Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 74 van 107 EersteEerste ... 2464727374757684 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 731 t/m 740 van 1063

Standaard

Mijn technische kennis gaat helaas niet verder dan ''+'' en ''-''. Voor de rest is het iets met veel bomen en een bos

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joeyonfire Bekijk bericht
    Beetje onzin om er een nieuw topic voor te openen, maar weet iemand toevallig waar je speakerkasten zonder speakers kunt kopen?

Of wellicht is er een cab met standaard 4 Celestion G12K-100's?
    Marshall Modefour kasten: hier waren 2 versies van, eentje met V30's, andere met de G12-K100's.

worden spijtig genoeg niet meer gemaakt, waren goeie kasten.

Standaard

Ben al voorzien.

Nu ben ik toch aan de twijfel geslagen. Momenteel hangen er 2 G12k-100's in met twee cheapass-speakers.

Wordt het 4 x G12K-100 óf 2 x G12K-100 + 2 V30's.

Standaard

allemaal dezelfde nemen, ik heb ook al zitten experimenteren met mixen van speakers en vond het resultaat nooit zo goed als 4 dezelfde.

Was toen met greenbacks, V30's en de 75 watters die in gewone marshallkasten zitten

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door polviggen Bekijk bericht
    allemaal dezelfde nemen, ik heb ook al zitten experimenteren met mixen van speakers en vond het resultaat nooit zo goed als 4 dezelfde.
    Dat was in eerste instantie ook mijn uitgangspunt maar ik ben toch zeer benieuwd hoe het klinkt met de v30's erbij.

Senior Member

Standaard

Diezel gebruikt beide speakers los maar ook een combinatie. Dus mij lijkt het geen verkeerde mix.
    Het schijnt dat de G12-K100 erg rond van klank zijn en soms wat bite missen. Dat vult de V30 dan aan waarschijnlijk aangezien deze juist veel hoog mid bite heeft.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Het schijnt dat de G12-K100 erg rond van klank zijn en soms wat bite missen. Dat vult de V30 dan aan waarschijnlijk aangezien deze juist veel hoog mid bite heeft.
    Wederom: dat werkt alleen maar in de ruimte, een microfoon kan niet voor 2 speakers staan.

Standaard

Als het alleen voor de microfoon zou zijn had ik aan een 1x12 ook wel genoeg.
    Het gaat juist om de ruimte

Maar de G12k-100 ten opzichte van de v30 echt retestrak en niet zo modderig bij hoger volume. Het is wel wat je zegt dat ze iets wat warmte missen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Wederom: dat werkt alleen maar in de ruimte, een microfoon kan niet voor 2 speakers staan.
    Ik heb ook een combi, en inderdaad wordt er meestal maar 1 type uitversterkt (hoewel ik ook al een podia heb gehad waar twee mics hingen voor me cab). Maar in de studio heb je wel de keuze welke speaker je pakt, en kun je ze ook combineren.
    Buiten dat heb je meer variatie mogelijkheid zonder dat je twee cabinets mee hoeft te zeulen. Als je een keer in een zaaltje staat waar je de ene speaker niet lekker kan laten klinken pak je gewoon de andere om te proberen. Ik heb greenbacks en G12-65, greenback is lekker snijdend, de G12-65 ronder en meer body.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

Ik wil de V30's in mijn Soldano vervangen door Greenback achtige speakers. Geen Chinese, het mag iets verfijnder en meer Vintage. De Chinese versie vind ik niet slecht klinken maar te modern.
    Welke zou ik nemen? Alternatieve merken, modellen?

MS

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten