Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 9 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 84
    Senior Member

Standaard

Je hebt het over te schel en geen dikke toon. Ik herken dat wel. Bij elke versterker die ik heb gehad, had ik dat ook. Als je je speakers op je oren gericht hebt klinkt het meestal schel. Sta je ernaast dan klinkt het heel anders. Tijdje terug had ik een optreden. Alles werd opgenomen. Tijdens het optreden dacht ik 'wat een kutgeluid, veel te schel en te iel'. Ik ergerde mij er mateloos aan. Later hoorde ik de opname terug en toen vond ik het geluid erg goed; precies het geluid waar ik al jaren naar op zoek was!
    Tijdens dat optreden had ik de speakers op mijn oren gericht. Blijkbaar geeft dat een heel ander geluid/sound. Zoals ik je al eerder vroeg is of je weleens een Beamblocker hebt geprobeert. Die spreidt het geluid mooier en de hoge tonen worden mooier 'gemixt' met de midden en lage tonen.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Maar de jb en de 59 zíjn heel fel. Jb+dsl+g12t75= fel bijna schel geluid. Recept voor problemen.

Standaard

Even inhaken op het greenback-verhaal: de huidige "Greenback" oftewel G12M25 (China) die Celestion maakt gaat MI absoluut niet het scherpe hoog tegen. De nieuwe productie heeft in tegenstelling tot de Heritage reeks en de echte oude GB's weinig onderkant en een behoorlijk scherp hoog, in tegenstelling tot wat men vaak zegt over Greenbacks. Ik heb ze mijn mijn Bogner 4*12 gemixed met V30's en die klinken er in verhouding wat warmer bij. Ik zou het eerder zoeken in de 65's als je bij Celestion wilt blijven.

Naast speakers zou je ook wat "open deur" trucs kunnen toepassen; wat zit er in de V1 positie van je DSL? (de eerste voorversterkerbuis) Een JJ klinkt veel gematigder dan een EH bijvoorbeeld. Je pickups al iets naar beneden gezet aan de treble kant, of iets omhoog bij de bas? Zijn je speakers net nieuw? Een nieuwe T75 klinkt een stuk stugger en scheller dan een die al wat uren op volume heeft gemaakt. Hang er eens een paar keer een mp3 speler aan op normaal volume bijvoorbeeld.

Standaard

Ok, maar wat adviseren jullie om te doen? Andere brug pup? Zo ja, welke?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    Je hebt het over te schel en geen dikke toon. Ik herken dat wel. Bij elke versterker die ik heb gehad, had ik dat ook. Als je je speakers op je oren gericht hebt klinkt het meestal schel. Sta je ernaast dan klinkt het heel anders. Tijdje terug had ik een optreden. Alles werd opgenomen. Tijdens het optreden dacht ik 'wat een kutgeluid, veel te schel en te iel'. Ik ergerde mij er mateloos aan. Later hoorde ik de opname terug en toen vond ik het geluid erg goed; precies het geluid waar ik al jaren naar op zoek was!
    Tijdens dat optreden had ik de speakers op mijn oren gericht. Blijkbaar geeft dat een heel ander geluid/sound. Zoals ik je al eerder vroeg is of je weleens een Beamblocker hebt geprobeert. Die spreidt het geluid mooier en de hoge tonen worden mooier 'gemixt' met de midden en lage tonen.
    Dat heb ik ook! Er is twee keer gefilmd tijdens een optreden, waarvan de geluidskwaliteit van de film acceptabel genoeg was om op grond daarvan te oordelen. Ik vond toen dat mijn geluid, ook toen door de schelle V30's, lekker was. Er is zeker een verschil aanwezig tussen het 'luisteren' naar je geluid als je speelt, of als je alleen luistert...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    Als de opnames rechtstreeks van het tafelgeluid opgenomen waren is je gitaarsound sowieso anders. Een echt beeld krijg je als je het zaalgeluid opneemt met een richt mic. Dan krijg je een goed beeld van je sound. Pak je het tafelgeluid, hoef je niet met een buizenbak te spelen, maar kan je net zo goed een pod nemen met speakersim.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Superdistortion, Custom Custom, zoiets.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Als de opnames rechtstreeks van het tafelgeluid opgenomen waren is je gitaarsound sowieso anders. Een echt beeld krijg je als je het zaalgeluid opneemt met een richt mic. Dan krijg je een goed beeld van je sound. Pak je het tafelgeluid, hoef je niet met een buizenbak te spelen, maar kan je net zo goed een pod nemen met speakersim.
    Was opgenomen met een microfoon gericht op de speaker, dus gaf een goed beeld van het geluid. Het geluid was totaal niet schel. Maar was schel toen ik voor de speaker stond!

Senior Member

Standaard

O ja, de speakers waren V30's en de gitaar was een Fender telecaster met een broadcaster in de brug. Genoeg elementen om een schel geluid te krijgen.....

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MJR Bekijk bericht
    Heb jij ervaring met zo'n MM trafo dan? En wat is een choke? Ik zal vanmiddag die methode van jou eens proberen, misschien werkt het wel. Ik herken mezelf wel in wat jij zegt over dat gitaristen die EQ vaak instellen met hun ogen...
    Maar, dit is toch niet de manier waarop een versterker hoort te werken? Normaalgesproken moet alles neutraal (dus niet te schel) klinken met alle regelaars op 12 uur en kun je vanaf daar alles tweaken. Het hoort toch niet zo te zijn dat je alles dicht moet draaien om een lekker geluid te krijgen? Of heb ik dat nou mis?

Ik geloof wel in het merk Marshall; het is niet voor niets dat de halve wereld erop speelt en de meest begeerlijke tones van bekende artiesten (in mijn oren) komen uit een Marshall. Daarom heb ik ook deze amp aangeschaft. Ook moet ik eerlijk zeggen dat ik tijdens repetities op Koch Multitones en Twintones speel en dat ik daar ook min of meer tegen hetzelfde probleem aanloop.
    heb nog nooit een MM geprobeerd en dat ga ik nooit doen ook... dat klinkt hypocriet, maar ik verdom het om voor de helft van de nieuwwaarde van een versterker 2 andere trafo's erin te zetten, die wat volgens vele beschrijvingen het onbeschofte uit een marshall halen, wat ik nou net niet wil hebben
    een choke is nuchter gezien simpelweg spoel die fungeert als voedingsfilter wat vooral wisselstroom tegenhoudt en gelijkstroom doorlaat... op jouw DSL gebruiken ze een doodsimpele weerstand daarvoor... vele mensen beweren een wereld van verschil te horen door die weerstand te vervangen door een choke, maar ook hier ben ik te nuchter voor... het geeft uiteraard een resultaat, maar een nieuwe set snaren op je plank, bijvoorbeeld, maakt veel meer verschil uit...
    de de reden dat de choke eruitging is alleen maar omdat de filtering van wisselstroomrimpels tegen die tijd al afdoende was en er geen specifieke spoel meer nodig was... de laatste tijd stopt marshall weer een choke in hun modellen, maar de nummer 1 reden is dezelfde reden als waarom ze nog steeds handwired versterkers maken... omdat de klant het graag wil...

wat betreft die instellingen... tuurlijk, zelfs marshall adviseerd om eerst alles op 12 uur te zetten en van daar uit te beginnen met tweaken... maar je hebt blijkelijk al een vrij heldere gitaar icm die T75's
    inderdaad kunnen alle knoppen op 10 en dat heeft een reden... maar aan de andere kant kunnen die knoppen ook allemaal op nul, om precies dezelfde reden... dus nogmaals: instellen doe je met je oortjes en niet met je oogjes en er zijn heel veel gitaristen, die die fout maken en het zelf niet toegeven

hemel marshall trouwens niet teveel op, de meeste mensen hier branden het merk af tot op het bot...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten