Ik vind het een goed ontwerp.
De onderkant van het dakje loopt evenwijdig met de topkam en de punt ligt op de middellijn. Meer moet dat niet zijn.
Ik vind het een goed ontwerp.
De onderkant van het dakje loopt evenwijdig met de topkam en de punt ligt op de middellijn. Meer moet dat niet zijn.
When in Doubt, Fuck it.
When not in Doubt... get in Doubt!
Remember kids: eat your parents, stay in sleep, don't do school, honor your vegetables and get eight hours of drugs every night.
De 2 punten van het dak mogen natuurlijk niet evenwijdig lopen met de topkam, maar in verhouding vanuit hetzelfde punt beginnen waaruit alle frets en schuine lijnen voor de multi-scale beginnen.
(Eigenlijk vind ik multi-scale veel beter klingen dan fanned frets)
Van het weekend er nog eens over nadenken.
P.s. Het wordt tijd dat ik terug op de pc begin te tekenen, gaat uiteindelijk een pak sneller ...
s.
Misschien je sleuven iets meer parallel aan de toets zetten? IMO zitten ze een beetje onnatuurlijk scheef. Verder vind ik het eigenlijk wel een goed ontwerp. Naar mijn mening is het dakje eigenlijk precies goed zo!
[edit:] nog een kleine toevoeging. Stel je trekt een lijn tussen de (op de foto) onderkanten van de sleuven. Niet het gat zelf, maar waar de lichtere inkeping in het hout begint. Reken vervolgens uit onder welke hoek een fret op die specifieke positie zou moeten staan, en zorg dat de sleuvel die lijn raken. Ik denk dat je zo een mooi geheel maakt omdat je de 'lijn' van de frets onderbreekt.
... ja, beetje vaag verhaal in woorden, als je wilt kan ik het even tekenen!
Laatst gewijzigd door KoenB; 19 januari 2012 om 20:50
Te koop:
Hughes & Kettner Duotone 100W buizentop
Kool & Elfring 2 x 12" cabinet (Celestion Vintage 30)
Blackstar DistX buizendistortion in goede staat, incl adapter
De sleuven staan evenwijdig met de zijkanten van de kop, zoals het origineel. Dus dat ga ik wel zo houden.
Maar ik kan inderdaad de lijnen in de kop wel wat meer afstellen op de multi-scale verhoudingen, zodat het allemaal wat samen hangt.
s.
Te koop:
Hughes & Kettner Duotone 100W buizentop
Kool & Elfring 2 x 12" cabinet (Celestion Vintage 30)
Blackstar DistX buizendistortion in goede staat, incl adapter
Zoiets als de kop van de fleta?
Misschien geen slecht idee.
Heb ondertussen al 3 gitaren met zo'n kop gemaakt.
Het idee is ontstaan bij de kop van De panormo kopie, de allereerste echte gitaar die ik ooit gebouwd heb.
s.
Misschien het 'dakje' een iets vloeiender vorm geven door middel van een ogief, Stijn?
(Persoonlijk blijf ik het zoeken naar een 'goeie' vorm leuker vinden met potlood en papier, alle teken- en photoshop programma's ten spijt. Ik heb er geen verklaring voor, maar het lijkt me ofdat de 'evolutie' bij het zoeken met een potlood 'natuurlijker' verloopt dan het gepriegel met puntjes, kruisjes en lijntjes op een computerscherm)
Tee.
Tee.
Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.
Favorieten/bladwijzers