Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zjanke Bekijk bericht
Met toeters en bellen vastgemaakt aan de doos, rood lintje, zelfs een envelopje met smeergeld erbij geplakt en toch duurt het heel lang.... Goh, hoe zou dat nou komen.
Er is al meermalen gezegd dat de douane geen enkele doos ziet voor de aangifte. Wat er bij de digitale controle uitvalt gaat wel naar de douane. Als jij dus 100 facturen op een doos plakt en geen enkele factuur digitaal aanlevert (in de praktijk zal dus de vervoerder namens de afzender(s) een batch met facturen van alle zendingen aanleveren bij de douane) zal de douane aangeven dat ze niets hebben ontvangen en dat is toch echt de schuld van de afzender of de vervoerder. Ze zullen dan opnieuw vragen om een digitale factuur (omdat het systeem nou eenmaal zo werkt) en daar mag de afzender voor zorgen.
Als Usps er een zootje van maakt en jouw pakket staat met alle 100 facturen, toeters bellen en de hele rataplan in een bonded warehouse in Nederland, dan wordt het lastig voor de amerikanen om even een nieuwe factuur te digitaliseren, simspelweg omdat ze die niet hebben. Dan moeten ze dus naar de afzender en die gaat weer lastig lopen doen omdat die tenslotte al een hele smak op de doos had geplakt....



En gewoon stug volhouden dat het aan de douane ligt jongens

Edit: maar Sanderltd heeft voor betrouwbaarheid gekozen, dus het zal allemaal zo'n vaart niet lopen...

Als ik toch via DHL een pakketje kan laten bezorgen wat ik vervolgens binnen 3 dagen in huis heb...
Dan kan die douane nog zulke mooie smoesjes verzinnen dat het aan USPS ligt (als je het via USPS had verstuurd), maar in feite is het systeem van de doane gewoon hartstikke incapabel dat het niet overweg kan met dat van een van 's werelds grootste vervoerders.