Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
Te koop: niets
super, anders had ik em ook niet gekocht, ik verwachte er eigenlijk niet zo veel van, uit nieuwsgierigheid getest in de winkel en ik was dadelijk verkocht.
De hals iets iets platter als van mijn Gibson V, en de hoge frets (24 ipv v
22 bij gibson) zijn makkelijker bereikbaar.
Het fretboard is ook speciaal, is niet van hout, maar van een soort kunstof, speelt heel soepel en heeft een lekkere felle attack.
Alles was goed aan deze gitaar, blijft ook zeer stabiel op stemming, ik heb ze enkel wat moeten afstellen, pickups stonden te laag, brug te hoog, intonatie was niet goed, maar ik moest toch van snaardikte veranderen.
Standaard pickups zijn ook zeer goed. Gibson zou die apart moeten uitbrengen.
Ik heb gisteren nog gerepeteerd met mijn Les Paul Classic met 500T in de brug, en nu vraag ik me af waarom ik die eigenlijk gewisseld had voor een duncan JB. klonk ook weer super.
Yes! Mijn trombone sectielid van de brassband had een creditcard en wilde de BKP pickups wel voor me bestellen, bestelling is net de deur uit. Ben benieuwd.
Iemand enig idee wat de levertijden van BKP zijn?
Welke heb je laten bestellen?
De ceramische Nailbombset. Die hebben als het goed is wel een lekkere oldschool vibe. En daar heb ik eerder al een mee gespeeld over mijn JCM. Klonk erg lekker. We zouden nog eens jammen, dan neem ik ze wel mee in de gitaar.
In Zebra
Is wel over een ENGL, maar misschien krijg je wat een idee:
Laatst gewijzigd door Jasper.; 1 februari 2012 om 19:06
het klinkt een beetje als m'n (ex)schoonmoeder die teveel bruine bonen met ui gegeten heeft...
Ok, precies wat ik zoek.Jij hebt toch al eens BKP's gehad? Weet je nog hoe snel ze er waren?
dat is 6 jaar geleden... het duurde iets van 3 weken ofzo, max.
maar goed, dan is dat ook weer uit de lucht. JIj wilt klinken als een flatulerende schoonmoeder, ik als een brullende cirkelzaag.
Wat vond je er niet goed aan? Want ik vond ze geweldig over mijn JCM900 klinken. Nóg beter dan de JB (met ceramische magneet van jou, dus eigenlijk een Distortion) in mijn Jackson. Lekker dynamisch en gebalanceerd.
Moest wel een beetje netter spelen, want hij maskeerde mijn foutjes wat minder had ik het idee.
Favorieten/bladwijzers