Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 8 EersteEerste ... 45678 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 80

Standaard

Ik het net via pb al eventjes aan Terrasbeest gevraagd, maar nog geen antwoord gekregen; maakt het eigenlijk uit dat het om een tweedehands gitaar gaat?

Want ik heb als "declared value" op de papieren wel de betaalde prijs via Ebay opgegeven. Of geldt deze hele regeling niet voor tweedehandsgoederen?

EDIT: Leve de zoekfunctie, ik het het antwoord al gevonden. Gewoon BTW op betalen dus!

Standaard

In feite moet het wel, maar ik heb over tweedehands pakketjes van particulieren nooit btw hoeven betalen. Die waren wel iets kleiner dan een gitaar, maar wel aardig wat waard. Dus wie weet.

Standaard

Tja, ik ben persoonlijk wel van mening dat ik men iets koopt in het buitenland, je dan ook de extra kosten mag verwachten, en die neem ik er dus ook gewoon bij. Maar als ze mochten wegvallen, ga ik niet klagen natuurlijk.
    Alleen, als ik het goed begrepen heb, vallen die bij UPS nooit "weg". Ach ja, we zien wel hoe het afloopt.

Senior Member

Standaard

Tweedhands maakt niets uit. Je voert iets in en dat heeft een waarde. Daarover worden de BTW en invoerrechten berekend.
    Als tweedehands betekende dat je geen invoerrechten of BTW hoefde te betalen, dan werd alles als tweedehands ingevoerd. Gewoon even op papier kopen/verkopen en je zou een kwart van de prijs eraf kunnen halen. De belastingdienst (want daar valt de douane onder) is natuurlijk niet gek.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zjanke Bekijk bericht
    Ook hier geldt, als de goederen in Nederland arriveren krijgen ze fysiek een melding mee dat het spul er is. Als de bijbehorende papierstroom niet in orde is (en dat kan prima misgaan tusssen USPS en TNT) geeft de douane niks vrij. Dat ligt ook hier niet aan de douane, maar aan de vervoerder die iets moet aanleveren.

In Jip en Janneke: Als jij zonder paspoort bij een douanecontrole staat om op vakantie te gaan, ligt het dan aan de douane dat je niet mag doorlopen? En moet de douane dan jouw paspoort gaan zoeken, of is dat jouw probleem?
    Dus het is aan USPS te wijten dat het binnen een week in Ned. is en vervolgens drie weken in Ned ligt te wachten.

Groet Jip

Overigens is alles uit de USA (met USPS) altijd binnengekomen. Wel is er een paar maal in de doos gekeken door de douane (douanetape) of gevraagd om een bewijs van overschrijving omdat met de door de verkoper aangegeven waarde van het pakket wantrouwde.
    Laatst gewijzigd door stikel; 13 december 2011 om 14:48
    For sale. Roger strat by Duesenberg (voorheen Diego). Nog als nieuw, halve prijs. PM voor info en pics.

Senior Member

Standaard

Je kunt ook zeggen dat je hem van jou tante hebt gekregen , volgens mij scheelt dat aardig aan taxes.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    Je kunt ook zeggen dat je hem van jou tante hebt gekregen , volgens mij scheelt dat aardig aan taxes.
    Dat is misbruik en moet zwaar gestraft worden evenals claxonneren
    For sale. Roger strat by Duesenberg (voorheen Diego). Nog als nieuw, halve prijs. PM voor info en pics.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    Is een "federal crime" in de USA.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Is een "federal crime" in de USA.

Of je hebt hem van je tante gekocht (laag bedrag) , je maakt geld over (wat door tante weer terug gestort word).

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stikel Bekijk bericht
    Dat is misbruik en moet zwaar gestraft worden evenals claxonneren
    Ik heb de draden van mij toeter al doorgeknipt

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten