Held !!!
Witte elektriciteitsdraad met messing draadkern als positie dots ...
Waar haal je het !!!
Ze ziet er zeer appetijtelijk uit !
s.
Held !!!
Witte elektriciteitsdraad met messing draadkern als positie dots ...
Waar haal je het !!!
Ze ziet er zeer appetijtelijk uit !
s.
Stijn, dank je!
Tussen de bergen rotzooi die ik heb liggen, bevinden zich vele onderdelen van kapotte elektrische apparaten die ik uit elkaar heb gehaald; pc's, modems, videorecorders, DVD-spelers, harde schijven (die hebben ongelofelijke magneten!), cd-spelers en -recorders et cetera.
Onder andere voedingen van pc's bevatten hele bundels kabel in alle denkbare kleuren. Ik had al een keer eerder elektriciteitsdraad gebruikt maar dan ontdaan van de binnenkant en voorzien van een nieuwe kern van dunner draad (zwart rond wit):
Dat was voor de gitaar die ik voor mijn zoon heb gebouwd. Het idee was voor mij niet helemaal nieuw maar één kabel met oorspronkelijke kern gaf toch een wat eigen effect omdat die kern zich bij het schuren soms een beetje uitspreidt; en elektriciteitsdraad blijkt zelden echt symmetrisch als je het onder een loep legt.
Het toont de posities goed, het heeft zich goed glad laten schuren, de buitenomtrek past zich mooi aan aan het geboorde gaatje;
en het is gemaakt van een paar centimeter afval![]()
Aaron Stonebeat
Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/
Ik heb ooit overwogen om positiedots te maken van playmobile harkjes...
Om de kids niet in huilen uit te laten barsten toch maar bij G.S. sidedots besteld. deze sidedots zien er wel echt geweldig uit.
Te koop:
Hughes & Kettner Duotone 100W buizentop
Kool & Elfring 2 x 12" cabinet (Celestion Vintage 30)
Blackstar DistX buizendistortion in goede staat, incl adapter
Ik maak het staartstuk eerst maar eens mooi glad; andere fratsen kunnen altijd nog.
En natuurlijk is het de bedoeling dat alles straks mooi glad en strak afgewerkt is
Vandaag heb ik weer een belangrijke horde genomen, namelijk de frets:
Nu nog vlakken et cetera.
Aaron Stonebeat
Qua kleurstelling lijkt het me dat dit schitterend bouwsel inderdaad niet veel méér behoeft, Aaron, maar welke afwerking krijgen de dwarsgenerfde zijkanten mee?
Tee.
Tee.
Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.
Ik volg het topic al vanaf het begin. Nog niet eerder gereageerd maar nu moet ik toch even: een en al creativiteit wat ik hier zie. Super! Als de "Wishbone" ook nog eens zo gaat klinken als ie er uit ziet, komt het helemaal goed!![]()
Die body heeft echt een gave vorm, maar eigenlijk alles klopt gewoon.
De headstock, ook zo lekker eigenwijs.
@ HaroldA:
Ik heb er laatst even twee oude snaren op gehad. Maar ik wacht nog heel even tot het sowieso moet voor het vijlen van de topkam.
@ Tee:
Ik zat van meet af aan te denken aan blank rondom, als er tenminste onderweg niets zou gebeuren waardoor delen het daglicht niet meer zouden verdragen (zoiets is me overkomen bij de allereerste gitaar waarop ik binding heb gezet).
Aan de geur te oordelen is het ceder, zoals in sigarenkistjes; het heeft ook wel een dergelijke structuur. Het leeft best mooi op als er iets overheen zit.
Hoe dan ook, ik heb maar even doorgetrokken en de frets zijn gevlakt en weer afgewerkt.
De volgende logische stap is inderdaad dat setje snaren erop zodat ik de topkam klaar kan maken.
Wat verder nog moet:
- een afdekplaatje voor de halspen (ik denk aan hetzelfde metaal als het staartstuk)
- staartstuk en afdekplaatje polijsten.
- nog wat vulwerk bij een aantal splinters die uit de zijkant zijn verdwenen bij het frezen van de uitsparing voor de binding
- knopjes om een band te bevestigen
- een gepaste decal voor op de kop
- lakken of anderszins afwerken (aarrrrrrrrrgggggggghh!!!)
En liefst voor die laatste kwestie besluit ik wat ik met de elektronica ga doen; ik zie deze gitaar absoluut mee het podium op gaan.
M'n kippetje voor binnenin ('t is onze Toeta, 't is niet zomaar een kip; ze zou een prima huisdier zijn als ze zindelijk is te krijgen, ze vind het geweldig om mee naar binnen te lopen en ze is nieuwsgierig en communicatief) ziet er nu zo uit:
![]()
Aaron Stonebeat
Favorieten/bladwijzers