Die kool en elfring zijn inderdaad een beetje aan de prijs. zat er toevallig net naar te kijken. Daar kun je een hele mooie nieuwe cab met speakers voor kopen
Die kool en elfring zijn inderdaad een beetje aan de prijs. zat er toevallig net naar te kijken. Daar kun je een hele mooie nieuwe cab met speakers voor kopen
Bij www.tubeampdoctor.de en www.tubetown.de heb je ook lege kasten te koop maar die zitten waarschijnlijk ook redleijk hoog aan de prijs als je er nog 4 losse speakers bij moet kopen.
Je kunt ook marktplaats in de gaten houden, laatst stonden er kasten te koop met G12-K80 (als ik me niet vergis dezelfde alleen dan 80 watt) voor een 300 euro ofzo maar.
Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
Te koop: niets
Nou ik heb er dus een binnen voor 80 piek.
Nog even 1 kort vraagje (hoop ik).
Ik heb de speakers uit mijn 2x12 dus in de 4x12 gezet. Nu wil ik de bedrading van de 2x12 heel houden zodat ik later eventueel nog terug kan naar 2x12 zonder nieuwe speakers te kopen.
Momenteel zitten de speakers aangesloten als op onderstaande afbeelding.
Dit houd dus in. Linker input is stereo, rechter is mono.
Hoe sluit ik de andere 2 speakers dan het best aan zonder teveel te knippen/solderen of wat dan ook.
En wat is dan de uiteindelijke weerstand die ik in moet stellen op mijn Valveking? Ervan uitgaande dat ale speakers 8 Ohm weerstand hebben en ik de top-->cabinet altijd parallel bekabel?
Check deze site ff: http://www.colomar.com/Shavano/4x12wiring.html
Daar staan volgens mij alle mogelijke combinaties in.
Die had ik ook al gevonden maar daar staan aalleen maar schema's met 1 input en 1 output. En ik heb dus 2 doorgeluste inputs.
Ahhh ok, nu ik het nog een keer zie. Ik dacht in eerste instantie dat dat met een switch was. Toch te gauw gelezen.
Maar dat is dus kwestie van 2 draadjes maken.
Maar zoals daarin beweerd wordt moet ik dan 2 jackplates hebben. Is dit strikt noodzakelijk?
Die van mijn 2 x12 inderdaad wel. Die van de 4x12 niet. Het plaatje van de 2x12 past niet zonder aanpassingen in de 4x12. Misschien maar beter om dat passend te maken.
enniehouw, Thanks!
Favorieten/bladwijzers