Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 571 van 904 EersteEerste ... 71471521561569570571572573581621671 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 5.701 t/m 5.710 van 9036
    Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Als een drummer niet luisteren wilt, moet je meermaals slaan, tot alle tanden op de grond liggen!

(Ja, zo'n driedelige maple hals is kneiterhard, maar zelfs met die volute blijft de overgang tussen kop & hals een relatief zwak punt).
    Dit bericht ter lering en vermaak is tot u gebracht met 97% gerecycleerde elektronen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Ja, zo'n driedelige maple hals is kneiterhard, maar zelfs met die volute blijft de overgang tussen kop & hals een relatief zwak punt.
    Dan moet er toch bijna meer schade te vinden zijn als je zo'n maple hals 100% door wil breken? Een drummer is volgens mij te zacht en een vloer/muur/stuk metaal zou andere/extra schade veroorzaken.

Het zou zomaar een lakscheurtje kunnen zijn en op de kop een brandplek van zo'n sukkel die een sigaret onder de snaren klemt.

Senior Member

Standaard

Hoe weten jullie zo zeker dat het een maple hals is dan

Senior Member

Standaard

Ik heb het ook wel vaker gezien hoor een gebroken maple hals op een Gibson.

Senior Member

Standaard

Ik kan me haast niet voorstellen dat Beyer zoiets belangrijks over het hoofd zou zien of verzwijgen. Hun score van 100% zegt wel iets.

Wat ik zie is wat lakbeschadiging en aan de achterkant, aan de andere kant dus, een crack. Onmogelijk te zeggen of die scheur ook in het hout loopt. Maar beiden hebben niks met elkaar te maken, ze zitten tegenover elkaar.

In mijn oude LP lopen daar ook lakscheurtjes. Bij Fenders gebeurt dat meestal bij ronding bij de hiel. Daar houd ik het op.

Laatst gewijzigd door Pepe; 27 december 2011 om 14:48

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik kan me haast niet voorstellen dat Beyer zoiets belangrijks over het hoofd zou zien of verzwijgen. Hun score van 100% zegt wel iets.
    Er staat: Info komt later
    Als ze met alle details op de proppen komen zullen we meer weten. Ik vind het wel erg verdacht iig

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oranjeaap Bekijk bericht
    Er staat: Info komt later
    Ik vind het wel erg verdacht iig
    Scheur (in de lak) zit diagonaal tegenover de lakschade aan de voorzijde. Volgens mij is er niks aan de hand, behalve dat hij duur is

Senior Member

Standaard

het is wel heel toevallig dat aan de linkerzijde van de headstock een gedeelte van de fineer kapot is en er ook nog een scheur in de lak/hout zit vanaf de beschadiging, die doorloopt naar de achterzijde van de headstock.

De fineer op de headstock gaat niet zomaar kapot, ook niet door een sigaretje.

En ja deze 3-delige halzen kunnen wel degelijk breken, daar heb ik al wel eens een paar exemplaren van gezien.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    het is wel heel toevallig dat aan de linkerzijde van de headstock een gedeelte van de fineer kapot is en er ook nog een scheur in de lak/hout zit vanaf de beschadiging, die doorloopt naar de achterzijde van de headstock.
    Links = rechts als je van de andere kant een foto neemt... Oftewel: ze zitten diagonaal tegenover elkaar.

Of zie ik het nou verkeerd?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht

Wat ik zie is wat lakbeschadiging en aan de achterkant, aan de andere kant dus, een crack. Onmogelijk te zeggen of die scheur ook in het hout loopt. Maar beiden hebben niks met elkaar te maken, ze zitten tegenover elkaar.

In mijn oude LP lopen daar ook lakscheurtjes. Bij Fenders gebeurt dat meestal bij ronding bij de hiel. Daar houd ik het op.

Er staat wel bij dat ze de gitaar in opdracht van een klant verkopen (er zal uiteraard wel een leuk bedrag voor bemiddelingskosten voor hun tussen zitten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten