Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 32 van 60 EersteEerste ... 22303132333442 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 311 t/m 320 van 599

Standaard

Dank voor de bijval

Er was nog één ding dat me niet helemaal lekker zat: ik vond het nog zo plat. Buigen van zo'n stuk plaat leidt snel tot knikken die er niet meer uitgaan en klemmen tussen twee blokken met een radius van 12'' had geen enkel effect.

Toen kwam de gebogen rand die oorspronkelijk onder de zitting zat van pas; met twee lijmklemmen heb ik het uiteinde van het staartstuk daar tegenaan getrokken en voilà:

Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

Schitterend al die DIY onderdelen

Kun je nog een beetje het geduld opbrengen tot ie af is?
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

Senior Member

Standaard

Ik moet zeggen Aaron: ik sta echt versteld van je vakmanschap en je vermogen om alles om te buigen tot iets moois! Ik ben erg benieuwd naar de uitkomst!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

Standaard

@ Rizz:

't Is een beetje mijn ding geworden om gitaren samen te stellen uit de rommelbak. Zo kan ik in ieder geval lekker oefenen en dingen uit proberen zonder dat het veel kost; ik heb aan deze gitaar tot nu tot een tientje uitgegeven, schat ik

@ Ike:

Och ja, het geduld heb ik wel. En de sectie brug + staartstuk is veel sneller gegaan dan ik had verwacht.
    Ik realiseerde me daar straks dat ik haast vergeten was dat ik nog binding rond de kast wil hebben.

Maar het akoestische deel begint aardig op te schieten. Ik moet nog ergens een geschikt element vandaan zien te halen en bedenken waar ik twee potmeters en een schakelaar wil aanbrengen. En of ik een slagplaat wil; ik denk dat deze gitaar dat wel verdraagt.
    Aaron Stonebeat

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    @ Rizz:

't Is een beetje mijn ding geworden om gitaren samen te stellen uit de rommelbak. Zo kan ik in ieder geval lekker oefenen en dingen uit proberen zonder dat het veel kost; ik heb aan deze gitaar tot nu tot een tientje uitgegeven, schat ik
    En al die vrouwen maar zeggen dat je je rommel weg moet gooien! Wat nou bewaren! opgeruimd moet het zijn! Echt niet.. Helaas voor mij ben ik net begonnen en heb ik nog niet zo'n goed gevulde rommelbak, maar een tientje? ai em impressed!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

Senior Member

Standaard

Schitterend zeg....
    Ik ben nu constant aan het kijken of ik niet ergens troep heb liggen waar ooit nog een gitaaronderdeel uitgehaald zou kunnen worden... zie alleen nog maar gitaren in de keuken

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door teunallica Bekijk bericht
    Schitterend zeg....
    Ik ben nu constant aan het kijken of ik niet ergens troep heb liggen waar ooit nog een gitaaronderdeel uitgehaald zou kunnen worden... zie alleen nog maar gitaren in de keuken
    Heb ik ook

Vandaag heb ik een beste zaagklus gedaan, weer met mijn Japanse zaagje van de Aldi:

Hiervoor:

Aaron Stonebeat

Senior Member

Standaard

ik denk eraan om mijn kammetjes ook te gaan maken uit zo'n stuk been, stuk goedkoper dan benen blanks kopen, die moet ik immers ook helemaal shapen in vorm. Bestaat er een manier om ze echt wit te maken?

Standaard

Volgens mij kun je been met chloor bleken; ik heb het nog niet geprobeerd maar hier op het forum wel eens gelezen. 'Dikbleek' wordt dat hier ook wel genoemd.
    Aaron Stonebeat

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Volgens mij kun je been met chloor bleken; ik heb het nog niet geprobeerd maar hier op het forum wel eens gelezen. 'Dikbleek' wordt dat hier ook wel genoemd.
    Staat me bij dat ik dat vroeger wel eens heb gedaan met een kippenkarkas. Vraag me niet waarom. Met bleek in gloeiend heet water, meen me te herinneren dat de botjes mooi wit werden maar ook erg bros.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten