Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 66 van 88 EersteEerste ... 1656646566676876 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 651 t/m 660 van 873
    Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rooker Bekijk bericht
    Ik heb nu mijn '59 humbucker in mijn les paul gesoldeert maar nu heb ik niet al te veel output en het lijkt of mijn tonepot dichtgedraait staat (wat niet zo is) en deze doet ook niets als ik er aan draai.... Ik heb ook veel minder output dan met het brugelement. Wat heb ik fout gedaan??
    hoe zit 't met de hoogte van de pickup? hoe hoog staan de polepieces? dat heb je niet vermeld.

de 59 moet ietjes minder output hebben dan de pearly, dat klopt, maar niet drastisch minder. vergeet niet dat de '59 een ongelooflijk gevoelig element is, zoals alle goede paf clones. als je gitaar gewoon mushy klinkt, houdt 't snel op hoor. een braided wire vind ik net zo makkelijk solderen als een 4 conductor pickup. het is alleen een andere instelling die je hebt met 't solderen. eerst de braid terugdruwen, dan je braid vertinnen (licht!) en dan de kern op de pot of switch, en dan pas de aarde.

het is goed mogelijk dat je je pot gefrituurd hebt. zeker.

overigens, het verschil tussen de pearly gates en de pearly gates+ is nog niet voorbij gekomen. De +-versie heeft meer windings, en heeft een alnico5 om de overdaad aan mids te compenseren. wordt gemaakt door duncan,e n alleen geleverd via Fender. ik vind 'm minder dan het origneel. het origineel heeft een 'chewy quality' in het mids, zoals de gasten op het duncanforum het zo mooi beschrijven. de + versie is niet zo nasty en rauw als de gewone versie.

Senior Member

Standaard

Orph, jij bent altijd zo enthousiast over de 59/PG (?) hybrid. Heb je daar toevallig opnames van?
    Te koop EHX Hum Debugger Te koop
    PM me bij interesse
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Voor Les Pauls met walnoten paduk cocobolo kersen wenge purperhart laminaat gelden héél andere regels...

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

59/custom hybrid.

Ik niet,maar op het duncan forum staat er verschrikkelijk veel over. Ook clips. Er zijn gadten die hun customshop brobucker weg doen omdat de hybrid beter is. Meer regel dan uitzondering overigens.

Senior Member

ideetje

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    hoe zit 't met de hoogte van de pickup? hoe hoog staan de polepieces? dat heb je niet vermeld.

de 59 moet ietjes minder output hebben dan de pearly, dat klopt, maar niet drastisch minder. vergeet niet dat de '59 een ongelooflijk gevoelig element is, zoals alle goede paf clones. als je gitaar gewoon mushy klinkt, houdt 't snel op hoor. een braided wire vind ik net zo makkelijk solderen als een 4 conductor pickup. het is alleen een andere instelling die je hebt met 't solderen. eerst de braid terugdruwen, dan je braid vertinnen (licht!) en dan de kern op de pot of switch, en dan pas de aarde.

het is goed mogelijk dat je je pot gefrituurd hebt. zeker.

overigens, het verschil tussen de pearly gates en de pearly gates+ is nog niet voorbij gekomen. De +-versie heeft meer windings, en heeft een alnico5 om de overdaad aan mids te compenseren. wordt gemaakt door duncan,e n alleen geleverd via Fender. ik vind 'm minder dan het origneel. het origineel heeft een 'chewy quality' in het mids, zoals de gasten op het duncanforum het zo mooi beschrijven. de + versie is niet zo nasty en rauw als de gewone versie.
    Nou als de '59 niet goed klinken op een slechte gitaar, dan is dit wel een heel erg kut ding!!

Nee, ik ga er nogsteeds vanuit dat ik waarschijnlijk een pod gefrituurd heb. Doordat mijn bout net niet heet genoeg wordt lost de tin niet lekker op en moet ik waarschijnlijk de bout te lang op de pod houden waardoor die net sneuveld.

De Pearly gates brug pup klinkt trouwens wel erg lekker!!

Wat nog meer opviel is dat mijn brugelement op de middenstand helemaal geen signaal meer geeft. Misschien dat iemand nu weet wat er aan de hand is..?

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Het element is dsn geen kutding, hij is dan te goed.

Als in de middenstand je brugpup t niet doet,heb je ergens n kortsluiting.zo simpel.

Waarschijnlijk zit t ergens bij die gefrituurde pot. Mijn bout is 35 watt, ruim voldoende hoor.

Senior Member

ideetje

Het element is dsn geen kutding, hij is dan te goed.

Als in de middenstand je brugpup t niet doet,heb je ergens n kortsluiting.zo simpel.

Waarschijnlijk zit t ergens bij die gefrituurde pot. Mijn bout is 35 watt, ruim voldoende hoor.
    Ik had het over de gitaar. Maar dat kan ik me niet voorstellen want de PG's klinken er ook heerlijk sprankelend in, en dat zijn dacht ik toch ook een soort gepimpte Paffs.

Ik hoor het maandag of dinsdag allemaal en dan laat ik hier wel even weten wat het was. Iig kortsluiting duss. Verder klinkt de nek gewoon alsof de tonepod verder dan dicht zit en heel zacht ten opzichte van de brug.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Als je pg er top in klinkt zal je 59 t ook gaan doen en is t idd waarschijnlijk je pot.

De pg is overigens geen hotrod paf maar n kopie va de paf uit billy gibbons' pearly gates 59 lp standard.

Senior Member

Party

Als je pg er top in klinkt zal je 59 t ook gaan doen en is t idd waarschijnlijk je pot.

De pg is overigens geen hotrod paf maar n kopie va de paf uit billy gibbons' pearly gates 59 lp standard.
    Ohh dat is dan goed nieuws. Het gaat dus zeker goed komen.

Het is dus als het ware een signature pickup... Grappig dat wist ik niet.

Ik ben benieuwd hoe hij gaat klinken en wat het nu was. Heb nog niks gehoord.. Hij zou vandaag of morgen klaar zijn. Ik laat het wel weten, misschien dat een andere ongelukkige zelfklusser er nog iets aan heeft.

Standaard

Iemand enig idee van een een winkel die Dimarzio DP101's (Dual Sound) verkoopt?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Squire heeft net een nieuwe badr hari signature voor mensen met agressieve slag.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Unforgiven Bekijk bericht
    Iemand enig idee van een een winkel die Dimarzio DP101's (Dual Sound) verkoopt?
    Elke winkel die DiMarzio dealer is of Super Distortions verkoopt? Het enige verschil is dat je bij de 101 een push-pull krijgt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    Ik zou 'm uit het raam flikkeren en er zelf achteraan springen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten