Lelijke breuk.
Wat ga je doen. Deze breuk opnieuw lijmen of een nieuw stuk er tussen zetten?
Lelijke breuk.
Wat ga je doen. Deze breuk opnieuw lijmen of een nieuw stuk er tussen zetten?
Eerst de breuk lijmen en daarna vanaf de toetskant verstevigingen er in frezen van rechtdradig kwartiers esdoorn. Moet echt flink stevig zijn want er komt een enorme spanning op. Toets er weer op en hopen dat de breuklijn zo min mogelijk zichtbaar is. (er zat ook gupa tussen dus ik hoop dat ik alles mooi strak passend krijg straks...
Auch, ik ben ook benieuwd hoe je dit gaat aanpakken.
Ik heb nog een Les Paul liggen met breuk. Ook al eens gerpareerd maar al snel liet het weer los. De eigenaar heeft er toen zelf een poging gedaan uit frustratie. Dat werkte ook niet.
De lijm resten zijn lastig te verwijderen.
Zal niet gemakkelijk worden om alle oude lijmresten er tussen uit te krijgen. Jij heb meer ervaring met hout dan ik. Ik had waarschijnlijk gekozen voor een soort dubbele scarf joint (het oude stuk er tussen weg) en die verstevigen d.m.v. gefreesde verstevigingen aan de toetskant.
Ik ben heel benieuwd. Plaats even een foto na reparatie a.u.b.
Omdat strijkinstrumenten een onafgewerkte hals hebben is het mogelijk de lijm weer zacht te maken met hete, vochtige doeken..(zonder het lakwerk bij te werken).hierna pulk ik de zacht geworden witte lijm er uit met een tandarts haakje. Als de lijm net rubberachtig is. De gupa resten maak ik schoon met aceton. Hopelijk valt het zwellen/vervormen van de breuk mee zodat ik alles weer netjes in elkaar kan steken.
stapel zet grief ...
Om stapel zot van te worden
tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
s.
Heb je er ook een tandartspraktijk bij geopend Stijn?
Zo ziet het er uit:
tang, lamp, hamer, prikker, speigeltje.
p.s. spot de luthier !!!
s.
Favorieten/bladwijzers