Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 43

Threaded View

  1. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2006
    Berichten
    3.881
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Dat 7de akkoord op zich klinkt ' onstabiel',maar vergeet niet dat akkoorden meestal/altijd in een akkoordprogressie voorkomen, en uiteindelijk zal het blijken dat ze daar tot hun recht komen en dus ook ' nodig' zijn. Ook dit akkoord.
    Als je wat met akkoorden gaat experimenteren kom je soms tot heel bizarre vaststellingen : akkoorden lijken soms heel erg op andere.
    'Slash' akkoorden bvb.( notatie : akkoord/basnoot)
    Emin/C
    F/D
    G/E
    Amin/F
    Bdim/G
    C/A
    Dmin/B

    en je hebt gewoon de geharmoniseerde toonladder van C majeur

    Als je jouw Bmin7b5 speelt met een G in de bas ( Bmin7b5/G dus) heb je een G9

    Als je de B vervangt door een C heb je Dmin7......(Dmin/C)

    Akkoorden dien je te leren met al hun omkeringen ( en dat vraagt tijd en werk) : de bedoeling is dat je de akkoorden in een progressie ' mooi' in elkaar laat overgaan. ( Voice leading ).

    Toonladders en hun relatie tot akkoorden is het allerbelangrijkste dat je ooit geleerd hebt of zal gaan leren, en het is een studie die nooit voltooid is
    Laatst gewijzigd door terrasbeest; 15 januari 2012 om 18:48

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top