Whoho. Dit bord vraagt om meer uitleg. Wat staat er allemaal op?
upcoming gigs van Bareknuckle:
Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse
Die korg monotron..... gebruik je dat als filter? Of heb je midi op je gitaar?
Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...
en een apparaat dat Beep! zegt.. dat wil ik ook!![]()
Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.
@Buzzel:
Gitaar of Monotron switch -> Boss PS-3 -> Polytune -> Proteus -> Green Ringer -> Bad Horsie -> Ibanez FL9 -> Blues drive -> Schredder -> Nova Delay -> Reverb -> Tremolo -> AMT F1 -> amp/pa.
Het is een hele lijst als ik het nu zo lees maar er is eigenlijk geen pedaaltje dat ik kan missen in onze setlist op dit moment.
Ik ben trots op mijn Boss PS-3 action met light dependant resistor! =D
@muziekschuur:
Midi kan de monotron niet en als filter op gitaar zou je volgens mij het signaal moeten converten. Ik gebruik hem gewoon zoals hij is. Via mijn distortion en in een amp gaat hij precies even hard als mijn gitaar. Gooi er wat delay overheen en de Proteus step/hold filter en je hebt een oneindige speeltuin vol ambient synth meuk.
zoon van Piet:
De beep is leuk. Het is een Dan Armstrong Greenringer en met je neck pickup en wat hoge noten zegt je gitaar letterlijk "beep!".
Laatst gewijzigd door JvD.; 23 januari 2012 om 11:11
upcoming gigs van Bareknuckle:
Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse
en waat heb je die mod laten doen? klinkt inderdaad supertof!
Guitars -> Pedals -> Amps
Pedalboard met Wah, M13 en omgebouwde Vox die nu fungeert als expressiepedaal. De drives komen uit de amp, de rest uit de M13 met de 4 kabels methode. De snoeren zijn weggewerkt onder een houten frame en de open delen weer cosmetisch "afgedicht" met noppenschuimplaat.
De lege ruimte links is bedoeld voor een nog aan te schaffen preamp pedaal en een Palmer PDI-09 met XLR naar de PA-mixer, voor gigs en repetities waar ik geen versterker wil meezeulen.
Wat ik vaak doe met het expressie pedaal is (met de amp op het drive kanaal) het pedaal instellen als volumepedaal voor de preamp, en tegelijkertijd instellen als vario Mid-focus EQ in de loop.
Heel-down: brengt dan de gain terug, en compenseert het volume verlies met een lichte boost in de fx loop. Zo krijg je op het drive kanaal een clean-met-randje-sound.
Toe-down: brengt de gain terug naar max, en de boost loopt terug naar 'neutraal'.
En dan nog alle drive standen ertussen in! En het overall geluidsniveau blijft gelijk.
Ik gebruik de M13 in latched scene mode en mijn lead sounds gebruiken dan de ingestelde amp drive, maar met een Boost Comp voor de amp (=gecombineerd MXR Dynacomp + MXR MicroAmp) en een Mid-Focus EQ boost in de loop plus delay(s).
Lekker compact en veelzijdige sounds mogelijk.
Laatst gewijzigd door Meneer I.; 25 januari 2012 om 00:36
Greetz, Iwan
www.vanbuitenband.nl Allround Coverband
Momenteel aan boord:
vlnr, boven: marshall vibratrem, marshall regenerator, marshall shredmaster, digitech whammy iv, dod 440-kloon.
vlnr, onder: tc electronic repeater, shiny true bypass looper, visual sound double trouble, oud yamaha stemapparaatje, zvex mastotron-kloon.
De Regenerator, Shredmaster en Whammy zijn via de tb-looper geschakeld. Versterking via Egnater Rebel 30 top en een zelfbouw houten cabinet met twee Celestions G12-T75's. Een simpel volumepedaal van Boss via de fx-loop.
De bekabeling is (nog) niet helemaal strak. Voornamelijk tweedehands George L. Voeding via 1Spot. De koffer is de welbekende DAP Showmaster 48, met uitneembare zwart gespoten multiplex plank erin. Klittenband uit een watersportzaak, meterslang supersterk spul voor weinig.
Favorieten/bladwijzers