge snelheid branden. Beste is 1:1, maar dat duurt een euwigheid, en gewoon gold of silver nemen. Dus geen blauwe.
    Kan me trouwens niet voorstellen dat een normale audio cd (74min)gebrandt op een Mac door normale audio apparatuur vaak geweigerd wordt.Een enkele keer misschien.
    Maar waarom zou je c.d.s branden? Is toch achterhaalt! Bied je muziek gewoon op je website aan. Laat ze Subscriben op je site, en geef ze daarmee toegang tot een paar liedjes. Vervolgens heb je meteen hun e-mail adressen en zo nodig je ze uit voor komende optredens. Das marketing-technisch veeeeel handiger.
    Laatst gewijzigd door Fenderfan; 2 februari 2012 om 11:30
    Never work with latebloomers, there,s a reason they're late!

Moderator

Standaard

Dat usb-stick verhaal vind ik wel leuk. Je kan allerlei fancy sticks krijgen, met bedrukking en al, en het is leuk om te verkopen of weg te geven. Ik weet dat Tapes ze levert, maar er zijn er nog veel meer natuurlijk. (China?)
    Ik buig voor niemand. Ik heb een slechte rug.

Te koop: Cort Actionbass , zie advertentie!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten