Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 8 EersteEerste ... 678
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 80
    Senior Member

Standaard

Aangezien je een eigenwijze betweter bent Orpheo, heb ik een mooie simpele opdracht voor je waar veel bedrijven en consumenten bijzonder dankbaar voor gaan zijn als het je lukt.

Bedenk en voer nieuwe procedures in die sneller en goedkoper zijn voor het afhandelen van import.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zjanke Bekijk bericht
    Aangezien je een eigenwijze betweter bent Orpheo, heb ik een mooie simpele opdracht voor je waar veel bedrijven en consumenten bijzonder dankbaar voor gaan zijn als het je lukt.

Bedenk en voer nieuwe procedures in die sneller en goedkoper zijn voor het afhandelen van import.
    als de bon op de doos zit: bon pakken, kijken naar de waarde. oh, verhips, het is 1000 euro waard! dan gaan we er 19% btw overheen jassen, 3.x% import. dát moeten ze doen. blijkbaar doen ze dat niet. want een brief/bon bekijken en wat intikken in je zak calculator en dat uitprinten, kost GEEN TWEE WEKEN! tenzij je letter per letter gaat uitsnijden en zetten in een oude pers ofzo.blijkbaar moe tje dus als particulier ook nog dingen opsturen. nee, wil ik niet. de bon zit al op op de doos in een plastic enveloppe waarop staat 'bill in enveloppe'. als ze dan te lui zijn om dat te openen is dat dan mijn schuld? nee. op de bon staat keurig gespecificeerd wat wat is, wat de waarde is, waar het vandaan komt, waar t naar toe moet, etc etc.

Senior Member

Standaard

sneller en goedkoper Orpheo, niet herhalen dat jij het maar omslachtig vindt dat niet iedereen jou als center of the universe ziet

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

@ orpheo : wie is ' ze' ?

Ik zal zelf het antwoord geven : het transportbedrijf dat de aangifte moet doen.
    Waarom altijd eeuwige gezeur over de douane.

Het transportbedrijf maakt het inklaringsdocument op, de aangifte wordt (al dan niet) gecontroleerd/vrijgegeven door de douane, de belastingen worden afgeschreven ( automatisch) van de rekening van het transportbedrijf.Klaar.
    Half uurtje max.
    Als je naar de supermarkt gaat, moet iemand je wagentje vullen en naar de kassa duwen.De caissière doet niet jouw boodschappen. De douane = de caissière . De transporteur brengt jouw wagentje tot aan de kassa.Simpel toch.
    Indien het echt zou verlopen zoals jij het hier voorstelt lag de hele wereldhandel op z'n gat.
    En die ligt niet op z'n gat,en zal nooit op z'n gat liggen, want die is essentieel voor jouw en mijn welvaart.
    Laatst gewijzigd door terrasbeest; 14 december 2011 om 15:41

Standaard

Factuur van Ebay heb ik inderdaad gestuurd. Ik zie net dat de chauffeur onderweg is Ik moet wel 161,02 euro aan de deur betalen.. (700+ 150 verzending= 850 dollar = 652,89 euro) totaal dus ongeveer 24,65% belasting etc.

over een aantal uurtjes een Gibson SG junior uit 1969 op de mat

Pakketje is op 25 november verzonden uit Amerika.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sanderltd Bekijk bericht
    De factuur? Dus een factuur van de aankoop via Ebay? Of de daadwerkelijke factuur van UPS?
    Laatst gewijzigd door llahsraM; 16 december 2011 om 11:00

Standaard

De mijne hangt nu ergens rond in Keulen!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door llahsraM Bekijk bericht
    Factuur van Ebay heb ik inderdaad gestuurd. Ik zie net dat de chauffeur onderweg is Ik moet wel 161,02 euro aan de deur betalen.. (700+ 150 verzending= 850 dollar = 652,89 euro) totaal dus ongeveer 24,65% belasting etc.

over een aantal uurtjes een Gibson SG junior uit 1969 op de mat

Pakketje is op 25 november verzonden uit Amerika.
    Binnen 3 weken Ik moest meestal minimaal 4 weken wachten
    For sale. Roger strat by Duesenberg (voorheen Diego). Nog als nieuw, halve prijs. PM voor info en pics.

Standaard

Et voilà, de gitaar is gearriveerd. Alles ziet er super uit; het pak lijkt niet opengemaakt te zijn geweest en de gitaar is goed behandeld geweest onderweg; hij ziet er nog als nieuw uit.

Thanks iedereen!

Senior Member

Standaard

Ja doei, eerst even wat foto'tjes posten. Zo makkelijk kom je er niet mee weg.

Dit is dus een perfect voorbeeld van een saai verhaal wat je normaal niet terug leest/hoort. Een koper die zich vooraf goed informeert, bereid is te betalen voor een zekere verzending met een betrouwbare partij en dus ook geen gesodemieter heeft met de douane omdat de afhandeling door de vervoerder goed geregeld is.

Saai eigenlijk als je vooraf goed weet wat je doet.....
    Laatst gewijzigd door zjanke; 19 december 2011 om 19:03

Standaard

Kijk eens in het topic boven dit!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten